Gå til innhold

10-åring i shorts og t-skjorte nå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har en klassekompis som pleier å komme innom for å ta følge til skolen. Han har gått i shorts og t-skjorte siden skolestart. I dag var det bare 5 grader ute. Forrige uke var det 0 grader. Er det grunn til bekymring? Vet at han er alene hjemme om morgenen. Han kommer gjerne hit en time før skolen begynner. 

Anonymkode: da70d...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryser han?

Datteren min er ekstremt varm av seg. Hun har gått slik på skolen noen ganger. Da er mitt krav at hun år jakke og langbukse i sekken, men hun får lov til å gå lettkledd hvis hun ønsker det.

Anonymkode: 81a94...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabogutten går fortsatt i shorts. Han har to søsken, en eldre og en yngre, ogvdengpr normalt kledd. Foreldrene er høyst oppegående. Han er vel bare svært varm type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins tilstander der kroppen ikke oppfatter kulde, varme og smerte. Husker ikke hva det heter, men det er altså fullt mulig å gå tynnkledd i kuldegrader uten å fryse.

Anonymkode: c254f...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært min sønn, min 16-åring går i shorts omtrent året rundt. Spør ham om han fryser, da vel? Hvis han er hos deg hver dag kjenner du han kanskje godt nok til at du kan snakke med ham? 

Anonymkode: bb557...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner fortvilelsen når min samboer vaser rundt i kortermet t skjorte midt i februar 😂

Anonymkode: 04157...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gå i t-skjorte og shorts nå er jo ikke helt normalt. Har du spurt om han fryser? 

Anonymkode: 3a8b8...00e

Ja, han sier at han ikke fryser. Virker bare så snodig når det er frost på bakken og han kommer sommerkledd. 

Anonymkode: da70d...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, han sier at han ikke fryser. Virker bare så snodig når det er frost på bakken og han kommer sommerkledd. 

Anonymkode: da70d...c8e

Da er vel problemet løst... eller? 

Anonymkode: 04157...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke foreldrene tak i dette? Det er jo bare tull å gå sånn kledd. Gutten må jo kunne ta imot en beskjed selv om han er aleine på morgenen. 

Anonymkode: be8f6...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tipset mor jeg da, kanskje hun ikke er klar over at han ikke har på seg klær. Å gå i shorts og t-skjorte nå er jo bare tull samme hvor 'varm man er i kroppen'.

Anonymkode: 993c5...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn som går tynnkledd . 

Har en gutt i nabolaget har går alltid i forlite klær. Barnevern og skole er fullt klar over situasjonen og som mor sier at det er Nok av kamper å ta med han i løpet av en dag så dette med klær er den kampen tar hun ikke. 

Fryser han  så er det hans egen feil. Han får heller ikke være inne i friminutt på skolen pga dårlige klær. 

Anonymkode: 38d78...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ville nok tipset mor jeg da, kanskje hun ikke er klar over at han ikke har på seg klær. Å gå i shorts og t-skjorte nå er jo bare tull samme hvor 'varm man er i kroppen'.

Anonymkode: 993c5...260

Det er ikke tull, noen er faktisk så varme at shorts og t-skjorte er helt fornuftig nå. Jeg kjenner en som aldri bruker jakke fordi han alltid er varm. Om sommeren svetter han så det renner fordi han alltid er så varm. Nå er det perfekt med shorts og t-skjorte og når det blir enda litt kaldere, begynner gagn med bukser. Med bukse, genser og jakke nå, så hadde svetten rent konstant. 

Anonymkode: 99d80...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er 10 år! Så lenge han har tilgang på varme klær så hadde ikke jeg vært bekymret i det hele tatt. Jeg ble kalt "vikingen" av hele bygda da jeg var liten. Jeg gikk med t-skjorte året rundt. Søsknene mine gikk normalt kledd. Jeg frøs aldri, men svettet mye. 

Anonymkode: 632f2...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt er ekstremt varmt av seg. Jeg er en frysepinn selv, men han svetter mye og er kjempevarm. Han blir skikkelig sur hver morgen fordi jeg insisterer på jakke, så om han skulle gått på skolen uten at jeg var hjemme hadde han helt sikkert gått uten. Jeg synes det er bedre å ha den med, men han kommer alltid hjem uten. Ofte i tynn langermet eller t-skjorte. Alle gensere og alt blir liggende igjen på skolen. I barnehagen var jeg redd de skulle tro vi var sløve siden han ikke brukte stillongs og sånne ting, men de hadde merket det godt selv at han var så varm. Så kan godt hende det er sånn med det barnet du også snakker om, HI.

Anonymkode: cb823...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn dro godt kledd på skolen hver dag om vinteren, men kom hjem hver dag i bare t-skjorte og med alt av varme klær trykket ned i sekken. Som forelder får en bare ikke vært til stede over alt og passet på at de tar vare på seg selv på den måten du helst vil. Det en kan gjøre er å fortelle hvorfor det er klokt å gjøre det ene eller andre. 

Anonymkode: 34dd4...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke tull, noen er faktisk så varme at shorts og t-skjorte er helt fornuftig nå. Jeg kjenner en som aldri bruker jakke fordi han alltid er varm. Om sommeren svetter han så det renner fordi han alltid er så varm. Nå er det perfekt med shorts og t-skjorte og når det blir enda litt kaldere, begynner gagn med bukser. Med bukse, genser og jakke nå, så hadde svetten rent konstant. 

Anonymkode: 99d80...c0f

Men altså, hovedinnlegger skrev det var 5 grader, og forrige uke minusgrader. Jeg kjøper bare ikke at noen er så varme at shorts og t-skjorte er perfekt i minusgrader. Hadde det vært 12 grader så hadde det vært noe annet. Og hva med regn, hagl og vind? Ungen har jo tydeligvis aldri jakke på seg. 

Anonymkode: 993c5...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull! Det er ikke så store individuelle forskjeller i temperaturregulering. Plasser disse som er sååå varme, ei viss tid i et visst antall minusgrader. Da får de frostskader som alle andre. Sløve foreldre!

Anonymkode: be8f6...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville nok tipset mor jeg da, kanskje hun ikke er klar over at han ikke har på seg klær. Å gå i shorts og t-skjorte nå er jo bare tull samme hvor 'varm man er i kroppen'.

Anonymkode: 993c5...260

Hun er nok klar over det, for hun er lærer på skolen der han går. 

Anonymkode: da70d...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, hovedinnlegger skrev det var 5 grader, og forrige uke minusgrader. Jeg kjøper bare ikke at noen er så varme at shorts og t-skjorte er perfekt i minusgrader. Hadde det vært 12 grader så hadde det vært noe annet. Og hva med regn, hagl og vind? Ungen har jo tydeligvis aldri jakke på seg. 

Anonymkode: 993c5...260

Så han jeg kjenner som går i shorts og t-skjorte her i 5 grader og er fornøyd, han tar feil? Han bør kle på seg mett klær og bli gjennomvåt av svette? Jeg kjenner han ikke godt nok til å spørre hvorfor han er sånn, men jeg er ikke i tvil på at han kler seg fornuftig etter  hvor varm han er for han har gjerne en genser med i hånda. 

Anonymkode: 99d80...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...