Gå til innhold

Litt frekt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken og handlet, mannen i kassen mistet en boks med cola bak kassen. Han sier: jeg tror du må gå å hente en ny... jeg ble litt paff egentlig..🤨 altså brusen er i andre enden av butikken og han mistet den jo i gulvet ikke jeg 🤪 skulle han ha hentet boxeb for meg eller er det meningen at jeg skal adlyde hans ordre og hente en ny? 😅

Anonymkode: 6d028...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt satt ut selv. Hadde han derimot beklaget, sagt at vi gjør oss ferdig så henter du bare en ny på vei ut, så hadde jeg syns d var greit.

Synes i dette tilfelle, han burde beklaget å tilbydd seg å hente ny, hva skal han uansett gjøre i mellomtiden? Sitte å vente? Det er jo sikkert raskere for han å. 

Dårlig kundeservice👎🏻

Skrevet

Svarer du deg selv? 

Anonymkode: c15e7...206

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var på butikken og handlet, mannen i kassen mistet en boks med cola bak kassen. Han sier: jeg tror du må gå å hente en ny... jeg ble litt paff egentlig..🤨 altså brusen er i andre enden av butikken og han mistet den jo i gulvet ikke jeg 🤪 skulle han ha hentet boxeb for meg eller er det meningen at jeg skal adlyde hans ordre og hente en ny? 😅

Jeg ser ikke problemet med at han ba deg hente den

Anonymkode: 6caa0...ea4

Skrevet

Var han alene i kassaområdet? I så fall kan han jo ikke bare gå og la slusene stå åpne.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svarer du deg selv? 

Anonymkode: c15e7...206

Hvorfor tror du det? 

Anonymkode: a7d81...d39

Skrevet

Er han alene, har han ikke lov til å forlate kassen. Ikke noe å henge seg opp l.

Anonymkode: bda91...e44

Skrevet

Dersom jeg ikke skulle drikke den der og da (da vil den jo bruse over), hadde jeg bare sagt at deg går bra jeg tar den der.

Syns ikke det var frekt i den hele tatt

Anonymkode: e2bdd...0f8

Skrevet

Frekt nei. Men det handler om måten en sier det på. Før fikk man opplæring i det når man skulle jobbe i kassen, nå går det litt på lykke og fromme hvem som innehar sosialinteligens og ikke virker det som. :) 

»Oi, beklager! Du, jeg kan ikke forlate kassaområdet, men om du henter deg en ny så skal du få slippe å stå i kø igjen -bare kom rett til meg.» 

vs

»Jeg tror du må gå å hente deg en ny...» 

Anonymkode: eb2de...a1a

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frekt nei. Men det handler om måten en sier det på. Før fikk man opplæring i det når man skulle jobbe i kassen, nå går det litt på lykke og fromme hvem som innehar sosialinteligens og ikke virker det som. :) 

»Oi, beklager! Du, jeg kan ikke forlate kassaområdet, men om du henter deg en ny så skal du få slippe å stå i kø igjen -bare kom rett til meg.» 

vs

»Jeg tror du må gå å hente deg en ny...» 

Anonymkode: eb2de...a1a

Dette! 

Ellers synes jeg du overreagerer, HI. Det blir litt sånn krenkorama over det. 

Anonymkode: d73cf...22c

Skrevet

Synes ikke det er frekt om det sies på en hyggelig måte. 

Skrevet
6 minutter siden, Kontinuum skrev:

Synes ikke det er frekt om det sies på en hyggelig måte. 

Men syns jo ikke at han svarte frekt jeg. For hans egen del så kunne han ha nevnt at han ikke kan forlate kasseområdet,men frekk var han uansett ikke.

Anonymkode: 099ba...bfd

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ordre....? Du er veldig selvhøytidelig. Hvorfor var det et så stort problem for deg å hente en ny?

Anonymkode: 6caa0...ea4

Skrevet

Jeg jobber selv i butikk og dette har skjedd meg flere ganger. Da har jeg beklaget og så har jeg fått en kollega til å hente ny vare. 

Anonymkode: e04de...f5c

Skrevet

Det får være grenser for hva man skal bli krenket av. "Adlyde hans ordre" - virkelig? Når han sitter i kassa kan han ikke uten videre forlate den. Det er ikke like lett å få tak i kolleger til å avløse seg eller hente den brusen for deg i alle butikker. Han mistet boksen i gulvet, han antok at du kanskje heller ville ha en boks som ikke var blitt ristet og tilbød deg det.

Livet blir ikke så slitsomt og tungt hvis man innimellom prøver å tolke ting i beste mening.

Skrevet

Dette er et virkelig ikke-problem. 

Anonymkode: 9a486...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...