Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg er sykemeldt, er kronisk syk. Forrige uke var jeg hos overlegen og fikk beskjed om at den jobben jeg nå utfører ikke er å anbefale. Jeg ba overlegen om å skrive dette ned epikrisen. Det skulle han. Jeg jobber en en middels stor Kommune. Kan jeg bruke dette som et bevis for en omplassering? Sjefen min mener det er vanskelig å bli omplassert og at jeg må sifra meg stillingen min (100% fast) om jeg fortsatt er sykemeldt etter 1 år. Hvordan bør jeg gripe dette ann? Har ingen anelse hvem som eventuellt kan sette igang en omplassering eller om jeg kan bli satt på en omplasseringsliste? Jeg har stor kapasitet. Men fungerer dårlig med støy og mange sanseinntrykk. Jeg drømmer om en jobb jeg mestrer. Vil aldri bli uføre. Anonymkode: 51dee...613
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Er du fagorganisert? Ta det gjennom fagforeningen, eller ta det gjennom nav. De vil ha flest mulig ut i arbeid, og du skal vel ha oppfølgingssamtale med nav og arbeidsgiver? I en slik samtale kan ikke arbeidsgiver si at du ikke kan bli omplassert, og at du må si fra deg stillingen din. Tror at det vil kunne brukes det legen skriver på epikrisen, men har ingen erfaring med det. Anonymkode: 4d1e1...f21
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Om du er kommunalt ansatt må du aldri finne på å si fra deg stillingen din, det er jo en av de sikreste arbeidsplassene vi har. Bruk fagforeningen for alt den er verdt Anonymkode: 4c45c...964
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 Bruk fagforeningen, værneombud, hms-avdeling og nav. Kommunen plikter å tilrettelegge for deg, dersom du ikke kan fungere i nåværende stilling har du sannsynligvis fortrinnsrett på andre utlyste stillinger. Du må ikke finne på å si opp din faste stilling, da mister du alle rettigheter du har i kommunen. Anonymkode: b2c42...b48
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruk fagforeningen, værneombud, hms-avdeling og nav. Kommunen plikter å tilrettelegge for deg, dersom du ikke kan fungere i nåværende stilling har du sannsynligvis fortrinnsrett på andre utlyste stillinger. Du må ikke finne på å si opp din faste stilling, da mister du alle rettigheter du har i kommunen. Anonymkode: b2c42...b48 Jeg ble satt ut av nåværende sjef. Hun mente det var liten sjans for at jeg fikk noe annet i kommunen. Og da måtte jeg vurdere å si opp denne stillingen om jeg ble syk av den... Jeg har ikke stått lenge i denne stillingen da jeg ble omplassert ifjor pågrunn av omorganisering på forrige plass. Og jeg begynte i forrige stilling pågrunn av sykdom og den var utmerket. Men jeg har kun noen få år me ansinitet så alle de andre kom før meg i rekke om å beholde den plassen. Vi var 20 stk som ble omplassert.. Anonymkode: 51dee...613
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble satt ut av nåværende sjef. Hun mente det var liten sjans for at jeg fikk noe annet i kommunen. Og da måtte jeg vurdere å si opp denne stillingen om jeg ble syk av den... Jeg har ikke stått lenge i denne stillingen da jeg ble omplassert ifjor pågrunn av omorganisering på forrige plass. Og jeg begynte i forrige stilling pågrunn av sykdom og den var utmerket. Men jeg har kun noen få år me ansinitet så alle de andre kom før meg i rekke om å beholde den plassen. Vi var 20 stk som ble omplassert.. Anonymkode: 51dee...613 Men det er ikke opp til nåværende sjef å "bestemme" om du får en annen jobb innen kommunen. Det er det opp til hms-avdeling evt i samarbeide med nav å avgjøre. Du har et meget godt stillingsvern som ansatt i kommune, ikke hør på sjefen som anbefaler deg å si opp! Da er hun kvitt et problem- nemlig deg, og har ikke lenger plikt til å tilrettelegge etc. Anonymkode: b2c42...b48
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det er ikke opp til nåværende sjef å "bestemme" om du får en annen jobb innen kommunen. Det er det opp til hms-avdeling evt i samarbeide med nav å avgjøre. Du har et meget godt stillingsvern som ansatt i kommune, ikke hør på sjefen som anbefaler deg å si opp! Da er hun kvitt et problem- nemlig deg, og har ikke lenger plikt til å tilrettelegge etc. Anonymkode: b2c42...b48 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det er ikke opp til nåværende sjef å "bestemme" om du får en annen jobb innen kommunen. Det er det opp til hms-avdeling evt i samarbeide med nav å avgjøre. Du har et meget godt stillingsvern som ansatt i kommune, ikke hør på sjefen som anbefaler deg å si opp! Da er hun kvitt et problem- nemlig deg, og har ikke lenger plikt til å tilrettelegge etc. Anonymkode: b2c42...b48 Jeg har tatt kontakt med tillitsvalgte og skal i møte med henne til uken. Jeg er intressert i en omplassering raskt slik at jeg slipper å gå rundt hjemme sykemeldt og bryte meg selv ned. Nåværende sjef «ser» nok at jeg ikke har noe på arbeidsplassen å gjøre men likevel virker det som om denne personen motarbeider meg/seg selv. Er det ikke bedre for sjefen at jeg blir omplassert når vedkommende ser at jeg fungerer dårlig i nåværende stilling? Jeg skal jobbe 10% fremover. Så tullete og lite motiverende for meg. Hvor lenge må jeg holde på slik før de eventuellt vurderer en omplassering? Anonymkode: 51dee...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå