Gå til innhold

Hvordan hadde dere løst dette ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn som begynte i 8 klasse i August, han har alltid vert veldig populær, nå henger han en del sammens med de i 9 klasse, fordi ene barndomskompis hans, som har vokst opp med går i 9 klasse, han fikk seg også en kjæreste begynnelsen av September som også går i 9 Klasse. han har mange venner på sitt trinn også ,de er en gjeng på 13-16 stk.

Til problemet : Det var 2 gutter han var mye sammens med på barneskolen som har falt utenfor dette gjengen fordi de er mer opptatt av og game, mens disse guttene spiller fotball og jentene spiller håndball, så er mye trening og ellers henger de mye sammen etter lekser og middag er unnagjort, det som er problemet nå er at disse 2 er utestengt mener deres foreldre, men både min sønn, hans kjæreste og hans barndomsvenn sier at de har prøvd og fått de med seg,men at det heller vil spille på mobilen . Jeg har vert på foreldretime allerede og de sier han har mange venner og er flink til og få med alle som vil, de nevnte ikke at de føler de 2 guttene er alene, og sa at han flere ganger hadde sett både min sønn og flere andre i gjengen hans hadde prøvd og få de med,men de sa Nei.

Så hva bør jeg gjøre her? gjør sønnen min noe galt? eller er de andre 2 foreldreparene på jordet?

Anonymkode: b0b7d...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, skal ikke se bort ifra at disse guttene har sin versjon av det sosiale samspillet på skolen.

Det er mye som foregår på den alderen, de vokser til, noen får seg kjæreste og blir bråmodne andre er fortsatt veldig barnslige og vil fremdeles leke.

Om foreldrene klager å kan de vel også selv ta initiativet til at de kan treffes? Kanskje du kan invitere dem over på noe hyggelig for å vise at de ikke er glemt.

 

Anonymkode: 40614...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Anonym bruker said:

Hm, skal ikke se bort ifra at disse guttene har sin versjon av det sosiale samspillet på skolen.

Det er mye som foregår på den alderen, de vokser til, noen får seg kjæreste og blir bråmodne andre er fortsatt veldig barnslige og vil fremdeles leke.

Om foreldrene klager å kan de vel også selv ta initiativet til at de kan treffes? Kanskje du kan invitere dem over på noe hyggelig for å vise at de ikke er glemt.

 

Anonymkode: 40614...ea1

Ja, gutten ønsker forsatt og være venner med dem, så det går jo an og gjøre,men han er ingen gamer, han liker og finne på ting

Anonymkode: b0b7d...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...