Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? (Tannverk)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen i fjor høst og fikk en stor fylling i en tann. Etterpå var tannen øm i flere mnd. Var tilbake og fikk sjekket at alt var greit, og fikk beskjed om at det bare var spenninger(?) i tanna og at det kom til å bli bedre. Og det ble helt bra etter hvert. Har ikke kjent noe i tanna på mange mnd nå. På lørdag var jeg ute på byen en liten tur og tok en øl. Den kalde ølen gjorde at det begynte å murre i denne dumme tanna, men var ikke så galt. Søndag derimot, våkner jeg og hadde skikkelig tannverk! Går etter hvert over til å bare pulsere litt i tanna. Men det gjorde rett og slett dritvondt å komme bort i den! Når jeg tok tunga borti den kjentes den helt «rar» ut.

Men så i dag igjen, er alt greit. Ingenting vondt i det hele tatt. Hva skjedde? Prøvde å ringe til tannlegen i går, men fikk ikke tak i de. Nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe det siden det ikke gjør vondt lenger.  Skal på den årlige sjekken om ca 2 mnd., ville dere ventet til da, eller er dette noe jeg burde sjekke nå med en gang? 

Noen som har opplevd intens tannverk som bare gikk over igjen?

Anonymkode: be8be...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at fyllingen er litt løs og «beveger» seg. (Må da byttes)

Anonymkode: 51aaa...c37

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Var hos tannlegen i fjor høst og fikk en stor fylling i en tann. Etterpå var tannen øm i flere mnd. Var tilbake og fikk sjekket at alt var greit, og fikk beskjed om at det bare var spenninger(?) i tanna og at det kom til å bli bedre. Og det ble helt bra etter hvert. Har ikke kjent noe i tanna på mange mnd nå. På lørdag var jeg ute på byen en liten tur og tok en øl. Den kalde ølen gjorde at det begynte å murre i denne dumme tanna, men var ikke så galt. Søndag derimot, våkner jeg og hadde skikkelig tannverk! Går etter hvert over til å bare pulsere litt i tanna. Men det gjorde rett og slett dritvondt å komme bort i den! Når jeg tok tunga borti den kjentes den helt «rar» ut.

Men så i dag igjen, er alt greit. Ingenting vondt i det hele tatt. Hva skjedde?

Fyllingen er dyp og irriterer nerven i perioder.

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Prøvde å ringe til tannlegen i går, men fikk ikke tak i de. Nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe det siden det ikke gjør vondt lenger.  Skal på den årlige sjekken om ca 2 mnd., ville dere ventet til da, eller er dette noe jeg burde sjekke nå med en gang? 

Hvis det ikke gjør vondt ville jeg ventet.

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Noen som har opplevd intens tannverk som bare gikk over igjen?

Anonymkode: be8be...deb

Ja, ikke uvanlig.

Anonymkode: 455bc...fac

Skrevet

Ok, takk for svar! Da venter jeg bare😊

 

Anonymkode: be8be...deb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var hos tannlegen i fjor høst og fikk en stor fylling i en tann. Etterpå var tannen øm i flere mnd. Var tilbake og fikk sjekket at alt var greit, og fikk beskjed om at det bare var spenninger(?) i tanna og at det kom til å bli bedre. Og det ble helt bra etter hvert. Har ikke kjent noe i tanna på mange mnd nå. På lørdag var jeg ute på byen en liten tur og tok en øl. Den kalde ølen gjorde at det begynte å murre i denne dumme tanna, men var ikke så galt. Søndag derimot, våkner jeg og hadde skikkelig tannverk! Går etter hvert over til å bare pulsere litt i tanna. Men det gjorde rett og slett dritvondt å komme bort i den! Når jeg tok tunga borti den kjentes den helt «rar» ut.

Men så i dag igjen, er alt greit. Ingenting vondt i det hele tatt. Hva skjedde? Prøvde å ringe til tannlegen i går, men fikk ikke tak i de. Nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe det siden det ikke gjør vondt lenger.  Skal på den årlige sjekken om ca 2 mnd., ville dere ventet til da, eller er dette noe jeg burde sjekke nå med en gang? 

Noen som har opplevd intens tannverk som bare gikk over igjen?

Anonymkode: be8be...deb

Vært forkjøla ? Tannen min er helt fin, men begynner å kødder når jeg sliter med bihulene.

Anonymkode: f9e78...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...