Gå til innhold

Når svigermor er Lady


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min studerer i England og har møtt en gutt som hun dater. Det er ikke veldig seriøst enda, men da de tilfeldigvis traff på moren hans, så presenterte hun seg som Lady "Dittendatten". 

Gutten kommer tydelig fra gode kår, men vil dette si at han er adelig? Eller kan alle titulere seg som Lady?  

 

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, runag skrev:

Selv om hun er lady, hørtes dette noe pretensiøst ut, også etter engelsk standard.

Neppe. Engelsk samfunn er meget klasseorientert. Lord eller Lady blir brukt i det daglige og i hvert fall når man presenterer seg for hverandre. De er en lang vei fra å vaske ut klasseskiller.

Anonymkode: f610d...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult da, en ekte lady, faktisk :) hun var veldig hyggelig og imøtekommende, så noen snobb er hun visst ikke. 

Litt komisk er det, da jeg sa til datter at hun må finne seg en hertug med stort slott da hun kom inn på universitetet ;) men en lord er greit, det også 😝

hi

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hørt om Lord Disick eller? :)

Anonymkode: 17a0c...959

Nei? 

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? 

Anonymkode: 4c2c1...e67

Han er iallefall et godt eksempel på at tittelen betyr null og niks. Han er eksen til Kortney Kardashian, og kjøpte seg Lord-tittelen så stormannsgal som han er :)

Anonymkode: 17a0c...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han er iallefall et godt eksempel på at tittelen betyr null og niks. Han er eksen til Kortney Kardashian, og kjøpte seg Lord-tittelen så stormannsgal som han er :)

Anonymkode: 17a0c...959

Så har du jo Lord Audun da 😂

Anonymkode: d564a...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, runag skrev:

Selv om hun er lady, hørtes dette noe pretensiøst ut, også etter engelsk standard.

Tenker med én gang på høy på pæra hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min studerer i England og har møtt en gutt som hun dater. Det er ikke veldig seriøst enda, men da de tilfeldigvis traff på moren hans, så presenterte hun seg som Lady "Dittendatten". 

Gutten kommer tydelig fra gode kår, men vil dette si at han er adelig? Eller kan alle titulere seg som Lady?  

 

Anonymkode: 4c2c1...e67

Ikke veldig seriøst enda og så omtaler du henne som svigermor.... 🤔 

Anonymkode: 1023f...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke veldig seriøst enda og så omtaler du henne som svigermor.... 🤔 

Anonymkode: 1023f...31b

Dib fornekter seg ikke🙈jeg ventet på denne kommentaren. Men det var for å få en kort og beskrivende overskrift. Hadde blitt litt langt å skrive 'moren til daten til datteren min kaller seg lady...' Syns du ikke?

Sjansen for at hun virkelig blir svigermoren hennes er forsvinnende liten, de er bare 21 år og neppe klar for noe seriøst, noen av dem. 

Jeg synes bare det er litt morsomt og fasinerende at noen lever i en hverdag med lord og lady og gammelt hus på landet. 

Hi

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dib fornekter seg ikke🙈jeg ventet på denne kommentaren. Men det var for å få en kort og beskrivende overskrift. Hadde blitt litt langt å skrive 'moren til daten til datteren min kaller seg lady...' Syns du ikke?

Sjansen for at hun virkelig blir svigermoren hennes er forsvinnende liten, de er bare 21 år og neppe klar for noe seriøst, noen av dem. 

Jeg synes bare det er litt morsomt og fasinerende at noen lever i en hverdag med lord og lady og gammelt hus på landet. 

Hi

Anonymkode: 4c2c1...e67

Akkurat dette tenkte jeg da jeg leste 👇 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke veldig seriøst enda og så omtaler du henne som svigermor.... 🤔 

Anonymkode: 1023f...31b

 

Anonymkode: dffc3...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat dette tenkte jeg da jeg leste 👇 

 

Anonymkode: dffc3...677

Takk for opplysningen. Det betyr enormt mye for meg hva akkurat DU tenkte om overskriften på innlegget. 

Hi

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for opplysningen. Det betyr enormt mye for meg hva akkurat DU tenkte om overskriften på innlegget. 

Hi

Anonymkode: 4c2c1...e67

Sorry, nå ser jeg at jeg misforsto kommentaren din 🙈 beklager. 

Anonymkode: 4c2c1...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...