Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Det ene avløses av det andre. Jeg har fått nok nå.. og vurderer å bryte forholdet. Men jeg er usikker, for det vil ha då store konsekvenser for barna. De har det jo fint med namma og pappa og hus.. men jeg går og balanserer på en knivsegg for å få ting til å henge sammen økonomisk. Vi tjener godt, og har utsikter til å bli kvitt all gjeld utenom boliglån om få måneder. Men så dukker det igjen opp noe uforutsett.. og vi har nye måneder med klump i magen foran oss.. Hva gjør jeg? Hvordan er det å gå.. når man fortsatt er glad i et menneske, men ikke orker å leve med ham grunnet økonomiske utfordringer? Anonymkode: 863dd...f5d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Følger.., helt likt her. Klarer oss, og eier hus og bil (lån), ellers ingenting. Barna har det de trenger og vi sparer til dem. Men hver gang vi får inn litt ekstra som feriepenger, bonus, osv, så går det til utgifter han står for, som feks kredittkort han har brukt mye. Jeg har overtatt økonomien, men han klarer på en eller annen måte å bruke penger vi ikke har likevel. Alltid må jeg rydde opp. Vi er samboere, men ønsker å gifte oss, det feks blir det aldri sparing til. Kan gjøre det enkelt, men det er prinsippet. Elsker han, men vet ikke om jeg orker dette lenger. Heller ha trang økonomi alene, men full oversikt frister veldig. Anonymkode: 3cdb3...b64
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følger.., helt likt her. Klarer oss, og eier hus og bil (lån), ellers ingenting. Barna har det de trenger og vi sparer til dem. Men hver gang vi får inn litt ekstra som feriepenger, bonus, osv, så går det til utgifter han står for, som feks kredittkort han har brukt mye. Jeg har overtatt økonomien, men han klarer på en eller annen måte å bruke penger vi ikke har likevel. Alltid må jeg rydde opp. Vi er samboere, men ønsker å gifte oss, det feks blir det aldri sparing til. Kan gjøre det enkelt, men det er prinsippet. Elsker han, men vet ikke om jeg orker dette lenger. Heller ha trang økonomi alene, men full oversikt frister veldig. Anonymkode: 3cdb3...b64 Jeg tjener godt, men det er klart det blir trangere. Likevel lever vi jo i dag med en fiktiv økonomi. Jeg forsøker hele tiden å forklare at de pengene som kommer inn på konto ikke er våre, men de eies av dem vi har regninger å betale til.. Det hadde gitt meg en stor ro i livet å ha oversikt over alle mine utgifter, og spare inn deretter.. heller enn å stadig få nye ubehagelige overraskelser. Men jeg orker ikke tanken på hva et brudd vil gjøre med barna - og mannen min. lykke til til deg også HI Anonymkode: 863dd...f5d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 Familieterapaut? Med mindre han er psykotisk så tar han jo uansvarlige valg og med rett kommunikasjon og en forståelse av konsekvenser bør det jo være mulig å endre på disse valgene. Anonymkode: 1bf31...dda
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Familieterapaut? Med mindre han er psykotisk så tar han jo uansvarlige valg og med rett kommunikasjon og en forståelse av konsekvenser bør det jo være mulig å endre på disse valgene. Anonymkode: 1bf31...dda Da tror jeg mer på en gjeldsrådgiver. Han er ikke psykotisk.. men økonomisk analfabet.. Han er jo så smart ellers.. men dette takler han ikke. Og det er selvsagt alle andres skyld HI Anonymkode: 863dd...f5d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har en eks som var likedan.. hele tiden nye prosjekter uten å ta hensyn til økonomien. Trodde alltid ting ville ordne seg uten at han måtte gjøre noe for det. Var forferdelig å leve med!! Jeg hatet det. Og det var en av tingene som gjorde at det ble slutt. Anonymkode: 5eb20...7ee
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da tror jeg mer på en gjeldsrådgiver. Han er ikke psykotisk.. men økonomisk analfabet.. Han er jo så smart ellers.. men dette takler han ikke. Og det er selvsagt alle andres skyld HI Anonymkode: 863dd...f5d Er det manglende kunnskaper, at han mister oversikten over hva som skal brukes til hva, at han ikke bryr seg eller at han er impulsiv som er hovedproblemet? Anonymkode: 4e1de...e45
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 Så tålmodige dere er.. jeg har en kjæreste som ikke er så flink med pengene sine... ikke noe tull med kreditt, bare høyt boliglån og dårlig prioritering på hva pengene går til og ingen sparing eller struktur! Kjenner det plager meg da jeg selv har god kontroll og romslig økonomi. Jeg vet ikke om det skulle bli aktuelt å flytte sammen en gang om det ikke blir ei endring... og da er jeg igjen usikker på framtida siden jeg ikke vil være særboer med kjæresten for alltid.. Anonymkode: 524f3...ca4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da tror jeg mer på en gjeldsrådgiver. Han er ikke psykotisk.. men økonomisk analfabet.. Han er jo så smart ellers.. men dette takler han ikke. Og det er selvsagt alle andres skyld HI Anonymkode: 863dd...f5d Men da må han kanskje ha en veldig ryddig økonomi da, har dere prøvd det. Opprette flere kontoer, en til matbutikk, en til regninger, en til klær og ting barna trenger, en til felles sparing osv, også har han bare sine egne "lommepenger" igjen på egen konto. Da har han ikke mer enn de pengene igjen å bruke og får ikke gjort så mye galt, om han ikke stadig tar opp gjeld da, men det må han jo rett og slett bare slutte med. Vi har flere kontoer, og regningskontoen setter vi litt mer inn på enn vi faktisk trenger hver måned så vi har en liten buffer der i tilfelle det skulle bli dyrt på bilverksted, vaskemaskin ryker e.l. Vi har faste trekk til de forskjellige kontoene. Nå har ikke vi utfordringer da, så vi har lommepenger, penger til bensin og penger til frisør, klær osv igjen på kontoene våre og ingen sløser de vekk. Men om dere har utfordringer er det ikke noe problem å opprette egne konto hvor pengene er øremerket de forskjellige utgiftene dere har på budsjettet deres. Anonymkode: 2b926...2be
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men da må han kanskje ha en veldig ryddig økonomi da, har dere prøvd det. Opprette flere kontoer, en til matbutikk, en til regninger, en til klær og ting barna trenger, en til felles sparing osv, også har han bare sine egne "lommepenger" igjen på egen konto. Da har han ikke mer enn de pengene igjen å bruke og får ikke gjort så mye galt, om han ikke stadig tar opp gjeld da, men det må han jo rett og slett bare slutte med. Vi har flere kontoer, og regningskontoen setter vi litt mer inn på enn vi faktisk trenger hver måned så vi har en liten buffer der i tilfelle det skulle bli dyrt på bilverksted, vaskemaskin ryker e.l. Vi har faste trekk til de forskjellige kontoene. Nå har ikke vi utfordringer da, så vi har lommepenger, penger til bensin og penger til frisør, klær osv igjen på kontoene våre og ingen sløser de vekk. Men om dere har utfordringer er det ikke noe problem å opprette egne konto hvor pengene er øremerket de forskjellige utgiftene dere har på budsjettet deres. Anonymkode: 2b926...2be Det er dessverre større utfordringer enn husholdningsbudsjett.. Det handler om å pådra seg store utgifter utover det budsjettet vi setter opp som fører til store krav som kommer helt overraskende på meg.. HI Anonymkode: 863dd...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå