Gå til innhold

2/3 klassing, longs/strømpebukse under bukse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal din 2/3 klassing bruke longs/strømpebukse under buksa på skolen? Jeg tenker det må bli varmt og trangt. Når henger dere dress i garderoben?

Anonymkode: 74a70...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de har klær som passer blir det ikke trangt.

Min 8.klassing er en frysapinn. Hun bruker ullstilongs nå. 6.klassingen fryser "aldri". Hun går med bukser med digre huller.

Selv bruker jeg ofte ullstrømpebukse på denne tiden. Det er lunt og godt og så er det enkelt å heller ta av et lag klær på overkroppen.

Anonymkode: 38bd4...7ad

Skrevet

Mine barn har fått bestemme dette selv etter at de begynte på skolen. Jeg sier fra dagen i forveien, f.eks. "I morgen er det meldt snø og minus 5 grader, det kan være lurt med ull da", og så får de bestemme selv. Noen av barna fryser lett og går med stillongs hele vinteren, de andre veksler litt.

Anonymkode: fda5f...0af

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn har fått bestemme dette selv etter at de begynte på skolen. Jeg sier fra dagen i forveien, f.eks. "I morgen er det meldt snø og minus 5 grader, det kan være lurt med ull da", og så får de bestemme selv. Noen av barna fryser lett og går med stillongs hele vinteren, de andre veksler litt.

Anonymkode: fda5f...0af

Er ikke det litt upraktisk da? Barn i 1-3. klasse, har de nok forståelse av hvor mye fem minusgrader kjennes ut, eller hvilken funksjon ull måtte ha? Neppe. Litt kritisk til løsningen din. :)

Her henger dress i garderoben allerede til min tredjeklassing, og ull ligger på hylla. Han har superundertøy på under klærne (nord i landet) 



 

Anonymkode: 66a21...f22

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det litt upraktisk da? Barn i 1-3. klasse, har de nok forståelse av hvor mye fem minusgrader kjennes ut, eller hvilken funksjon ull måtte ha? Neppe. Litt kritisk til løsningen din. :)

Her henger dress i garderoben allerede til min tredjeklassing, og ull ligger på hylla. Han har superundertøy på under klærne (nord i landet) 



 

Anonymkode: 66a21...f22

Vanlige jenter som har fått prøve og feile noen ganger klarer fint å ta den avgjørelsen. Gutter er kanskje mindre modne og må ha mer hjelp. Det vet jeg ikke siden jeg bare har jenter.

Anonymkode: 38bd4...7ad

Skrevet

Vi bor i Oslo. Nå er det +11. Om noen dager er det lovt minus. Tenkte legge ull i garderoben i morgen. Usikker på dress enda. TS.

Anonymkode: 74a70...b05

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlige jenter som har fått prøve og feile noen ganger klarer fint å ta den avgjørelsen. Gutter er kanskje mindre modne og må ha mer hjelp. Det vet jeg ikke siden jeg bare har jenter.

Anonymkode: 38bd4...7ad

Vel, det har strengt tatt ikke noe med kjønn å gjøre.

Det er en ting å ha liggende varmere alternativ i hylla, og at det kan være lurt å la barn få lov til å prøve å feile litt på egenhånd, og de lærer at til neste gang er det lurt å ta på ullgenseren. Men å få værmeldingen muntlig dagen i forveien og at de bestemmer selv syns jeg var en merkelig løsning. :)

Anonymkode: 66a21...f22

Skrevet

7 åringen må gå med ull longs når det er kaldt ja,han har ikke vett til å kle på seg selv om han er kald.

Anonymkode: 82aec...607

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 åringen må gå med ull longs når det er kaldt ja,han har ikke vett til å kle på seg selv om han er kald.

Anonymkode: 82aec...607

Sånn er min 7 åring. Ikke tid til å ta på ekstra klær før friminutt. Det hun kommer i, det går hun og og hjem i. TS.

Anonymkode: 74a70...b05

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det litt upraktisk da? Barn i 1-3. klasse, har de nok forståelse av hvor mye fem minusgrader kjennes ut, eller hvilken funksjon ull måtte ha? Neppe. Litt kritisk til løsningen din. :)

Her henger dress i garderoben allerede til min tredjeklassing, og ull ligger på hylla. Han har superundertøy på under klærne (nord i landet) 



 

Anonymkode: 66a21...f22

Det har fungert adeles utmerket her, både på gutter og jenter. Én dag med massiv frysing er som regel alt som trengs før de kler seg godt etter været selv. Værmeldingen kan gjentas på morgningen om de spør, men de husker normalt sett hva jeg har sagt. Dvs, nå er de så store at de sjekker det selv, alle har app på mobilen med værvarsel.

Jeg for min del er mer skeptisk innstilt til foreldre som ikke lærer barna å bli selvstendige, om det nå gjelder å beregne egnede klær til å kle på seg, eller få nevnte klær til vask og pent brettet tilbake i skapet selv (ref. tråd om vrengte sokker).

Anonymkode: fda5f...0af

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har fungert adeles utmerket her, både på gutter og jenter. Én dag med massiv frysing er som regel alt som trengs før de kler seg godt etter været selv. Værmeldingen kan gjentas på morgningen om de spør, men de husker normalt sett hva jeg har sagt. Dvs, nå er de så store at de sjekker det selv, alle har app på mobilen med værvarsel.

Jeg for min del er mer skeptisk innstilt til foreldre som ikke lærer barna å bli selvstendige, om det nå gjelder å beregne egnede klær til å kle på seg, eller få nevnte klær til vask og pent brettet tilbake i skapet selv (ref. tråd om vrengte sokker).

Anonymkode: fda5f...0af

Det blir nok folk av de og.

Anonymkode: 74a70...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...