Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg skal på utviklingssamtale på skolen til sønnen min å den er ferdig 15.00. Etterpå kunne jeg tatt en buss som går 15.10 å bussen til jobben tar 10 minutter. Er ferdig på jobb 15.45. Er det greit å ikke dra tilbake til jobb etter avtalen på skolen? Har ikke mulighet til å jobbe lengre enn 15.45 ettersom jeg må rekke å hente minstemann i barnehagen. Er ny i jobben så derfor jeg lurer på om det er greit. Anonymkode: c9520...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #2 Skrevet 16. oktober 2018 Du må vel avspasere for utviklingssamtale, så da er det jo bare du som taper på det. Anonymkode: 97e30...558
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 Det jo noe du må spørre på jobb om, ingen her kan svare deg på om de synes det er greit på din jobb. det kommer jo an på hva slags jobb du har. Hos oss hadde det vært greit, fordi vi antageligvis måtte ha byttet på vakter for at det skulle gå opp. Anonymkode: f3a8f...b43
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #5 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg må avspasere for å ha utviklingssamtaler, og da velger jeg å dra hjem etterpå. Det blir mer tid avspasert, men det er mitt valg.. Anonymkode: e51cf...902
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 Er dette tull? Selvfølgelig drar du ikke tilbake. Hvis dette var et oppriktig spørsmål så har du min dypeste medfølelse for å ha en så lite fleksibel jobb som det fremstår som at du har Anonymkode: fd581...631
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 I mitt hode høres det idiotisk å dra tilbake på jobb bare for 15 min, men det der må du jo legge frem for sjefen og ikke folk her inne. Du har jo en dialog med vedkommende, iom at du trenger fri for å dra på samtale. Anonymkode: 0c7b0...f6d
Tipp topp Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg hadde ikke forventet at du kom tilbake. Og hadde ikke dratt tilbake selv. I tillegg vet du ikke om du er ferdig så du når bussen 15:10. Ofte forsinkelser på slike samtaler.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #9 Skrevet 16. oktober 2018 Du spør sjefen om lov til å avspasere til samtalen og resten av dagen. Anonymkode: b268e...126
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #10 Skrevet 16. oktober 2018 Du avspaserer vel uansett ære den tiden du er borte. Hvis du treng å på jobben for noe spessielt på slutten av dagen bør du nok fra tilbake, men ellers er det like greit å jobbe lengre en annen dag. Anonymkode: c7735...059
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #11 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg har jobbet både kommunalt og privat i mange år, og aldri tatt ut avspasering for møter som har med barna å gjøre (utviklingssamtale, lege, tannlege, helsestasjon, spesialisthelsetjeneste osv). Er det ikke det velferdspermisjon er til? Gir beskjed til sjefen og registrerer «privat avtale» i kalenderen min så ingen booker meg til andre møter. Er det helt på slutten av dagen drar jeg selvsagt ikke tilbake. Anonymkode: 242bd...f9d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #12 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jobbet både kommunalt og privat i mange år, og aldri tatt ut avspasering for møter som har med barna å gjøre (utviklingssamtale, lege, tannlege, helsestasjon, spesialisthelsetjeneste osv). Er det ikke det velferdspermisjon er til? Gir beskjed til sjefen og registrerer «privat avtale» i kalenderen min så ingen booker meg til andre møter. Er det helt på slutten av dagen drar jeg selvsagt ikke tilbake. Anonymkode: 242bd...f9d Man har ikke rett på fri med lønn til utviklingssamtaler i hverken stat eller kommune i alle fall. Anonymkode: 99ce3...359
valnøtta Skrevet 16. oktober 2018 #13 Skrevet 16. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jobbet både kommunalt og privat i mange år, og aldri tatt ut avspasering for møter som har med barna å gjøre (utviklingssamtale, lege, tannlege, helsestasjon, spesialisthelsetjeneste osv). Er det ikke det velferdspermisjon er til? Gir beskjed til sjefen og registrerer «privat avtale» i kalenderen min så ingen booker meg til andre møter. Er det helt på slutten av dagen drar jeg selvsagt ikke tilbake. Anonymkode: 242bd...f9d Du har rett på fri med lønn til timer i spesialisthelsetjenesten, men ikke noe av det andre hvis jeg husker riktig
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #14 Skrevet 16. oktober 2018 5 minutter siden, valnøtta skrev: Du har rett på fri med lønn til timer i spesialisthelsetjenesten, men ikke noe av det andre hvis jeg husker riktig Ok, da praktiseres det slik i kommunen jeg jobbet, og i firmaet jeg jobber nå. I kommunen hadde vi flexitid og tidbank. Var helt vanlig praksis å gjøre slikt i arbeidstida uten å stemple inn og ut. Sjefen var informert. I selskapet jeg jobber i nå sier vi også bare ifra når vi har slike avtaler, og så legger vi opp arbeidsdagen slik at det går fint for teamet. Anonymkode: 242bd...f9d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #15 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg skal bare jobbe der 3 mnder så får nok ikke avspasere. Har uansett aldri mulighet til å komme på jobb før 8.15 og kan aldri jobbe senare enn 15.45 pga barna mine å har ingen som kan passe. Anonymkode: c9520...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #16 Skrevet 16. oktober 2018 Er der på sånn NAV tiltak som hetee midlertidlig lønnstilskudd,derfor jeg bare skal jobbe der 3 mnder. Anonymkode: c9520...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #17 Skrevet 16. oktober 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal bare jobbe der 3 mnder så får nok ikke avspasere. Har uansett aldri mulighet til å komme på jobb før 8.15 og kan aldri jobbe senare enn 15.45 pga barna mine å har ingen som kan passe. Anonymkode: c9520...c6f Hvordan har du da tenkt å få fri? Anonymkode: b268e...126
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #18 Skrevet 16. oktober 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er der på sånn NAV tiltak som hetee midlertidlig lønnstilskudd,derfor jeg bare skal jobbe der 3 mnder. Anonymkode: c9520...c6f Da må du vel heller høre med navn hvordan du skal gjøre det, siden det er de som er din arbeidsgiver Anonymkode: f3a8f...b43
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #19 Skrevet 16. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da må du vel heller høre med navn hvordan du skal gjøre det, siden det er de som er din arbeidsgiver Anonymkode: f3a8f...b43 *nav*, ikke navn Anonymkode: f3a8f...b43
Yellow Brick Road Skrevet 16. oktober 2018 #20 Skrevet 16. oktober 2018 Uansett er det arbeidsgiver du må snakke med, ikke oss. Antageligvis vil arbeidsgiver si at du ikke trenger å komme tilbake, men det kan jo være spesielle tilfeller hvor man bare må komme tilbake, selv bare for noen minutter. Er du på et NAV-tiltak er det jo ekstra viktig at du oppfører deg ordentlig og gjør klare avtaler med arbeidsgiver med tanke på fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #21 Skrevet 16. oktober 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du vel heller høre med navn hvordan du skal gjøre det, siden det er de som er din arbeidsgiver Anonymkode: f3a8f...b43 Eller veileder på tiltaksbedriften Anonymkode: f3a8f...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå