Gå til innhold

Sydentur, hvorhen og hvor mye bør jeg spare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min på 9 år har bestemt oss for å reise til Syden for første gang på snart 7 år. Vi skal reise neste sommer. Jeg er student og enslig, så vi spinker og sparer alt vi kan, men det kommer til å ta tid. Hvor mye bør vi spare for å få en fin ferie? Og hvor er det fint (og billig) å reise? Vi vil ikke til Tyrkia...

Anonymkode: a2b8c...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke billig å reise i skoleferien uansett, men siste uke i juni og de par første ukene i august er billigere enn juli, hvis du tenker charter. Du trenger vel ca. 10-12 000 til reisen og like mye mens dere er der. All inclusive kan være billigere enn å gå restaurant hver dag, men er kjipt (kjedelig å spise samme sted hver gang, og ofte ganske dårlig på billige hoteller).

Ellers er det lettere å finne billig tur hvis du bestiller rutefly og finner hotell selv, i stedet for å kjøpe en pakke. Fly og hotellopphold er ofte billigere på steder hvor mange drar, som Kreta eller Mallorca. Mens mat og andre ting kanskje er billigere på et lite sted. 

Albania er billig, kanskje sjekke ut det, hvis du vil reise charter? Kanariøyene er ikke så populært om sommeren, men det er deilig klima på den tiden av året, og man få gode priser.

Anonymkode: 05646...754

Skrevet

Bestill for all del ikke charter! Hvis du begynner å titte på booking.com og billetter til fly nå kan du komme over en del kupp. Booking.com gir deg også muligheten til å bestille nå, men betale når dere kommer dit, OG gratis avbestilling på mange hoteller.

Tok med min sønn på åtte til Can Pastilla i fjor, rolig og fint sted, og kort tur med taxi/buss inn til Palma sentrum, og til badeland i El Arenal. Prisene er ganske fornuftige, men ville nok hatt rundt 1500kr dagen for å leve ok. I Spania er det fellesferie i august, så da er det svindyrt for hoteller, de to første ukene av juli pleier faktisk å være billigst! :)