Gå til innhold

Når man velger å droppe megler til hussalg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at man ønsker å spare de pengene, for dyrt er det jo. Har solgt noen ganger selv og brukt mye penger på megler. Men hva tenker dere når man tar bildene selv? Ser ikke like bra ut, synes jeg da. Dolokket åpent, rotete på terrassen osv. Og den prisen da, har jo steget meg 1 mill på litt under 2 år. Er jo helt ville priser i det området og.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=131181364

Anonymkode: 8f965...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg i at bildene ikke var bra. Kornete, mye rot, mange personlige bilder fremme. Men det har jo egentlig ikke så mye med å ikke bruker megler å gjøre. Man kan jo fint hyre inn en fotograf selv om man ikke bruker megler - eller til og med klare å rydde opp og lukke dolokket.

Anonymkode: c1305...80c

Skrevet

Joda, det er helt sant. Men her skal det vel spares på alt, blir spennende å se om det blir solgt.

Hi

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt dette huset, men kan dessverre ikke nevne grunnen her.

Anonymkode: deea2...c38

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, det er helt sant. Men her skal det vel spares på alt, blir spennende å se om det blir solgt.

Hi

Det virker som om du har et eller annet slags personlig forhold til dette salget ...?

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt dette huset, men kan dessverre ikke nevne grunnen her.

Anonymkode: deea2...c38

Det er da også helt uinteressant så lenge man ikke tenker å kjøpe det.

Skrevet

Utrolig rotete og lite tiltalende. Jeg ville nå hvertfall satt meg litt inn i hvordan man styler et objekt før salg. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som om du har et eller annet slags personlig forhold til dette salget ...?

Nei, i grunn ikke. Hva skulle det vært? Aner ikke hvem som bor der, bor ikke der selv en gang, men ikke langt unna, en annen kommune.

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, i grunn ikke. Hva skulle det vært? Aner ikke hvem som bor der, bor ikke der selv en gang, men ikke langt unna, en annen kommune.

Hi

Men driver å vurderer stedet, det glemte jeg å skrive, derfor jeg er inne på boligannonser der.

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Hva det er aner ikke jeg, men du virker underlig opphengt.

Skrevet

Hva det er aner ikke jeg, men du virker underlig opphengt.

Åja, opphengt faktisk, den var ny. Jeg spurte jo bare om hva man synes om bilder tatt selv når de blir sånn. Og at de sikkert vil spare penger, noe jeg skjønner da det er dyrt med megler. Hvordan jeg blir opphengt av det skjønner jeg ikke. Har ikke sett så mange annonser som legges ut av selger selv.

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, opphengt faktisk, den var ny. Jeg spurte jo bare om hva man synes om bilder tatt selv når de blir sånn. Og at de sikkert vil spare penger, noe jeg skjønner da det er dyrt med megler. Hvordan jeg blir opphengt av det skjønner jeg ikke. Har ikke sett så mange annonser som legges ut av selger selv.

Hi

Ja, opphengt. Faktisk. Veldig interessert i å legge nesa di i andres saker. Raker vel ikke deg hva som er årsaken til at de annonserer som de gjør?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, opphengt. Faktisk. Veldig interessert i å legge nesa di i andres saker. Raker vel ikke deg hva som er årsaken til at de annonserer som de gjør?

Å kjære vene, er det mulig. Man gjør vel det for å spare penger, er vel ingen annen årsak til å droppe megler. Nei, har absolutt ingenting med om hvorfor de gjør som de gjør, har jo ikke skrevet det heller, jeg bare tenker at det er derfor, spare penger, og da blir annonsen deretter når man ikke gjør noe ekstra ut av det selv. Spiller da ingen rolle, men som skrevet så har jeg ikke sett annonser der selger har ordnet alt selv og dynes ikke bildene var fine. Hjelpes.

Hi

Skrevet

Huset er såpass fint at det ikke skader allverden. Folk får et inntrykk uansett, og siden det er relativt nytt og fint går det greit. Det er verre om man gjør det med noe som uansett er et oppussingsobjekt og ser skralt ut.

Anonymkode: daf58...a4a

Skrevet

Å kjære vene, er det mulig. Man gjør vel det for å spare penger, er vel ingen annen årsak til å droppe megler. Nei, har absolutt ingenting med om hvorfor de gjør som de gjør, har jo ikke skrevet det heller, jeg bare tenker at det er derfor, spare penger, og da blir annonsen deretter når man ikke gjør noe ekstra ut av det selv. Spiller da ingen rolle, men som skrevet så har jeg ikke sett annonser der selger har ordnet alt selv og dynes ikke bildene var fine. Hjelpes.

Hi

Det er jo du som bryr deg nok til å lage et innlegg om det. Og joda, du spekulerer i hvorfor de gjør det. Og til å synes det er "spennende" å se om det blir solgt. Litt lite å gjøre, kanskje?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som bryr deg nok til å lage et innlegg om det. Og joda, du spekulerer i hvorfor de gjør det. Og til å synes det er "spennende" å se om det blir solgt. Litt lite å gjøre, kanskje?

Og hva så om jeg synes det er spennende om det blir solgt, tenker på prisen da det er dyrt til der å være. Det er generellt dyrt der, skrev jo at jeg vurderer området selv. Du må jo og ha litt lite å gjøre siden du vil diskutere opp og ned om hva jeg tenker osv. Men gir meg, gidder ikke å diskutere mer med deg, skal se om jeg finner noe annet å gjøre.

Skrevet

Dårlig lysforhold gjorde at bildene ble veldig dårlige, ivtillegg til forståelsen av hvordan bilder skal tas generelt. 

Det er en selvfølge at man bør fjerne alt rot og småting, som virker forstyrrende. Alt sminken på ene jenterommet, barnepallen, dolokket, barnestolen, puffen foran peisen, bildet av kjernefamilien osv. 

Jeg må allikevel innrømme at jeg ikke er helt begeistret for bruken av vidvinkel-objektiv slikmeglere bruker. Man får selvsagt med seg mye av rommet, men det gjør at rommene ser mye større ut enn de er. Kjempepraktisk i boligannonser, for det lokker folk til visning. 

Og jeg er heller ikke glad i stylede hjem, hvor de dekker bordet, og bruker samme planta og teppe som pynt i flere rom. Her selger man boligen med interiøret. 

Her ble en leilighet nylig solgt. Lekker og moderne leilighet, med flotte designmøbler, sto det blant annet. Møblene fulgte ikke med og burde derfor ikke fått slik oppmerksomhet i salgsannonsen. 

Uansett må man ha tunga rett i munnen når man hopper over mellomleddet. Det er mye papirarbeid, lover og regler å forholde seg til. 

Skrevet

Og hva så om jeg synes det er spennende om det blir solgt, tenker på prisen da det er dyrt til der å være. Det er generellt dyrt der, skrev jo at jeg vurderer området selv. Du må jo og ha litt lite å gjøre siden du vil diskutere opp og ned om hva jeg tenker osv. Men gir meg, gidder ikke å diskutere mer med deg, skal se om jeg finner noe annet å gjøre.

Ja, det tror jeg vil være sunt for deg. Man blir et litt uinteressant og slitsomt menneske når man interesserer seg for sterkt for andres saker. 

Skrevet

Huset er ikke en gang fint! 

Anonymkode: 508b0...f20

Skrevet

Vi har solgt selv to ganger, men har betalt for fotograf. Det koster ikke allverden, men resultatet blir så mye bedre. 

Anonymkode: c2010...8c7

Skrevet

Forferdelig dårlige bilder!

Anonymkode: 383c4...19d

Skrevet

Jeg forventet helt forferdelige bilder, men det synes jeg ikke de var. Ikke så ille. Jeg hadde av mange andre grunner vært veldig skeptisk til å kjøpe hus uten megler som mellomledd, selv om jeg samtidig tror at megler er en falsk trygghet for begge parter. 

Anonymkode: e8618...cec

Skrevet

Er det bare meg, men de fleste bildene var veldig skjeive?  Kan hende det er 'in' nå, men...

Anonymkode: 4382f...ef7

Skrevet

Bildene var ikke noe bra, men ikke noe værre enn de bildene som megler tok når min venninne skulle selge huset, det var dårlige bilder det. Så det å ha megler er ikke det samme som at man har bra bilder.

Anonymkode: 4b98b...70c

Skrevet

Lønner seg å få inn enn fotograf. Blir jevnt over veldig mye bedre bilder. Bildene blir gjerne tatt med stativ og blitzer. I tillegg så blir bildene rettet opp og redigert (lysnet/mørknet, fargekorrigert etc) Man sparer uansett såpass mye på selve megleren. Bildene skal jo selge boligene og bør være så bra som mulig. 

Bildene i annonsen er skjeve, grå/kjedelige, uskarpe. Så dette kunne vært gjort mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...