Gå til innhold

Nattamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer 10 mndr gjennom hele natten. Helt ustlitt på morningen. 

- Har prøvd å kutte noen amminger men det blir bare hyling. Da sov babyen 2 timer tilsammen i løpet av en hel natt. 

- legge uten pupp, fungerer helt fint så lenge det er i vogn.

- sov fra 19-06/07 endret det til 20.30 - 08.00 i håp om at det vil endre det. Men ingenting :( 

takler ikke gråtekurer, latt far ta baby men det hjelper lite det heller med mindre babyen sover på brystet hans. Og det er jo farlig. 

Veldig sliten av denne nattammingen. Ihvertfall når den er så hyppig. H** spiser utrolig bra på dagtid og er en aktiv baby som aldri sitter i ro. 

Anonymkode: 0f3ae...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så store så må man holde ut til de (kanskje)avvenner seg selv eller ta kampen med å tvinge gjennom slutt og da må man holde ut skriking noen netter. Det er ikke skrikekur om dere er der hos babyen hele tiden.

Men tøft er det ja, spesielt fordi man er så trøtt og sliten og ikke har særlig overskudd verken fysisk eller mentalt. Men hjeøper å tenke på at det blir bedre om man holder ut. Forsøkt å tilby flaske/turekopp i stedet for pupp om natten? Med ene min funket det. Jeg hadde ikke mer melk, men baby våknet hyppig selv hun ikke fikk noe fra meg, så fikk flaske, gikk noen netter så var det visst ikke interessant nok å våkne for. Ikke at hun begynte å sove hele natten, men hun forventet ikke noe å drikke hvertfall.

Når de er så store så er det like mye uvane som behov som gjør ar de våkner. De har rett og slett ikke lært seg til å sove lenge sammenhengende. To av mine har de ikke sovet hele natten før passert 2 år. Og han som begynte å sove hele natten(kuttet nattamming helt av seg selv) fra 1 år, han har også perioder hvor han våkner om natta, han er straks 3 år nå.

Anonymkode: dc642...14e

Skrevet

Gi mere mat/grøt i løpet av dagen også prøver du flaske med vann på natten. Har ungen fått tenner bør du så godt det lar seg gjøre unngå melk på natten.

Anonymkode: 6f860...2b5

Skrevet

Jeg har erfaring etter tre barn, men sikkert ikke den typen erfaring som hjelper deg. 

Jeg og mannen ble så slitne av avvenningen at vi lot det være. I stedet samsov vi med barna til nattammingen gikk over av seg selv mellom 15 og 18 mnd.

Når barnet ligger i samme seng og puppene er tilgjengelige (nakne) så sov både jeg og mannen relativt godt gjennom natten, og babyen spiste «selv» når den var sulten. Det resulterte i mye mer overskudd enn når man må stå opp for å amme. 

Anonymkode: d6bbe...b55

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har erfaring etter tre barn, men sikkert ikke den typen erfaring som hjelper deg. 

Jeg og mannen ble så slitne av avvenningen at vi lot det være. I stedet samsov vi med barna til nattammingen gikk over av seg selv mellom 15 og 18 mnd.

Når barnet ligger i samme seng og puppene er tilgjengelige (nakne) så sov både jeg og mannen relativt godt gjennom natten, og babyen spiste «selv» når den var sulten. Det resulterte i mye mer overskudd enn når man må stå opp for å amme. 

Anonymkode: d6bbe...b55

Nr to er her om 6 mndr så tror det blir vanskelig å amme to stykker i løpet av natta. Ikke snakk om hvor mye trøttere jeg vil være da . 

Skrevet

Gi mere mat/grøt i løpet av dagen også prøver du flaske med vann på natten. Har ungen fått tenner bør du så godt det lar seg gjøre unngå melk på natten.

Gir masse allerede god og rund baby, spiser han mer om dagen så gulper h*n det opp igjen 😕 

Skrevet

Når de er så store så må man holde ut til de (kanskje)avvenner seg selv eller ta kampen med å tvinge gjennom slutt og da må man holde ut skriking noen netter. Det er ikke skrikekur om dere er der hos babyen hele tiden.

Men tøft er det ja, spesielt fordi man er så trøtt og sliten og ikke har særlig overskudd verken fysisk eller mentalt. Men hjeøper å tenke på at det blir bedre om man holder ut. Forsøkt å tilby flaske/turekopp i stedet for pupp om natten? Med ene min funket det. Jeg hadde ikke mer melk, men baby våknet hyppig selv hun ikke fikk noe fra meg, så fikk flaske, gikk noen netter så var det visst ikke interessant nok å våkne for. Ikke at hun begynte å sove hele natten, men hun forventet ikke noe å drikke hvertfall.

Når de er så store så er det like mye uvane som behov som gjør ar de våkner. De har rett og slett ikke lært seg til å sove lenge sammenhengende. To av mine har de ikke sovet hele natten før passert 2 år. Og han som begynte å sove hele natten(kuttet nattamming helt av seg selv) fra 1 år, han har også perioder hvor han våkner om natta, han er straks 3 år nå.

Anonymkode: dc642...14e

Oh såpass ja. Blir bare å smøre seg med tålmodighet ser jeg 

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Amming er ikke et problem for tenner. Morsmelk har antibakteriell innhold. Mme ville vært annerledes 

Anonymkode: 8a41f...f31

Skrevet

Nei hadde bare gitt meg, altfor stor til og bli ammet nå, gi mer vanlig mat

Anonymkode: b8c72...df4

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei hadde bare gitt meg, altfor stor til og bli ammet nå, gi mer vanlig mat

Anonymkode: b8c72...df4

Hva i alle dager er det slags holdning? 

Anonymkode: d1ad9...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...