Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 https://www.nrk.no/rogaland/44-aring-domt-til-12-ars-fengsel-for-nettvoldtekt-1.13155891 Hadde du latt denne mannen passe barnebarna sine? Dette er bare ett av mange eksempler av menn som soner straff for overgrep mot barn. Så ser jeg i flere tilfeller at disse mennene, etter soning, passer barnebarn - fordi barna mener at pappaen er uskyldig dømt. Horribelt, slike menn burde ikke hatt lov til å være i nærheten av barn! Anonymkode: 04744...0a3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Nei, det hadde jeg ikke. Har selv blitt seksuelt misbrukt, og kunne ikke falle meg inn å risikere det samme for mine barn. Når man vet hvor vanskelig det er å få noen dømt for overgrep, hvor mye beviser som må legges frem osv. syns jeg det er ufattelig naivt å mene at han er uskyldig dømt. Ja, det skjer, men det er heller unntaket til regelen, altså! Anonymkode: 3231a...a51
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Hadde selvfølgelig ikke fått passe barnebarna nei. At noen kan la overgripere passe barn alene i etterkant av et dokumentert overgrep er veldig rart. Anonymkode: 6aac3...00b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Idiotspørsmål. Det handler jo om hva man faktisk tror. Dersom jeg var 100% sikker på at faren min var uskyldig dømt for overgrep, hadde han selvsagt fått passe barnebarna sine. Og hvis jeg hadde trodd det var det minste i det, så hadde han ikke fått det. Anonymkode: 619aa...eb0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 er jo faktisk noen som kan bli uskyldig dømt Anonymkode: 41d0a...08b
sotosmor Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 Selvfølgelig ikke, det hadde vært totalt utelukket. Og hvis noen lar far passe barnebarn, når han er dømt for seksuelle overgrep mot barn, er det en barnevern sak. Da evner en ikke å beskytte barna sine. Nå tenker jeg kun på saker hvor den dømte er beviselig funnet skyldig, jeg vet at folk kan bli uskyldig dømt. Som foreldre skal vi beskytte barna våre.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 På 17.10.2018 den 19.43, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/rogaland/44-aring-domt-til-12-ars-fengsel-for-nettvoldtekt-1.13155891 Hadde du latt denne mannen passe barnebarna sine? Dette er bare ett av mange eksempler av menn som soner straff for overgrep mot barn. Så ser jeg i flere tilfeller at disse mennene, etter soning, passer barnebarn - fordi barna mener at pappaen er uskyldig dømt. Horribelt, slike menn burde ikke hatt lov til å være i nærheten av barn! Anonymkode: 04744...0a3 Absolutt ikke. Hadde ikke fått komme i nærheten av mine barn engang. Du er bra naiv hvis du tror at en som har blitt fengslet for overfrep ikke er skyldig med de strenge reglene som er for å bli dømt for overgrep. Da ville jeg meldt til barnevernet. Det er omsorgssvikt. Anonymkode: 0972d...74d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Hadde aldri tatt sjansen.... Anonymkode: b5d59...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå