Gå til innhold

nå er jeg skilt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg ønsker og ha barna 60% og far får 40%. det har vert dårlig lenge og jeg traff en ny, men skjedde ingenting før vi var fra hverandre,men vi ble sammens med engang,men skilmissen tar jo et år, og vi har hatt 60/40 så langt, nå vil far ha 50/50.

Barna er 3, 6 og 13. 13 Åring blir påvirket av far og vil gjerne være 50/50, de andre er for små synes jeg, hva tenker dere?

barna har ikke møtt han ennå, vert sammen i 1 år slutten av mnd, tenkte og la de se han og barna hans på 4,7 og 12 neste helg

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår heller ikke hva samværsfordeling har å gjøre med ny kjæreste?

Sett opp et møte på fvk, der kan dere få tips og råd, og de vil være mye bedre egnet til å gi retningslinjer tilpasset deres situasjon enn det vi her inne kan.

Men jeg vil gjerne legge til noe: ikke introduser den «nye» mannen for barna midt oppi dette her. Og når du skal introdusere dem, ikke gjør det med barna hans samtidig. Du burde heller ikke møte hand barn med dine egne barn på slep. Det er altfor mye informasjon og nye mennesker for barna på begge sider. Bli kjent med hverandres barn på deres premisser først, SÅ skam dere begynne å introdusere barna for hverandre. 

Anonymkode: 95331...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, han har ikke noe med det og gjøre,men far er ikke en god far når han setter opp elsdegutten for og få det hans vei.

de 2 på 3 og 6 er altfor små til 50/50, og de er mye mer knyttet til meg.

13åring skal bo med faren, ble enig om det idag, men kommer til meg anhver helg

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på 60/40 og 50/50 utgjør lite for barna, men en del for deg med tanke på økonomisk støtte. Tipper det er der hunden er begravd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

altså, han har ikke noe med det og gjøre,men far er ikke en god far når han setter opp elsdegutten for og få det hans vei.

de 2 på 3 og 6 er altfor små til 50/50, og de er mye mer knyttet til meg.

13åring skal bo med faren, ble enig om det idag, men kommer til meg anhver helg

Anonymkode: 99fbc...a44

Så det er helt utenkelig at gutten ønsker å bo mer hos far, han er bare manipulert av far og ønsker egentlig å bo mest hos deg?

Anonymkode: a7df7...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ofte forelder av samme kjønn viktigste rollemodellen for barnet, så er det utenkelig at gutten faktisk vil være mer hos sin far? Var han en dårlig far, eller var set kun forholdet dere i mellom som var dårlig? 

Samværskabalen behøver KO ikke være lik for alle barna. 

Er det viktig å introdusere barna med ny kjæreste enda. Støtter forslaget over med å ta det gradvis. Blir mye nytt å forholde seg til på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett jeg skal ha 60 % , og jeg har fått masse støtte av de på fvk på de 2 minste.

Elsde skal bo hos far og kommer anhver helg til meg .

Ja kjærsten min er viktig, vert sammen lenge nå, så på tide barna blir kjent, vi har lyst til og flytte sammen

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Så det er helt utenkelig at gutten ønsker å bo mer hos far, han er bare manipulert av far og ønsker egentlig å bo mest hos deg?

Anonymkode: a7df7...ae8

dere har ikke bodd med den mannen, så ja det er akkurat det jeg mener

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg synes det er bedre at barna er sammen med sin egen far, enn med din nye samboer. Tipper det ikke drøyer så lenge før dere flytter sammen med hele ungeflokken på slep.

Det er nok kanskje greit for barna å få være en uke hos far hvor de er kun de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

uansett jeg skal ha 60 % , og jeg har fått masse støtte av de på fvk på de 2 minste.

Elsde skal bo hos far og kommer anhver helg til meg .

Ja kjærsten min er viktig, vert sammen lenge nå, så på tide barna blir kjent, vi har lyst til og flytte sammen

Anonymkode: 99fbc...a44

Klart kjæresten din er viktig! Og 1 år er jo superduperlenge!!!!! Og klaske sammen to voksne og seks unger så raskt som mulig etter skilsmissen høres ut som en sabla god idé, jeg kan ikke forstå annet en at det er oppskriften på suksess for fremtidig familieliv. 

Og selvfølgelig skal du ha 60%, da får du jo mer penger enn ved 50/50. Og det bør jo alle unne deg.

Anonymkode: b24cd...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Eldste, ikke elsde.

2.Punktum rett etter siste bokstav i setning.

3.Ingen mellomrom før komma, men mellomrom etter komma.

4.Stor bokstav i starten av hver setning. 

5.Ganske sikker på at det ikke skal være fem komma i en setning der du ikke ramser opp flere ting etter hverandre.

6.Ett avsnitt skal inneholde minst fem setninger. Avsnitt fungerer ikke som punktum.

7.Å/og.

Beklager dersom du har alvorlige lese-/skrivevansker. Da burde du få hjelp til å benytte et rettskrivningsprogram. 

Anonymkode: fc16d...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

uansett jeg skal ha 60 % , og jeg har fått masse støtte av de på fvk på de 2 minste.

Elsde skal bo hos far og kommer anhver helg til meg .

Ja kjærsten min er viktig, vert sammen lenge nå, så på tide barna blir kjent, vi har lyst til og flytte sammen

Anonymkode: 99fbc...a44

Om det har vært problemer mellom barna og far så forstår jeg tvilen din. Men hvorfor i alle dager føler du det er en god idé å hoppe på et nytt familieliv midt oppi dette? Jada, kjæresten din er viktig for deg, men barna dine er, eller burde være, enda viktigere! Dere burde vente en stund med å introdusere barna for hverandre, la de hilse på mor og fars nye partner først, og flytt for all del ikke sammen før nyforelskelsen har lagt seg. Hvis dette virkelig er den rette har dere jo all tid i verden, og kan ta ting så sakte som barna deres fortjener!

Anonymkode: 95331...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1.Eldste, ikke elsde.

2.Punktum rett etter siste bokstav i setning.

3.Ingen mellomrom før komma, men mellomrom etter komma.

4.Stor bokstav i starten av hver setning. 

5.Ganske sikker på at det ikke skal være fem komma i en setning der du ikke ramser opp flere ting etter hverandre.

6.Ett avsnitt skal inneholde minst fem setninger. Avsnitt fungerer ikke som punktum.

7.Å/og.

Beklager dersom du har alvorlige lese-/skrivevansker. Da burde du få hjelp til å benytte et rettskrivningsprogram. 

Anonymkode: fc16d...94b

Deg igjen? Kanskje du burde hatt deg en lærerjobb så du får utløp for rettinga di? 

 

Mange sure og sære svar du har fått Hi. 

 

Jeg synes at dere fint kan blande barn og la dem bli kjent, synes det er bedre løsning enn å introdusere en kjæreste. La barna bli kjent først. Heier på deg! 

Anonymkode: 4b347...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Nyttårs barn said:

Altså, jeg synes det er bedre at barna er sammen med sin egen far, enn med din nye samboer. Tipper det ikke drøyer så lenge før dere flytter sammen med hele ungeflokken på slep.

Det er nok kanskje greit for barna å få være en uke hos far hvor de er kun de.

det får du da bare mene. skal på fvk den 1 november, så da får vi se

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Deg igjen? Kanskje du burde hatt deg en lærerjobb så du får utløp for rettinga di? 

 

Mange sure og sære svar du har fått Hi. 

 

Jeg synes at dere fint kan blande barn og la dem bli kjent, synes det er bedre løsning enn å introdusere en kjæreste. La barna bli kjent først. Heier på deg! 

Anonymkode: 4b347...a97

Takk for et fint svar.

Ja dessverre er det slik her inne.

Mange sure kjerringer

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 13 kan velge selv nesten og det lar du han jo gjøre, mao du er lt annet enn manipulerende og kjip. Ta opp på fvk at du opplever at far styrer ham, så får dere en saklig diskusjon på saken der med en profesjonell hjelper 🙂

Anonymkode: dfda2...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for et fint svar.

Ja dessverre er det slik her inne.

Mange sure kjerringer

Anonymkode: 99fbc...a44

Lurer på om de er allergiske mot noe som gjør dem til slike drittkjerringer. At det enkelt lar seg gjøre å fikse, eller om de sitter så langt nedi driten selv at behovet er stort for å forsøke å forsure verden i seg selv. Jeg undres bare. 

Anonymkode: 4b347...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om de er allergiske mot noe som gjør dem til slike drittkjerringer. At det enkelt lar seg gjøre å fikse, eller om de sitter så langt nedi driten selv at behovet er stort for å forsøke å forsure verden i seg selv. Jeg undres bare. 

Anonymkode: 4b347...a97

Du skal kanskje ikke se bort fra at verden ikke er bare som du ser den? Kanskje er vi mange som oppfatter hi på én måte og reagerer ut fra det?

Anonymkode: b52f0...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Lurer på om de er allergiske mot noe som gjør dem til slike drittkjerringer. At det enkelt lar seg gjøre å fikse, eller om de sitter så langt nedi driten selv at behovet er stort for å forsøke å forsure verden i seg selv. Jeg undres bare. 

Anonymkode: 4b347...a97

hvem vet

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Han på 13 kan velge selv nesten og det lar du han jo gjøre, mao du er lt annet enn manipulerende og kjip. Ta opp på fvk at du opplever at far styrer ham, så får dere en saklig diskusjon på saken der med en profesjonell hjelper 🙂

Anonymkode: dfda2...4fb

Nei en 13 åring skal ikke bestemme dette. en konflikt mellom mor og far order de opp i. får høre med fvk

Anonymkode: 99fbc...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 21.54, Anonym bruker skrev:

uansett jeg skal ha 60 % , og jeg har fått masse støtte av de på fvk på de 2 minste.

Elsde skal bo hos far og kommer anhver helg til meg .

Ja kjærsten min er viktig, vert sammen lenge nå, så på tide barna blir kjent, vi har lyst til og flytte sammen

Anonymkode: 99fbc...a44

Vet du hva.. jeg sier uff ! 

Så dere har 6 barn tilsammen? Som skal alle ha rom i samme hus ? 

Jeg syns det er å vanvittig ego av deg.  Jeg har ikke ord. 

Dere kan være kjærester uten å bo sammen altså... 

Anonymkode: f7f3d...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for et fint svar.

Ja dessverre er det slik her inne.

Mange sure kjerringer

Anonymkode: 99fbc...a44

Fint svar ? Fordi dere er enige ? 

Jeg syns de med fine svar er de som skriver: BARNA er viktigst ! Jeg fatter ikke at dere to med 6 barn må flytte sammen. Barna kan komme til  hate deg. Just saying.

Anonymkode: f7f3d...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...