Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Hun sier kronisk J. Og heter Lilja. Jija. Litt kinkig ihht skolestart? Barnehagen vil ikke oversette tiltak. Forslag? Anonymkode: 22edc...259
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #2 Skrevet 16. oktober 2018 Min femåring mangler mange lyder og vi fikk hjemmelekse av logoped. Med f.eks L lagde vi lyder som li la lo og gjentok hver vår gang. Det ble en lek hvor vi gjorde han bevisst på hvor vi hadde tungen når vi sa de forskjellige bokstavene. Vi hadde også en regle med trollmor som vasket i hulen sin. Vasket taket - tungen i ganen, vasket gulvet - tungen nede bak tennene og vaket veggene - inni kinnenen, ristet teppet - tungen ut og lalalalala... Ellers tenker jeg at det ikke er så mye å stresse med, det går seg ofte til etterhvert. Anonymkode: a96c7...8b9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sier kronisk J. Og heter Lilja. Jija. Litt kinkig ihht skolestart? Barnehagen vil ikke oversette tiltak. Forslag? Anonymkode: 22edc...259 Hva slags tiltak mener du barnehagen skal sette i gang for dette? Anonymkode: e6cba...a56
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags tiltak mener du barnehagen skal sette i gang for dette? Anonymkode: e6cba...a56 Ppt feks. Trening på L. Anonymkode: 22edc...259
Mamma_til_2 Skrevet 16. oktober 2018 #5 Skrevet 16. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ppt feks. Trening på L. Anonymkode: 22edc...259 Ppt settet ikke inn tiltak på dette, logopeder har for mye allerede, min jente kunne ikke si r når hun startet på skolen men der fikk hun automatisk hjelp og det ordnet seg ila 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 Logopeder hjelper til når barna ikke klarer lyder de "burde" klare. Når de blir henvist dit, varierer etter hvilke lyder de ikke kan og tydeligvis varierer det også fra sted til sted, for her får de logoped for R først i 3. klasse. Min sønn kan ikke si R og har aldri blir mobbet for det, hvis det er det du er redd for på skolen. Anonymkode: f252c...208
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Min gutt fikk logoped siste året i barnehagen pga manglende L-lyd! Vi krevde at barnehagen henviste.. og vi gjorde det klart at hvis ikke de ville henvise så gjorde vi det selv. I kommunen her kan i hvert fall foreldre selv henvise til logoped for å be om en vurdering. logoped var helt enig med oss og han fikk umiddelbart hjelp. det er også viktig å utelukke at det ikke er fysiske årsaker.. stramt tungebånd? Kan hun stikke tungen ut og opp mot tungen? Anonymkode: d3798...cc6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sier kronisk J. Og heter Lilja. Jija. Litt kinkig ihht skolestart? Barnehagen vil ikke oversette tiltak. Forslag? Anonymkode: 22edc...259 Du kan ta kontakt med pp t selv for råd. eller du kan finne en privat . Det gjorde vi og fikk super hjelp selv om bhg sa «vent». Problem løst sikkert 2-3 år før tiden Anonymkode: 509b5...114
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #10 Skrevet 17. oktober 2018 Vår gutt hadde problemer med R da han startet på skolen. Var ventetid på logoped, så vi tok det privat (kostet drøye 1000,- kr pr time, men vi trengte kun 3 timer + litt hjemmelekser) Anonymkode: c9a75...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå