Gå til innhold

Noen tips til oss ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et samboerpar som har vert sammen i snart 4 år nå, begge er skilt , jeg hadde en sønn på 5 fra før,mens han ikke hadde noen.

Nå er min gutt snart 9 og de har et kjempe fint forhold.

Men vi ønsker oss barn sammen,men vi sliter veldig, vi har prøvd snart 1 år uten at det lykkes, skal få hjelp etter jul.

Men nå tenker vi kanskje på og Adoptere et norsk barn, for er jo så mange som trenger hjelp.

Så det vi ønsker tips til er : hva hadde dere valgt ? Adoptere eller prøvd videre på og få en til ?

Anonymkode: 80eb6...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å adoptere tar mange, mange år, om det lykkes i det hele tatt. Å adoptere et norsk barn er tilnærmet umulig. 

Anonymkode: 20a5b...bee

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Å adoptere tar mange, mange år, om det lykkes i det hele tatt. Å adoptere et norsk barn er tilnærmet umulig. 

takk for svar. med første mann tok det nesten 5 år før jeg ble gravid , er bare redd for han blir enebarn, fordi jeg ønsker jo flere,men nærmere meg 40 så har ikke så god tid,mens min samboer er 38

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

takk for svar. med første mann tok det nesten 5 år før jeg ble gravid , er bare redd for han blir enebarn, fordi jeg ønsker jo flere,men nærmere meg 40 så har ikke så god tid,mens min samboer er 38

Det tar fort mye mer enn fem år å få adoptere, altså. Det er færre og færre land som har åpent for utenlandsadopsjon. 

Hva sier legene om at du ikke blir gravid da? Er ikke IV et alternativ?

Skrevet

Det er få norske barn som adopteres uten at de først har vært i fosterhjem hos familien. 

Anonymkode: eb57d...267

Skrevet

De få som adopterer norske barn blir som regel fosterhjem først. Hvis situasjonen til fosterbarnet ditt tilsier at en adopsjon er det beste vil det komme opp som et alternativ. Men det vet man stort sett ikke på forhånd. 

Hvis det er aktuelt å bli fosterforeldre må dere melde dere på pride-kurs. 

Hvis det er aktuelt med utenlandsadopsjon må dere kontakte et adopsjonsbyrå. 

Anonymkode: 8a78d...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...