Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Hva er antall uker/mnd når det gjelder informasjonsplikt ovenfor far ved flytting til utlandet med barn? Jeg har fult foreldreansvar. Far har ikke noen samvæsordning. Jeg drar på besøk til han og hans familie ca hver andre helg for å opprettholde kontakten med han, onkler og besteforeldre. Ingen av dem har noengang besøkt oss. Har blitt tilbudt en flott jobb, leilighet og barnehage. Ønsker å leve nå selv med barn i livet. Vil opprettholde kontakten med far via FaceTime og besøk i påske/sommer/høst/vinterferie. Klarer ikke finne svaret på Nav sine sider. På forhånd takk 😊 Anonymkode: 0b7af...bd5
Toneelise Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er antall uker/mnd når det gjelder informasjonsplikt ovenfor far ved flytting til utlandet med barn? Jeg har fult foreldreansvar. Far har ikke noen samvæsordning. Jeg drar på besøk til han og hans familie ca hver andre helg for å opprettholde kontakten med han, onkler og besteforeldre. Ingen av dem har noengang besøkt oss. Har blitt tilbudt en flott jobb, leilighet og barnehage. Ønsker å leve nå selv med barn i livet. Vil opprettholde kontakten med far via FaceTime og besøk i påske/sommer/høst/vinterferie. Klarer ikke finne svaret på Nav sine sider. På forhånd takk 😊 Anonymkode: 0b7af...bd5 Hvis du har fullt foreldreansvar kan ikke far nekte deg å flytte til utlandet men du risikerer jo at far går til sak for å hindre deg i å flytte og da kan du ikke flytte før saken er avgjort i retten og du kan risikere at far får den daglige omsorgen for barnet deres.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg gjorde det samme dag som jeg flyttet. Har vel egentlig bare informasjonsplikt hvis far har samvær. Anonymkode: 119b2...426
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Far hadde verken foreldreansvar eller samvær. Jeg trengte ikke informere og vi flyttet Anonymkode: 36ada...c41
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Du har ingen informasjonsplikt når han verken har foreldreansvar eller samvær. Anonymkode: 6738a...5a0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 På 14.10.2018 den 22.09, Toneelise skrev: Hvis du har fullt foreldreansvar kan ikke far nekte deg å flytte til utlandet men du risikerer jo at far går til sak for å hindre deg i å flytte og da kan du ikke flytte før saken er avgjort i retten og du kan risikere at far får den daglige omsorgen for barnet deres. Det er ingen fare for at han får foreldrerett for barna. Vold, rus, mangel på jobb. Ørten andre barn... Lista er lang. Hi Anonymkode: 0b7af...bd5
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Far har samvær med meg tilstede fordi jeg ønsker det for barnas del. Men er tilbudt jobb, leilighet og alt på rett kjør.. Men det er ikke skrevet noen avtale på samvær. Han møtte ikke opp på familievernkontoret. Hi Anonymkode: 0b7af...bd5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #8 Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Far har samvær med meg tilstede fordi jeg ønsker det for barnas del. Men er tilbudt jobb, leilighet og alt på rett kjør.. Men det er ikke skrevet noen avtale på samvær. Han møtte ikke opp på familievernkontoret. Hi Anonymkode: 0b7af...bd5 Ok. Kanskje jeg var litt vel forhastet . Da er vel fristen for å si fra 2 uker før flytting. Anonymkode: 815c7...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå