Gå til innhold

Hvordan kan man kontakte Snapchat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å kontakte Snapchat og få de til å fjerne noen videoer som ligger ute, men det ser ganske vanskelig ut. Er det noen som har forsøkt dette? Eller vet hvordan det gjøres? 

Anonymkode: 84285...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trenger å kontakte Snapchat og få de til å fjerne noen videoer som ligger ute, men det ser ganske vanskelig ut. Er det noen som har forsøkt dette? Eller vet hvordan det gjøres? 

Hvilke videoer? Noen du selv har lastet opp? 

Anonymkode: 88441...cf3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke videoer? Noen du selv har lastet opp? 

Anonymkode: 88441...cf3

Nei. Noe av barnet mitt. 

Skrevet

Om du ikke klarer det direlkte via Snapchat kan du kanskje kontakte slettmeg.no?

Anonymkode: ec23b...268

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du ikke klarer det direlkte via Snapchat kan du kanskje kontakte slettmeg.no?

Anonymkode: ec23b...268

De har en ukes svartid og kan ikke gjøre noe annet enn å henvise til linker.... ikke første dagen dette skjer. Og politet får ikke gjort noe uten å kontakte Snapchat, men de har og nok å stri med, så skulle gjerne gjort det på egenhånd 

Skrevet

Ville kontaktet foreldrene til dem som sprer filmene og informert om at du kommer til å anmelde. Da regner jeg med at det blir slettet ganske raskt.

Anonymkode: 71cad...542

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville kontaktet foreldrene til dem som sprer filmene og informert om at du kommer til å anmelde. Da regner jeg med at det blir slettet ganske raskt.

Anonymkode: 71cad...542

De sender de inn til ulike skapkontoer som legger de ut. Typ fellessnap for byen/fylket man bor i.  «Alle» sitter på disse filmene, så det er en håpløs jobb. De som eier kontoene nekter å fjerne de, så jeg kommer jo ingen vei. 

De som filmet derimot, de er anmeldt 

Skrevet

Hva er problemet? Hva av barnet har de filmet som er sjenerende? 

Anonymkode: 202ef...c7b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke relevant for spørsmålet. Jeg bare lurer på hvordan man kan kontakte Snapchat. Om det i det hele tatt er mulig utenom de forhåndsinnstilte spørsmål og svar som ligger på siden

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at barn også kan være 14-18 år ikke bare 2-5 år? Med å bruke hodet bitte litt så håper jeg du skjønner at dagens unge kan filme myyye som kan være sjenerende og ikke ønskelig skal florere på nettet. Noe som jeg er antar er tilfelle her siden politiet og skapkontoer er involvert...

Anonymkode: 6e341...1bb

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at barn også kan være 14-18 år ikke bare 2-5 år? Med å bruke hodet bitte litt så håper jeg du skjønner at dagens unge kan filme myyye som kan være sjenerende og ikke ønskelig skal florere på nettet. Noe som jeg er antar er tilfelle her siden politiet og skapkontoer er involvert...

Takk 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk 😊

Var innom Snapchat kontoen min og sjekket litt. Fant denne under innstillinger... 

Det er også mulig å bruke hjelp funksjonen for å komme i kontakt med de. Lykke til 😊

EBEC33F6-902E-4DED-8FCE-E7B2BB80BB65.png

Skrevet

Det er vel ikke lov å dele innlegg uten tillatelse fra den som er filmet, så dere bør ikke bare anmelde den som har filmet, men også de som deler.

Anonymkode: 4a46d...4bf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke lov å dele innlegg uten tillatelse fra den som er filmet, så dere bør ikke bare anmelde den som har filmet, men også de som deler.

Og jeg ville også tatt kontakt med foreldrene til dem det gjelder. 

Skrevet

Takk for tips om rapportering. Den fikk jeg også av Slettmeg.no, så jeg rapporterer som en gal! Men tar ofte litt tid før det skjer noe, Snapchat har sikkert endel henvendelser iløpet av døgnet. 

Klar over at det er straffbart, men stort sett alle er under 15 så da er det ikke så mye å anmelde desverre. Er i tett dialog med politiet og de vet om de vi vet om. Så er det resten da..... mange sender inn på disse kontoene og vi aner ikke hvem de er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...