Gå til innhold

HVORFOR er ikke dette navnet på topplisten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er skikkelig rart at Madelen ikke er på topp 10... Per i dag er det heller ikke på topp 20, 30, 40 ELLER 50! Det er ikke noe jeg kritiserer, faktisk så håper jeg det holder seg slik sånn at min prinsesse får hete Madelen, uten femti tusen andre i klassen med samme navn... Men er det flere enn meg som synes dette er rart? 

Anonymkode: 4ab05...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel et litt ressurssvake navn i Norge? Litt av typen ung mor som droppet ut på vgs.

Anonymkode: f19ed...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det ikke er på topplista sier seg vel selv? Det er ikke et av de navnene som mange foreldre liker.

Selv finner jeg ikke noe positivt å si om Madelen. Det er et platt og kjedelig navn uten personlighet. De jeg kjenner som har brukt navnet er unge og/eller ressurssvake, så for meg er det disse assosiasjonene navnet vekker. 

Anonymkode: febd2...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor sier man Maddeleeeeeeen. Ikkr så fan.På Oslosk syns jeg det er et ok navn. 

Grunnen til at det ikke er populært, er fordi mange velger noe annet... 

Anonymkode: b56b8...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi folk som deg (som omtaler datter som "min lille prinsesse") synes det er fint, mens vi andre får negative assosiasjoner til navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis fordi kongelige navn vanligvis ikke er navn som blir trendy. 

Anonymkode: ef185...aea

Stemmer ikke. Ingrid lå på topp i lange tider etter at datteren til Haakon fikk navnet.

Ellers tror jeg HI er ute etter å få folk til å slenge dritt om navnet Madeleine.

Anonymkode: b00de...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig rart at Madelen ikke er på topp 10... Per i dag er det heller ikke på topp 20, 30, 40 ELLER 50! Det er ikke noe jeg kritiserer, faktisk så håper jeg det holder seg slik sånn at min prinsesse får hete Madelen, uten femti tusen andre i klassen med samme navn... Men er det flere enn meg som synes dette er rart? 

Anonymkode: 4ab05...c17

Hvorfor mener du at fet burde være et toppnavn da?

Anonymkode: 0fefd...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare ei som heter det.

Hun er 9 år gammel, har veldig unge foreldre, du ser lang vei at dette er ressurssvake mennesker......

Men navnet skjemmer ingen, og selv om man har negative assosiasjoner kan de fint forsvinne når man blir kjent med nye mennesker.

Anonymkode: 68e5f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken, delt i 2.

Er vel bare ikke så mange som er enig med deg på akkurat dette...
Personlig kunne jeg ikke kalt min datter det

Anonymkode: 994ef...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal slutte å snakke stygt om navnet. Det holder å si at man ikke liker det, eller at man har dårlige assosiasjoner til det.

Man kan ikke skjære alle over en kam pga et navn! Det kan like gjerne være at din lille Ragnhild med sine ressurssterke foreldre og stolthet over norsk kultur må se seg slått i skolen og karrieremessig av lille Madelen. 

Og for en ordens skyld: Jeg er langt fra ung mor og min datter heter noe helt tredje, om noen skulle synes at det er viktig.

Anonymkode: 251b5...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker og at Agathe og Olai Aurelius får jobbet ned opplevelsen av å være perfekt når Madelen og typen lager en suksessrik gründerbedrift leder av kreativitet, selvstendighet og evne til egen lykke som de har fått med seg i bagasjen. Gode foreldre blir de og, sikkert alle, og mye sikkert dem som eventuelt måtte kjenne på litt ekstra ut over å ha de beste fullkornsproduktene og blomsterformede gulrøtter i matboksen hele oppveksten. 

Anonymkode: 5e0c0...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer ikke. Ingrid lå på topp i lange tider etter at datteren til Haakon fikk navnet.

Ellers tror jeg HI er ute etter å få folk til å slenge dritt om navnet Madeleine.

Anonymkode: b00de...0ec

Ingen regel uten unntak 😊

Anonymkode: ef185...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smaken er som baken, delt i 2.

Er vel bare ikke så mange som er enig med deg på akkurat dette...
Personlig kunne jeg ikke kalt min datter det

Anonymkode: 994ef...dbd

Ikke bruk uttrykk du ikke kan. Det korrekte uttrykket er: "Smaken er som baken - delt." IKKE "delt i to". Det gir ingen mening å si det på den måten, for det finnes selvsagt mer enn to varianter av smak. Brukt feil høres det latterlig ut!

Anonymkode: b00de...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så enkelt som at det er flere som ikke liker navnet godt enn som liker navnet.

Jeg synes det er et helt ok navn, men det hadde ikke nådd topp 50 på min navneliste.

Anonymkode: ee3bd...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig rart at Madelen ikke er på topp 10... Per i dag er det heller ikke på topp 20, 30, 40 ELLER 50! Det er ikke noe jeg kritiserer, faktisk så håper jeg det holder seg slik sånn at min prinsesse får hete Madelen, uten femti tusen andre i klassen med samme navn... Men er det flere enn meg som synes dette er rart? 

Anonymkode: 4ab05...c17

Det var på topp når jeg fikk min første for 20 år siden. Om du kan vente 10 år, kommer det nok igjen :-

For forøvrig er det mange som fortsatt heter det på Vestlandet, siden de henger etter med trender ift hovedstaden. 

Anonymkode: 53974...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelen er en skrivefeil. Og jeg forbinder det med unge foreldre, eventuelt lavt utdannede foreldre uten de helt store ressursene. 

Derfor er det ikke på topplisten

Anonymkode: cfb2b...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig rart at Madelen ikke er på topp 10... Per i dag er det heller ikke på topp 20, 30, 40 ELLER 50! Det er ikke noe jeg kritiserer, faktisk så håper jeg det holder seg slik sånn at min prinsesse får hete Madelen, uten femti tusen andre i klassen med samme navn... Men er det flere enn meg som synes dette er rart? 

Anonymkode: 4ab05...c17

Det er jo veldig enkelt, folk er rett og slett ikke enig med deg.

Hadde alle likt det hadde det jo vært på topp 10, men det er det ikke.....

Anonymkode: 68e5f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke det er rart at det ikke er på topplisten. Dessuten er Madelen en skrivefeil, navnet skrives Madeleine!

Anonymkode: dfb5d...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hippietulling skrev:

Anonym bruker 

det er vanskelig og forstå hva du mener, når du i det ene innlegget gir uttrykk for at du ikke synes noe om navnet, og i det andre innlegget så liker du det. Du må bestemme deg!

😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hippietulling skrev:

Anonym bruker 

det er vanskelig og forstå hva du mener, når du i det ene innlegget gir uttrykk for at du ikke synes noe om navnet, og i det andre innlegget så liker du det. Du må bestemme deg!

Enda en! Dette blir gøy. 

Anonymkode: d19d6...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...