Gå til innhold

Burde han løyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To jobbtilbud- burde han løyet og angitt at han ble forespeilet høyere lønn det ene stedet. Slik at han da presser lønnen opp og "tvinger de to konkurrerende arb. Giverne til å sette opp lønnen?

Anonymkode: 1864a...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Å begynne et arbeidsforhold med å lyve for arbeidsgiver er ingen god idé. 

Anonymkode: 4bb21...f3b

Skrevet

Eh.. nei. 

Anonymkode: 1feb6...f8b

Skrevet

Vet om noen som gjorde noe veldig likt, ble avslørt og endte opp uten jobb.

Anonymkode: 83f92...82a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

To jobbtilbud- burde han løyet og angitt at han ble forespeilet høyere lønn det ene stedet. Slik at han da presser lønnen opp og "tvinger de to konkurrerende arb. Giverne til å sette opp lønnen?

Nei, absolutt ikke. Det kan straffe seg hardt hvis de finner ut av det, de vil sannsynligvis ikke ha en arbeidstager som er uærlig fra første sekund

Anonymkode: 85665...da8

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å skryte opp eksisterende lønn, så jeg hadde gjort det 🙂 Hvis de er interessert nok, så betaler de, hvis ikke så sier de bare nei, det har vi ikke mulighet til.

Anonymkode: 209f7...78c

Skrevet

2 jobber med identisk lønn? Jeg hadde brukt høyeste lønn og fortalt den andre arbeidsgiveren. Jeg hadde sagt at jeg tviler fordi jeg må tenke på lønnen jeg nå er tilbudt og at den er lavere hos dere enn hos Y arbeidsgiver. Helt lik kan lønnen umulig være? 

Jeg har kommet noen tusenlapper i møte ved å opptre slik gjennom årene men jeg har vært ærlig. 

Anonymkode: 3d229...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...