Gå til innhold

Afipran i svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fler som har fått afipran utskrevet i svangerskapet? 

Jeg har fått beskjed av fastlegen min om å knaske disse pillene hele svangerskapet da jeg er kvalm hele tiden og spyr 4-12 ganger daglig uten de. 

Nå er jeg 40+4 og har fått beskjed av sykehuset at de ikke skal spises i tredje trimester da lignende medikamenter kan gi barnet nyfødt parkinsons. 

Er ganske fortvilt oppå det å være sliten av overtid og konstant kvalme. 

Noen solskinnshistorier? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det på sykehuset i 3.trimester når jeg var innlagt pga jeg kastet opp hele tiden å gikk ned i vekt istedenfor opp. De var ikke akkurat så forsiktige med bruken heller. Sa jeg at jeg ikke trengte den fordi jeg ikke var kvalm akkurat da,så fikk jeg beskjed om å ta den for å forebygge. Dette er nå over 7 år siden å har en helt frisk gutt :)

Anonymkode: 2be24...ba9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk det på sykehuset i 3.trimester når jeg var innlagt pga jeg kastet opp hele tiden å gikk ned i vekt istedenfor opp. De var ikke akkurat så forsiktige med bruken heller. Sa jeg at jeg ikke trengte den fordi jeg ikke var kvalm akkurat da,så fikk jeg beskjed om å ta den for å forebygge. Dette er nå over 7 år siden å har en helt frisk gutt :)

Takk

Skrevet

Står jo heller ikke noe i bruksansvisningen til tabellettene at de ikke må brukes i 3.trimester.

Skrevet

Jepp. Hadde hyperemesis og knasket de  hele svangerskapet. Var innlagt store deler pga ekstrem oppkast. Sykehuset var ikke restriktive i bruken for å si det sånn.

Anonymkode: f530d...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...