Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Det er noe jeg stusser på. Jeg har hatt blodpropper og legene har i samtale om emnet har lagt vekt på at man ikke skal sitte i ro over for lang tid, at man kanskje bør gå på blodfortynnende om man skulle blitt sengeliggende over en lengre periode, at man må ta Fragmin ved flyreiser, at man bør drikke nok vann/passe på å ikke bli dehydrert ved f.eks. omgangssyken og så videre. Jeg sliter nå med en tilstand der blodsirkulasjonen i enkelte kroppsdeler blir nedsatt, av ukjent årsak, det er ikke sirkulasjonssvikt som mange kanskje vil tenke, men årsaken er at jeg blir hoven/får mye vann i kroppen. Det er histaminer som gjør det. Hvis jeg spiser et bringebær, kan jeg få denne hovenheten som vedvarer i en ukes tid. Jeg mister altså følelsen i armen, på samme måte som jeg mister følelsen i armen «til vanlig» hvis jeg ligger hardt på den når jeg sover. Alle har vel hatt den følelsen. Så snur du deg, og det prikker i armen, gjør kanskje litt vondt også… Gang det med fem, så har du meg. Til og med øyet mitt sovner! Men denne hovenheten, som da gjør noe med nervene, vil ikke påvirke kroppen slik at sjansen for blodpropp øker? Fastlegen min sa nei. Men jeg stusser på det, siden hvis jeg sitter i sofaen imens jeg er hoven, så sovner kroppen. Jeg begynner å føle meg veldig, veldig dårlig til slutt og må snu meg hele tiden for å holde ting «i gang». Kan ikke drive med håndarbeid heller siden jeg da får smerter i armene. Det samme skjer jo med en normal kropp hvis du sitter lenge nok, du kan redusere blodtilførselen slik at blodet "stopper opp og lager propper". Hva er forskjellen her? Hvorfor øker ikke dette sjansen for blodpropp? Noen som kan forklare? Anonymkode: 5501e...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå