Gå til innhold

ADHD barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man se tegn? Har tre. Hun i midten er ei urokråke. Kom ut sånn, søvnløs og hylende og er nå et begeistret og meget ernergisk barn, kreativ og dritrar på nettopp 5 år. Er det tidlig å tenke tanken? Hun finnes ikke skolemoden. De andre hadde roen fra fødselen av og er annerledes. Min bror og trolig jeg har ADHD. Får vel vente til skolestart og se om andre sier noe. Barnhagen har ikke påpekt noe om hverken temperament eller problemer på andre måter. 

Anonymkode: 29783...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å være tidlig ute. Spør i barnehagen om PPT kan ta en vurdering. Vår jente fikk diagnosen som 12-åring. Alt for seint!

Anonymkode: 3a2a4...e01

Skrevet

Vet om flere apekatter som har endt uten diagnose etter utredning hos BUP. Det å være en energibunt som er høyt og lavt, er i seg selv ikke et tegn på ADHD. 

Har hun f.eks. konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å ta beskjeder, impulsiv og påvirker det funksjonsevnen osv.? 

Anonymkode: 309b0...80f

Skrevet

Jeg har absolutt ikke ADHD barn!Jeg har barn som er seg selv men har en ADHD diagnose.

Anonymkode: a2f46...615

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har absolutt ikke ADHD barn!Jeg har barn som er seg selv men har en ADHD diagnose.

Omg 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kult nok. Men hva er tegnene? Hvordan vet du at ditt barn som er seg selv med ADHD diagnose har ADHD? 

Skrevet

Hi her

Jeg er ekstremt distré, mister og glemmer ting. Har et uttalt konsentrasjonsproblem, får fartsbøter, snakker i munnen på folk osv osv. Min bror er lik. Tenker muligens jeg ser dette i jenta vår og men det er vanskelig å definere da denne type atferd jobber vanlig hos barn under skolealder.

Skrevet

Her er tegnene vår gutt hadde: 

Før 5 år:

- Urolig, rastløs, mye energi (mer enn alle andre, ble lagt merke til av andre), mye tanker og svingninger i humøret. 

Etter 5 år:

- Konsentrasjonsvansker som gjorde at han ikke greide å følge vanlig skoledag, dårlig impulskontroll, mye følelser (spes dårlig samvittighet), mye unødvendige lyder hele tiden, står når andre sitter (vanskelig å sitte å spise, sitte å se på TV osv), merket også at hverdagen gikk mye lettere om hver dag var lik, vanskelig ved overganger. 

Han har alltid sovet dårlig også. Trengt nye søvn, men våknet på natten. 

Hvis du mistenker ADHD hadde jeg tatt en snakk med bhg jeg. Ikke sikkert det er nødvendig med noen henvisning enda, men det skader jo ikke 🙂 

Anonymkode: f96c5...468

Skrevet

Her så vi tegn fra fødsel vil jeg si. Urolig og stort behov for oppmerksomhet og kontakt helt fra hun var baby.

PPT inn i bildet fra 3 år pga vanskelig å sosialisere seg med andre barn, voldsom mot andre.

Skolestart ble et mareritt, umulig å sitte stille og konsentrere seg, mye utagering og høye lyder i klasserommet. Fikk diagnose i andre klasse. Begynte på medisin som har fungert bra.

Anonymkode: 80e32...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...