Gå til innhold

Hemoroider - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 37 og plutselig har det dukket opp en hemoroide :( Den er litt mindre enn en drue og er utenpå hele tiden. Må fysisk dytte den inn, Men den spretter ganske fort ut igjen. Det er veldig ubehagelig å kjenne den hele tiden, faktisk gjør det ganske vondt. 

Har kjøpt Sheriproct i dag og smurt inn tre ganger med et tykt lag og dyttet den inn igjen. Det jeg lurer på er hvor mye jeg skal dytte? Altså, dytter jeg for lite siden den spretter ut igjen med en gang? 

Og kan jeg forvente at den vil bli mindre/borte med smøring av Sheriproct? Eller vil den være der hele tiden og forhåpentligvis forsvinne etter fødsel? Det er forferdelig plagsomt og hemmende at det gjør så vondt, så håper virkelig at det er utsikter for bedring.. 

Hvis noen har gode råd eller tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette, tas det imot med takk :)

Anonymkode: 12c04...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt inn og knip ;) Evt lindre med en isbit eller kald klut. Men knip etter at du har dyttet den inn. Ikke sitt lenge på do eller på huk

Anonymkode: 0ae2c...26f

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. 

Har akkurat vært / er igjennom det selv og det var så vondt at jeg nesten var sengeliggende. Gråt nesten !:-/ 

jeg fikk / får ikke dyttet den inn igjen .. har hatt hemoride før ifm svangerskap - og hemoridene ble borte. 

Jeg smører også med den salva du bruker, jeg er kanskje en uke foran deg, (fikk det i uke 36) de første dagene var grusomme. Nå er der ikke vondt .... 

Men er alltid litt rosa på papiret da jeg tørker meg etter dobesøkene (bak). 

Smertene er borte men druen er der ... får dessverre ikke gjort noe mer enn å håpe at den forsvinner .. 

god bedring ! Klem 

Anonymkode: 27e30...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...