Gå til innhold

Fra Idè til suksess? Investor..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har et prosjekt på gang, men økonomien står i veien.

Det er slettes ingen ny idè, men det jeg har nå er et godt grunnlag til og tjene gode penger om noen år.
Si f.eks at jeg kan omsette for ihvertfall 1-3 mill i året hvis jeg bare kan finne en investor...

Har dere tips om hvem jeg evt. kan henvende meg til?
Jeg ute etter et beløp på ca 1mill.
Da har jeg muligheten til å si opp fulltidsjobben jeg idag jobber i, og gi 110% i prosjektet.

Det er mye penger, men hvis det er en der ute som sitter med en gryte av store summer som kanskje ønsker og invistere, kan dette være veien og gå.

All tips tas gjerne imot!
Kanskje du som leser dette kan være interessert?

Anonymkode: 0763b...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innovasjon Norge https://www.innovasjonnorge.no/ er jo en mulighet men er veldig avhengig av hva ideen er. 

Ellers må du se hva som skjer på gründer miljøet i ditt området. Noen ganger har feks DNB konferanser der du kan pressantere ideen til investorer osv. Slike enteprenør/skape forum feks som har både investorer og gründere er også et sted å oppsøke. 

Jeg vil heller anbefale deg å teste ut ideen i en stund ført uten å si opp jobben. Jobbe litt med ideen på kveldene/helger etterhvert kan du starte å jobbe redusert hvis det går bra. Det jeg ser mange gjør feil er å satse alt og satse alt for mye. En gradvis start der du jobber parallelt er å anbefale helt til du får det grunnlaget du trenger samt blir litt kjent i ditt marked. Det kan ta endel tid før prosjektet tar av og da er det godt å ha trygge ben å stå på i en overgangsperiode. Så sett deg et mål på 3 år, og ha litt is i magen for da er det mye lettere å nå målet på en behagelig måte. I tillegg så vil du da ha mye større kontroll på ditt prosjekt da investorer ofte tar mye av kaka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt nav, også hører du om de har noen grunderkurs i nærmeste fremtid.

Mannen min var på et slikt kurs før han startet for seg selv, og han har også fått støtte fra bl.a skattefunn. I dag driver han en bedrift med tre årsverk.

Anonymkode: 8b47f...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...