Gå til innhold

Jeg blir sprø av samboer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis han sårer meg, da har jeg vell rett på å gi beskjed til han? Rett til å si ifra?

Men jeg angrer alltid, jeg kan ALDRI si noe til han. Kan aldri si min mening om noen ting.. Han blir så sur! Ufattelig slitsomt. Til slutt er det jeg som må omtrent si unnskyld for at jeg sa min mening etter at han såret meg. Det er jo ikke sånn det skal være....?

Han innrømmer aldri feil, sier meget sjeldent unnskyld, blir sur når jeg kommer med råd osv.

Er det vanlig at menn er sånn? Nå har vi ikke snakket sammen på 4 timer pga han er sur...... 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 29747...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han sårer meg, da har jeg vell rett på å gi beskjed til han? Rett til å si ifra?

Men jeg angrer alltid, jeg kan ALDRI si noe til han. Kan aldri si min mening om noen ting.. Han blir så sur! Ufattelig slitsomt. Til slutt er det jeg som må omtrent si unnskyld for at jeg sa min mening etter at han såret meg. Det er jo ikke sånn det skal være....?

Han innrømmer aldri feil, sier meget sjeldent unnskyld, blir sur når jeg kommer med råd osv.

Er det vanlig at menn er sånn? Nå har vi ikke snakket sammen på 4 timer pga han er sur...... 

Hva kan jeg gjøre?

Voksne, oppegående og selvsikre menn er ikke sånn nei.

Samboeren min kan jo bli sur og såret han også, men han furter ikke. og vi snakker oss alltid ferdig, så ikke krangelen varer i flere timer. 

Hadde ikke funnet meg i det du beskriver. Furting er turn off hos voksne menn.

Anonymkode: caed9...ef4

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig.

14-åringen min kan være sånn, og da skylder jeg på hormoner og pubertet, men voksne menn er ikke sånn.

Anonymkode: 7f5cd...388

Skrevet

Næh. Sånn er min mann til tider og. F.eks hvis jeg spør om hvorfor han går fire turer til søppeldunkene med fire poser, istedet for å ta alle fire posene på en gang. Da furter han. "Gjør det selv da, du som er så perfekt!"

Barnslig, jeg vet. 

Anonymkode: 0d820...3fe

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Næh. Sånn er min mann til tider og. F.eks hvis jeg spør om hvorfor han går fire turer til søppeldunkene med fire poser, istedet for å ta alle fire posene på en gang. Da furter han. "Gjør det selv da, du som er så perfekt!"

Barnslig, jeg vet. 

Tja, skjønner ikke helt hvorfor du velger å legge deg opp i hvordan han kaster søpla, heller da. Altså, jeg er langt fra noen tilhenger av surmuling, men jeg er heller ikke noen tilhenger av hakking og gnaging. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva kan jeg gjøre?

Eksen min var sånn, det var en av mange grunner til at han ble min eks. 

Anonymkode: d0ff0...dfa

Skrevet

Født i jomfruens stjernetegn?😝

Anonymkode: 8f6b4...f85

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eksen min var sånn, det var en av mange grunner til at han ble min eks. 

Anonymkode: d0ff0...dfa

Kjedelig 😔

Skrevet
11 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Tja, skjønner ikke helt hvorfor du velger å legge deg opp i hvordan han kaster søpla, heller da. Altså, jeg er langt fra noen tilhenger av surmuling, men jeg er heller ikke noen tilhenger av hakking og gnaging. 

Hvorfor er det hakking og gnaging at jeg spør hvorfor han velger å gå fire turer istedet for én? Ved å jobbe litt smartere sparer han både seg selv og meg for mye. Når han bruker 15 minutter på å tømme søppelspannene, noe jeg gjør på 3, må jeg gjøre mesteparten av det andre husarbeidet, bare fordi han somler. Klart det er irriterende. Og det gjelder egentlig det meste i huset. 

Skrevet

Han klarer du deg vel fint uten? 

Mye bedr å bo alene enn å være miljøterapaut for egen partner ? 🤭

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det hakking og gnaging at jeg spør hvorfor han velger å gå fire turer istedet for én? Ved å jobbe litt smartere sparer han både seg selv og meg for mye. Når han bruker 15 minutter på å tømme søppelspannene, noe jeg gjør på 3, må jeg gjøre mesteparten av det andre husarbeidet, bare fordi han somler. Klart det er irriterende. Og det gjelder egentlig det meste i huset. 

Fordi at når du spør hvorfor, så er det jo ikke fordi du er interessert i grunnen. Det du gjør, er å stille ham til veggs i en helt konkret situasjon og mer eller mindre formidle at han er en idiot. 

I stedet for å spørre hvorfor der og da når det uansett er for sent å kaste søpla kjappere, kan du si det du sier i resten av innlegget ditt når dere fordeler oppgavene. Skjønner deg godt jeg, om sommel er en gjenganger,  men du legger ikke opp til en konstruktiv samtale og mulig løsning der du står og spør hvorfor han kaster søpla feil. 

Skrevet
2 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Fordi at når du spør hvorfor, så er det jo ikke fordi du er interessert i grunnen. Det du gjør, er å stille ham til veggs i en helt konkret situasjon og mer eller mindre formidle at han er en idiot. 

I stedet for å spørre hvorfor der og da når det uansett er for sent å kaste søpla kjappere, kan du si det du sier i resten av innlegget ditt når dere fordeler oppgavene. Skjønner deg godt jeg, om sommel er en gjenganger,  men du legger ikke opp til en konstruktiv samtale og mulig løsning der du står og spør hvorfor han kaster søpla feil. 

Vi har denne diskusjonen hver eneste gang han skal ut med søpla. 😅 Og jeg mener ikke å stille han til veggs, men jeg lurer oppriktig på hvorfor han ikke tar alle posene på en gang. Han har ingen grunn. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har denne diskusjonen hver eneste gang han skal ut med søpla. 😅 Og jeg mener ikke å stille han til veggs, men jeg lurer oppriktig på hvorfor han ikke tar alle posene på en gang. Han har ingen grunn. 

Høres slitsomt ut. Men prøv heller å telle til ti

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da foreslår jeg at dere fordeler oppgaver som dere gjør ferdig uavhengig av den andre. Så kan han somle så mye han vil og du kan være effektiv.

Når du er ferdig, setter du deg med god samvittighet med beina på bordet, selv om han fortsatt går i skytteltrafikk mellom poser og bosspann😄

Skrevet
1 minutt siden, Mostly Harmless skrev:

Da foreslår jeg at dere fordeler oppgaver som dere gjør ferdig uavhengig av den andre. Så kan han somle så mye han vil og du kan være effektiv.

Når du er ferdig, setter du deg med god samvittighet med beina på bordet, selv om han fortsatt går i skytteltrafikk mellom poser og bosspann😄

Ja, det er omtrent sånn vi gjør det, men da blir han sur fordi han tror han gjør så mye mer enn meg. 🤪 I-landsproblem, jeg vet, men likevel irriterende. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er omtrent sånn vi gjør det, men da blir han sur fordi han tror han gjør så mye mer enn meg. 🤪 I-landsproblem, jeg vet, men likevel irriterende. 

Voldsomt til kupping av tråden.

Skrevet

og jeg blir sprø av alt klaging på menn her inne. da får dere gå ut av forholdet

Anonymkode: e1457...962

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Voldsomt til kupping av tråden.

Nja. Du spurte om det var flere som hadde det som deg, og jeg bekreftet det. At andre spinner videre på svaret mitt er jo normalt i en samtale. Eller forventet du bare et ja/nei-svar?

Ang. hva du kan gjøre, mener jeg du må få kommunisert til han hvordan du har det, og kreve å bli tatt på alvor. 

Skrevet

Slik var min X. 

Og for en lettelse da jeg slapp å gå på nåler for hans skyld!

Jeg tror ikke på forholdet fremtid slik du beskriver det.

Anonymkode: 04c84...faa

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik var min X. 

Og for en lettelse da jeg slapp å gå på nåler for hans skyld!

Jeg tror ikke på forholdet fremtid slik du beskriver det.

Anonymkode: 04c84...faa

Huff... Er faktisk redd for det Jeg og

Skrevet

Akkurat som eksen min... Kjenner jeg er glad jeg er ferdig med han.

Ikke kryp for han. Kom deg ut av forholdet. Dette er neppe det eneste du sliter med.?

Anonymkode: e8f08...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...