Gå til innhold

Gravid over 40 eller eldre førstegangsfødende?


iracema

Anbefalte innlegg

Noen?

 

Jeg er førstegangsgravid og vil være 40 ved termin i april 2019. Jeg vet det er en del fordommer ute når det gjelder eldre fødende ( ( egentlig eldre foreldre i det hele tatt enten manhar født selv eller ikke)  jeg har selv hatt mine betenkeligheter så regner med det ikke er så uvanlig. Da min mor fikk barn på 70 tallet var hun karakterisert som eldre førstegangsfødende på 32 år. Tidene endrer seg selv om biologien er som den er så er det sosiale stigmaet flyttet litt.

Uansett kunne jeg ønske en tråd der vi som er fylt 40 eller går under kategorien " eldre fødende). Selv har jeg termin i begynnelsen av april 2019- ekstra hyggelig å høre fra erfarne, noen med flere fødsler bak seg eller om noen er som meg 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av iracema
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei iracema, gratulerer så mye med graviditeten din!

Du må ikke engste deg for fordommer og den slags. Noen mennesker kan være litt negative av seg, men de får få tenke hva de vil. Jeg tror og opplever hvertfall at de aller-aller-aller fleste her er herlige mennesker som er lykkelige på hverandres vegne 😍

 

Vel, når det er sagt så kan jeg hvertfall kaste meg inn i tråden. Jeg fant nemlig ut for bare bittelitt siden at jeg har fått to streker! Herregud! (tenk, jeg tørr ikke si ordene ennå engang  😁) Jeg er 38 nå, 39 når en eventuell liten en kommer til verden.

Hvordan har graviditeten din vært så langt? (eller deres, for nye deltagere i tråden!)

Hvor i landet holder du til? Jeg bor i nedre Buskerud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...