Gå til innhold

Verden er ikke som du tror


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har enn sønn som er 19 år gammel. Mannen min og jeg fikk nylig tvillinger, etterlengede barn sammen. Vi valgte å reise på høstferie til Rhodos iår. Mannen min måtte reise på forhånd og vi andre dro ned på annet fly. Sønnen min på 19 år var med og "tok seg av" den ene tvillingen og vi "byttet på tvillingene" i security etc. Da vi kom ned til flyplassen på Rhodos, tok min eldste sønn den ene tvillingen i bæresele, uten at jeg ba om det. Da vi kom på bussen, la jeg merke til at han fikk "stygge" blikk. Han la ikke merke til det selv men jeg "følte" at han fikk blikk fordi han var i dems øyne en "ung far" som ikke hadde noe å gjøre på dette flyet.

Jeg har med dette lagt merke til hvor dømmende folk kan være og jeg synes at det er leit. Han skulle hatt ros fremfor "skit", en sønn som velger å reise på tur med familien sin, mottar "stygge blikk". Til ettertanke.

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misforstår ikke. Han fikk disse blikkene da han underholdt babyen og meg. Han gjorde det som en 19 åring ville ha gjort det og mottok "blikk". Han var opptatt med sin rolle og såg det heldigvis ikke. 

 

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du er mer enn gjennomsnittlig opptatt av "blikk", uten dermed å ha den aller minste forutsetning for faktisk å vite hva som ligger bak blikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg tipper du er mer enn gjennomsnittlig opptatt av "blikk", uten dermed å ha den aller minste forutsetning for faktisk å vite hva som ligger bak blikkene.

klarer du å tolke et slik blikk som dette: :roll:? De visste jo ikke at vi reiste sammen, så jeg var jo ren observatør i det min sønn drev med. 

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De færreste liker andres bråkete barn rundt seg når de flyr, så blikkene var nok heller oppgitthet over sjansen for dobbel forstyrrelse.

Anonymkode: 4f2b9...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

klarer du å tolke et slik blikk som dette: :roll:? De visste jo ikke at vi reiste sammen, så jeg var jo ren observatør i det min sønn drev med. 

Anonymkode: 2643f...85b

Uansett kan du ikke vite. Å tolke er ingen sikker vitenskap.

Anonymkode: 947e6...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De færreste liker andres bråkete barn rundt seg når de flyr, så blikkene var nok heller oppgitthet over sjansen for dobbel forstyrrelse.

Anonymkode: 4f2b9...48b

Her var intet bråk. Sønnen min som er 19 år er proffesjonell turner og utøvde noen triks for å få blikkontakt med meg og den babyen han hadde i bæreselen. Han fikk blikkene fordi han brukte busstanga til å "heve" seg selv med baby på magen oppover "busstanga". Jeg forstod at han ønsket et smil fra meg, noe han fikk, men jeg la merke til at de andre passasjerene ga ham et "gisp". Jeg synes at det var leit å oppdage dette.......en sønn som hjalp sin mor. 

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her var intet bråk. Sønnen min som er 19 år er proffesjonell turner og utøvde noen triks for å få blikkontakt med meg og den babyen han hadde i bæreselen. Han fikk blikkene fordi han brukte busstanga til å "heve" seg selv med baby på magen oppover "busstanga". Jeg forstod at han ønsket et smil fra meg, noe han fikk, men jeg la merke til at de andre passasjerene ga ham et "gisp". Jeg synes at det var leit å oppdage dette.......en sønn som hjalp sin mor. 

Anonymkode: 2643f...85b

Og du tolker da et "gisp" som "ung far som ikke har noe her å gjøre", et gisp kan også være "hvordan tør han det med en baby", "wow, han er sterk", "..også her som det er så trangt" eller hundre andre ting. Bare si fra så skal jeg fortsette å ramse opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Og du tolker da et "gisp" som "ung far som ikke har noe her å gjøre", et gisp kan også være "hvordan tør han det med en baby", "wow, han er sterk", "..også her som det er så trangt" eller hundre andre ting. Bare si fra så skal jeg fortsette å ramse opp. 

Nå var jo jeg tilstede og jeg antar at du ikke var tilstede. Han heiste seg opp og ned av en stang, ikke noe farlig. Ikke fortell meg at du ikke av og til blir overrasket over menneskers evne til å feiltolke, noe du i ditt innlegg faktisk har bekreftet!

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo jeg tilstede og jeg antar at du ikke var tilstede. Han heiste seg opp og ned av en stang, ikke noe farlig. Ikke fortell meg at du ikke av og til blir overrasket over menneskers evne til å feiltolke, noe du i ditt innlegg faktisk har bekreftet!

Anonymkode: 2643f...85b

..men du tolker alltid alle andre riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her:

 

Mener dere at kroppspråk og "blikk" ikke lar seg tolke i negativ eller for den saks skyld, positiv retning? Har dere hørt om intervju hvor man inkluderer eller eksluderer søkere pga kroppspråk, eller er det helt "fjernt" for dere? Man har jo kroppsspråk, både i og utenfor et intervju?

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

..men du tolker alltid alle andre riktig?

Jeg mener å ha tilstrekkelig utdannelse til å kunne tolke kroppsspråk, ja.

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta til deg svarene du får her, som du tar til deg «blikk». Altså, tilstrekkelig utdannelse for å tolke kroppsspråk, du kan jo ikke engang lese ordentlig.

Anonymkode: 222cd...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var intet bråk. Sønnen min som er 19 år er proffesjonell turner og utøvde noen triks for å få blikkontakt med meg og den babyen han hadde i bæreselen. Han fikk blikkene fordi han brukte busstanga til å "heve" seg selv med baby på magen oppover "busstanga". Jeg forstod at han ønsket et smil fra meg, noe han fikk, men jeg la merke til at de andre passasjerene ga ham et "gisp". Jeg synes at det var leit å oppdage dette.......en sønn som hjalp sin mor. 

Anonymkode: 2643f...85b

Hvis han gjorde turntriks i bussen, så er det vel ikke så rart at han finn noen sånne :roll: Det hadde nok ingenting med babyen å gjøre

Anonymkode: 38d5b...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg tror du bør tenke grundig over din egen overskrift, hi.

Sug Lut, jeg vet ikke hvorfor jeg innbiller meg nøyaktig hvordan din stemme høres ut i virkeligheten men jeg innbiller meg at den er ganske "mørk og bestemt". Jeg har aldri hørt den (tror jeg) og allikevel, føler jeg at den er ganske mørk og dyp. Er det riktig? 

 

HI

Anonymkode: 2643f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro folk i såfall trodde dere var et par. Og at de oppfattet han som en veldig ung og umoden far. 

Deg turte de vel ikke se på engang.. 

Anonymkode: 81c4d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var intet bråk. Sønnen min som er 19 år er proffesjonell turner og utøvde noen triks for å få blikkontakt med meg og den babyen han hadde i bæreselen. Han fikk blikkene fordi han brukte busstanga til å "heve" seg selv med baby på magen oppover "busstanga". Jeg forstod at han ønsket et smil fra meg, noe han fikk, men jeg la merke til at de andre passasjerene ga ham et "gisp". Jeg synes at det var leit å oppdage dette.......en sønn som hjalp sin mor. 

Anonymkode: 2643f...85b

Der har du det...Har ikke noe med alderen, kun oppførselen og hva man gjør og ikke gjør på en buss.

Anonymkode: 4f2b9...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det du beskriver i hovedinnlegget har med overskriften å gjøre. «Verden er ikke som du tror.» Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lessismore skrev:

Jeg skjønner ikke hva det du beskriver i hovedinnlegget har med overskriften å gjøre. «Verden er ikke som du tror.» Hva mener du?

At folk er dømmende, antakeligvis.

 Er det så vanskelig å forstå? Hun trodde vel at folk ikke er dømmende, og at verden var et bedre sted enn den er

Anonymkode: c0085...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At folk er dømmende, antakeligvis.

 Er det så vanskelig å forstå? Hun trodde vel at folk ikke er dømmende, og at verden var et bedre sted enn den er

Anonymkode: c0085...2cd

Det er nøyaktig som jeg tror. Jeg vet at folk er dømmende. Likevel er det ikke sikkert at folk tenkte det hi tror selv om de fikk blikk. Det kan være hundre grunner til det. Noen ganger må man bare ikke tenke så mye, og i slike situasjoner blir alt spekulasjoner, uansett. Hun kommer aldri til å få vite hva en helt vilkårlig fremmed på flyet tenkte i det hun kastet et tilfeldig blikk i deres retning.

Og so what? 

Vær stolt av 19-åringen du, hi. Han høres ut som en fin, ung mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var intet bråk. Sønnen min som er 19 år er proffesjonell turner og utøvde noen triks for å få blikkontakt med meg og den babyen han hadde i bæreselen. Han fikk blikkene fordi han brukte busstanga til å "heve" seg selv med baby på magen oppover "busstanga". Jeg forstod at han ønsket et smil fra meg, noe han fikk, men jeg la merke til at de andre passasjerene ga ham et "gisp". Jeg synes at det var leit å oppdage dette.......en sønn som hjalp sin mor. 

Anonymkode: 2643f...85b

En 19 åring som må lage ablegøyer for å få blikkontakt med mor og «ønsket smil» fra mor? Sånt sluttet mine unger med da de var 8 år. En 19 åring turner ikke rundt i en buss, han setter seg ned og vet hvordan man oppfører seg.

 

Høres ut som du må gi sønnen din oppmerksomhet på hans nivå og alder, han føler seg vel glemt oppi alt styret med tvillingene. 

 

Mine gutter på 15 og 16 år passer og våre tvillinger på 1 år. Men de får samtidig oppmerksomheten de trenger fra oss foreldre. 

Anonymkode: c6b67...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...