Gå til innhold

Økonomi - hva er lurt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et nært familiemedlem har arvet en tomt med antatt tomteverdi på 30mill. Hva er lurt å gjøre? 

Anonymkode: 087eb...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et nært familiemedlem har arvet en tomt med antatt tomteverdi på 30mill. Hva er lurt å gjøre? 

Anonymkode: 087eb...748

Jeg vet helt ærlig ikke hva du mener. Hvilke tips ønsker du? Du kan jo gå til sak og hevde at halvparten er ditt?Fradeling av tomter, bygge bondegård, selge den videre? Hva som er lurt å gjøre avhenger jo av hvilke muligheter som finnes. 

 

La inn noen skrivefeil her og regner med at det snart kommer kommentarer på det.

Anonymkode: 7945b...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

Ser hovedinnlegget er mangelfullt. 

Jeg tenker på hvilke råd jeg skal gi min enslige tante som har arvet. Hun har ikke peil på investeringer/økonomi og kan finne på å ville støtte et barnehjem i Uganda. Det er hennes penger, så hun må jo velge selv, men jeg ønsker å rådgi henne til en god og trygg alderdom og er usikker på hva jeg skal foreslå...

Anonymkode: 087eb...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo hende at hun er fornøyd med det hun har og faktisk ønsker å gi bort til et barnehjem i Uganda. Har hun bedt om råd fra deg?

Anonymkode: 7945b...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!

Ser hovedinnlegget er mangelfullt. 

Jeg tenker på hvilke råd jeg skal gi min enslige tante som har arvet. Hun har ikke peil på investeringer/økonomi og kan finne på å ville støtte et barnehjem i Uganda. Det er hennes penger, så hun må jo velge selv, men jeg ønsker å rådgi henne til en god og trygg alderdom og er usikker på hva jeg skal foreslå...

Anonymkode: 087eb...748

Med 30 millioner, så kan hun fint støtte et barnehjem i Uganda OG ha en god og trygg alderdom. Siden du heller ikke har peiling, så burde du råde henne til å få hjelp av noen som har peiling

Anonymkode: e5709...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstår hinter du litt til at du vil ha en del av kaka? Som er fullt forståelig. Det er mye penger!

Hvis jeg tar feil, er ihvertfall eindom en god invistering.(Altså, kjøpe 2manns boliger/leie ut) Den slags..
Så kan du heller nevne for hun at det lønner seg og invister pengene i Eindom, bygge opp et større kapital,
deretter støtte noen i Uganda :)
Det vil selvfølgelig ta en del år, men det er vel det beste tipset mitt.
Da får hun hjulpet flere i lengden, enn og spytte inn f.eks 20mill nå.

Kan jo hende det har doblet seg om 20år?? hvem vet..

Hold tanta di ihvertfall unna Akjser!
Og Det å ha 30mill på konto også, spiser opp pengene hennes i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...