Gå til innhold

Noen pedledere eller andre med kompetanse på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 år og er i mine øyne overfølsom. Følelsesmessig. Vanskelig å forklare, men hun tar seg nær av den minste ting. 

Eks: hun spør om å få brus, jeg sier "nei, men vi kan drikke litt brus i morgen når det blir helg". Hun løper på rommet sitt og gråter, kan furte en time!

Eller: hvis jeg sier litt brått: "oi, pass på", idet hun løper søsteren overende. Ikke noe kjefting, jeg sier til og med at det var et uhell, me igjen løper hun på rommet.

Evt de gangene hun ut av det blå gråter (ikke sutring) fordi "jeg vil ha maaaat". " jeg vil ikke i barnehagen i morgen", "jeg liker ikke denne jakken". 

Jeg og pappaen gikk fra hverandre for 4 år siden. Kan så klart være noe der, men hun sier hun har det bra hos meg (noe jeg også vet). Hun vil helst være hos meg, sjelden glad for å dra fra meg. 

Noen som har gode råd? Jeg forstår ikke hva som kan være galt men det plager meg at det tydeligvis er noe. Bhg kan jeg ikke snakke med fordi de mener alt er ok og virker som om de ikke forstår, for de ser henne aldri slik.

Anonymkode: 3a496...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom hun er 6 år og fremdeles går i barnehagen, har hun vel en diagnose eller at noe annet ikke er som det skal være som gjør at hun ikke har begynt på skolen, så da kan kanskje det ha noe med saken å gjøre?

Skrevet

Hun er kanskje over sensitiv?

du kan jo ta kontakt med familie kontoret og be om råd. 

Anonymkode: 9c9c9...19a

Skrevet

Hun høres sårbar ut. Føler seg avvist. Hun trenger kanskje bare ennå mere nærhet, kjærlighet og oppmerksomhet. Bekreftelser. Og forklar gjerne for henne hvorfor du sier ifra om ting, at hun ikke behøver å bli lei seg fordi du sier ifra. Og at hun må tåle å få beskjed om ting uten å bli lei seg. Dette vokser hun nok av seg hvis dere rundt henne takler dette på en konstruktiv måte, og stiller litt krav til henne etterhvert som hun blir større, om at hun må jobbe med egne følelser, når alderen tilsier at hun klarer det. 

Et følsomt barn, sikkert slitsomt for henne også, men hun kan takle dette bedre med tiden. 

Anonymkode: ffd52...f56

Skrevet

Tror noen barn bare er sånn. Vi har også et barn som er slik. Det blir bedre. 

Anonymkode: 5de44...e16

Skrevet

Hvorfor går hun i barnehage hvis hun er 6 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...