Gå til innhold

er jeg helt urimlig her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som blir 15 mai neste år, han vil dra til Krypos alene med kamerat gjengen som er fra 15-17, jeg har sagt Nei da jeg synes han er altfor ung.

Brødrene hans som er idag 22 og 25 fikk ikke dra før de hadde fylt 18,men de spurte heller ikke før.

Jeg synes han både er for ung og at den gjengen hans lager en del bråk, vet de drikker også, for sønnen har blitt full noen ganger.

Har vert alene med dem siden minste var 8mnd. er jeg helt urimlig her eller gjør jeg det rett i og ikke sende han ? de er 8 i den gjengen og 6 får lov til og dra,men foreldrene til han ene er usikker, bare disse 2 som er 15 neste sommer

Anonymkode: 767c1...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er IKKE urimelig! Jeg er sjokkert over at 6 av guttene faktisk får lov! 

Anonymkode: 7aeee...49a

Skrevet

Du er ikke urimelig.

Anonymkode: f2c5a...878

Skrevet

Stå på ditt, hadde aldri sendt min 15 åring på guttetur til utlandet . 

Anonymkode: c0d88...e39

Skrevet

Så bra at du sier nei! De er stadig barn i hodet og en uansvarlig drukktur sammen med eldre gutter når de bare er 15 år er ikke en god ide! 

Anonymkode: e78d3...338

Skrevet

Nei du er ikkje urimeleg! Finst det verkeleg folk som sender ungane sine på slike heisaturer når dei er 15 år??! 

Skrevet

Har 15 åringer lov å leie seg inn på hotell uten voksne som er ansvarlige?

jeg har gutter på 14 og 16, ingen hadde fått reist på en slik tur. Ingen av de drikker, og de har fornuftige kompiser som ikke drikker enda men de hadde ikke fått reist.

Anonymkode: b9717...5f6

Skrevet

Nei, nei, nei. Han må ikke dra alene. Det blir fyll og bråk, og kommer til å bli kjempefarlig for han. Aldri i verden om min 15-åring hadde fått reist alene. Aldri. 

Skrevet

Nei du er ikke urimelig. 

Anonymkode: 430c6...bd7

Skrevet

Du er ikke urimelig❤️

Anonymkode: b4903...afc

Skrevet

Jeg tenker du hadde vært rimelig tett i pappen om du hadde latt din 15 åring reise alene til syden. Det hadde vært en barnevernssak spør du meg. 

Du ser jo hvor vellykka disse russeturene til syden er... 

Anonymkode: b81bc...45a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sønn som blir 15 mai neste år, han vil dra til Krypos alene med kamerat gjengen som er fra 15-17, jeg har sagt Nei da jeg synes han er altfor ung.

Brødrene hans som er idag 22 og 25 fikk ikke dra før de hadde fylt 18,men de spurte heller ikke før.

Jeg synes han både er for ung og at den gjengen hans lager en del bråk, vet de drikker også, for sønnen har blitt full noen ganger.

Har vert alene med dem siden minste var 8mnd. er jeg helt urimlig her eller gjør jeg det rett i og ikke sende han ? de er 8 i den gjengen og 6 får lov til og dra,men foreldrene til han ene er usikker, bare disse 2 som er 15 neste sommer

De gutta der skal jo dra til Syden kun for å drikke ! 

Mannen min dro til Syden da han og to kompiser var 17/ 18. De var på sightsing liksom hehe. Ble noen øl på dem også, men på verandaen og spilte kort. 

Stå på det du sier. Jeg syns at du velger riktig. 😊 

Min søster var vel 14 år da hun ble med ei venninne og familien 3 uker til Spania. Men det syns jeg var rett avgjørelse. 

Man må faktisk se an reisefølge. 

Anonymkode: 52c27...aed

Skrevet

Neinei, han er altfor ung til å reise alene til Syden! Er det virkelig foreldre som tillater det?!?😱

Anonymkode: b2073...657

Skrevet

Jeg har også en som fyller 15 i mai neste år. Kunne ikke i min villeste fantasi komme på å sende ham på sydentur med kompiser uten voksenfølge. Selv fornuftige ungdommer som alltid oppfører seg bra kan komme ut for ulykker eller mennesker som ikke har gode hensikter.

Anonymkode: 5b47b...110

Skrevet

Hæ? Får de i det hele tatt lov til å reise alene når de er så ung? Har en 14-åring selv og hadde ikke i mine villeste fantasier gitt ham lov til å reise alene til syden som 15-åring! Ser ikke for meg at det hadde falt han inn å spørre om noe sånt heller. Fullstendig uansvarlig av de foreldrene som lar 15-17 åringer reise til syden alene. Det kan umulig være ETT godt argument for å tillate noe sånt.

Anonymkode: 8ecf1...6b4

Skrevet

Nei nei nei!! Galskap å sende så unge mennesker alene på tur! Hold på ditt. 

Er du helt sikker på at de andre faktisk får lov? Det er ikke noe de sier for å prøve seg? For det høres helt vilt ut dersom det er sant 😮

Skrevet

Selvsagt skal du ikke la ham dra. Men har du hørt med de andre foreldrene om de FAKTISK får lov?

Anonymkode: b109f...774

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig! Hvem er disse foreldrene som tillater 15- og 16-åringer å dra alene til Syden? Kjenner de ikke egne unger (du forteller at de drikker)? Har de lest aviser denne sommeren?

Anonymkode: 0a01b...0f6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

15?! Ja, både i år og neste år er han alt for ung. Skulle vurdert det hvis det var en ansvarlig 17-åring det var snakk om. Og har du tatt praten om alkohol, sex, prevensjon og å respektere jenters kropp og grenser enda? 

Skrevet

Aldri om jeg hadde latt en 15 åring reise alene på en sånn tur. De andre foreldrene må da være fullstendig gale. 

Jeg har en 17 åring, som skal reise til Spania med en venninne til sommeren, men da er hun 18 år. Og de er begge ansvarsfulle jenter.

Anonymkode: 1dec6...7d5

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Nei, er helt uaktuelt for meg og sende han,så han får ikke rikket meg..

Faren til han ene bestiller, og så lenge han underskriver er det hvis ingen problem.

Han min er en ansvarsfull og god gutt,men stoler ikke helt på han alene i syden

Skrevet

Det høres helt vilt ut, og jeg hadde aldri sagt ja til noe slikt. 15 år er jo på grensen til et barn spør du meg. 

Anonymkode: 8c52c...09d

Skrevet

Synes du høres ut som en fornuftig mor. Min sønn spurte om det samme da han var 17, og fikk nei. Når de er 18 kan de bestemme selv.

Anonymkode: 02130...769

Skrevet

Nei, du er IKKE urimelig!! De er jo bare barn!! Og barn skal ikke reise alene til syden!!

Anonymkode: a9f10...dd5

Skrevet

er veldig glad for dere er enig med meg. Nei han er for ung, og man vet jo ikke hva de gjør.

han hater meg så klart,men det gjør vel de fleste tenåringer uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...