Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Dette er egentlig en ganske syk diskusjon, men hvis noen spurte deg : "Hvor mye skal du ha for å donere egg til meg?" Hva ville du svart? Hvor går liksom grensen din for når det ikke er greit å si nei lenger, pga for masse penger? Anonymkode: de22e...126
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå tror jeg at jeg hadde tatt i på det meste 😂 Anonymkode: cc4bd...6a9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er egentlig en ganske syk diskusjon, men hvis noen spurte deg : "Hvor mye skal du ha for å donere egg til meg?" Hva ville du svart? Hvor går liksom grensen din for når det ikke er greit å si nei lenger, pga for masse penger? Anonymkode: de22e...126 Penger hadde ikke hatt noe å si. For min del hadde det blitt ja eller nei ut fra om det var et menneske jeg kunne tenke meg å donere til eller ikke. Jeg har selv fått egg donert fra en slektning uten noen som helst økonomisk eller annen kompensasjon. Anonymkode: ac172...80e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Hadde jeg fått et par hundre tusen per egg, hadde jeg solgt de lett Anonymkode: e6eb9...c66
sug lut Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Hadde jeg hatt egg å dele med noen hadde jeg gjort det gratis. Men det hadde kun vært med folk jeg anser som skikket til faktisk å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 Til en klinikk? Gratis. Jeg trenger de ikke til enkeltpersoner? Det luten sa Anonymkode: 7e290...270
Himmel og hav Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg hadde, som Luten og anonym over her, vurdert etter helt andre kriterier enn penger. Om det var noen jeg gjerne ville hjelpe, så skulle jeg ikke hatt et øre for det. Om det var noen jeg ikke syntes fortjente de, så hadde ikke penger overbevist meg om noe annet.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg hadde, som Luten og anonym over her, vurdert etter helt andre kriterier enn penger. Om det var noen jeg gjerne ville hjelpe, så skulle jeg ikke hatt et øre for det. Om det var noen jeg ikke syntes fortjente de, så hadde ikke penger overbevist meg om noe annet. Samme her. Men jeg måtte pga min økonomiske situasjon fått mine utgifter dekket for å ha mulighet til å gjøre det. Om de hadde god råd og gjerne ville gi meg mer så hadde jeg imidlertid ikke takket nei, men det hadde ikke påvirket avgjørelsen. Anonymkode: bca5c...300
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #9 Skrevet 17. oktober 2018 Om jeg var desperat etter penger ville jeg heller prostituert meg enn å selge egg til noen jeg ikke ville gitt dem til gratis. Anonymkode: bca5c...300
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg skulle ikke hatt betalt for å gi egg, men det måtte vært til noen jeg kjenner, som sliter med å lage barn selv, og som jeg vet er gode mennesker. Anonymkode: 71ae6...76d
sug lut Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Men jeg måtte pga min økonomiske situasjon fått mine utgifter dekket for å ha mulighet til å gjøre det. Om de hadde god råd og gjerne ville gi meg mer så hadde jeg imidlertid ikke takket nei, men det hadde ikke påvirket avgjørelsen. Anonymkode: bca5c...300 Altså, nå har jeg ingen oversikt over hva det evt ville kostet, jeg driver ikke Eggcentralen, så jeg tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Hadde det imidlertid vært slik ville jeg sett det som en selvfølge at de som skulle motta egg stod for kostnadene. Hadde de ikke hatt mulighet eller vilje til det hadde de heller ikke vært egna til å bli foreldre, rett og slett.
Bøø Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 Med 50% beklager dette hjertet slår ikke. På mine svangerskap. De onga som ikke døde uforklarlig der inne er friske og fine. Men med fosterdød i uke 10 og uke 35 er jeg litt skeptisk heller mest mot at det er livmora som dreper de, men ville ikke donert noe fra mitt reproduktive system til noen. Hadde jeg stolt på at alt fungerte bra kunne de fått mot dekking av høstnings kostnader
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg selger ikke eggene mine uansett pris. Og gir de heller ikke bort. Anonymkode: 3c3fa...32a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #14 Skrevet 18. oktober 2018 Til nære venner eller familie er jeg veldig usikker. Jeg vet ikke helt om jeg hadde taklet å se et barn jeg viste var "mitt kjøtt og blod" vokse opp i en annen familie. I et slikt tilfelle ville økonomien betydd lite. Ved salg til fremmede tror jeg jeg måtte opp i rundt 500.000 før jeg hadde vært interessert. Anonymkode: c77f5...34b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #15 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, sug lut skrev: Altså, nå har jeg ingen oversikt over hva det evt ville kostet, jeg driver ikke Eggcentralen, så jeg tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Hadde det imidlertid vært slik ville jeg sett det som en selvfølge at de som skulle motta egg stod for kostnadene. Hadde de ikke hatt mulighet eller vilje til det hadde de heller ikke vært egna til å bli foreldre, rett og slett. Ikke jeg heller, men har vært gjennom IVF selv, så vet at det kan koste en del. Alt etter hvor langt man må reise og hvor mye medisiner man trenger for å produsere brukbare egg. Men ja, du har i grunnen rett i at det ville vært en selvfølge at mottaker stod for kostnadene. Anonymkode: bca5c...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå