Gå til innhold

Ø-hjelpstime om 10 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte legen for å få en Ø-hjelpstime. Jeg er ikke i form til å arbeide og har allerede vært borte et par dager. Eneste time jeg kunne få var om 10 dager. De hadde ikke mulighet til Ø-hjelpstime fordi det kun var en lege på kontoret. Spilte ingen rolle hvor dårlig jeg var. Jeg ble henvist til legevakten. Her fikk jeg en sykemelding på 2 dager -de kunne ikke gi mer sa de for det var oppfølging hos fastlegen som måtte gi videre sykemelding. Var dog helt enig i at jeg burde ha sykemelding en stud fremover.

Men hva gjør jeg på torsdag når min sykemelding går ut og jeg ikke får time før om 7 dager? Synes dette høres helt vildt ut at man kan avvise folk til ø-hjelp.

Anonymkode: 6d50f...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer kommunelegen og spør om det er hen eller Fylkesmannen som er riktig klageinstans når fastlegen ikke oppfyller sin plikt til akutthjelpstilbud.

Anonymkode: 45aa9...4a4

Skrevet

Nå er det sånn at hvis man bare er en lege så må de bare ta inn det som er virkelig akutt. Skjønner det ikke er noe greit men man har jo bare et antall timer å gi ut. De kan ikke trylle med tiden. 

Jeg ville nok gått på legevakt hvis jeg var dårlig og evt kontaktet legen i tlf tiden for å få sykemelding. Hvis du har fått et par dagers sykemelding fra før er det ikke noe problem for legen å tilbakedatere sykemeldingen. 

Anonymkode: b043f...ccc

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringer kommunelegen og spør om det er hen eller Fylkesmannen som er riktig klageinstans når fastlegen ikke oppfyller sin plikt til akutthjelpstilbud.

Anonymkode: 45aa9...4a4

Dette 👆🏻 Og så bytte fastlegekontor.

Anonymkode: d1423...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...