Gå til innhold

Hvilken mat inneholder mye proteiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få i meg mer proteiner gjennom vanlig mat? Noen som har gode tips eller oppskrifter?

Anonymkode: d158f...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøtt, fisk, egg, melk, ost, bønner, tofu, erter, linser, soyamelk og sikket en del mer.

Anonymkode: a4139...e3d

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøtt, fisk, egg, melk, ost, bønner, tofu, erter, linser, soyamelk og sikket en del mer.

Takk :) Noen flere?

Hi

Skrevet

Eksempler på proteinrik mat er:

Brød, melk, nøtter, kjøtt, kylling, egg, fisk, bønner, erter og linser.

Mat som inneholder fullverdig protein er kjøtt, fugl, fisk, egg, melkeprodukter, ost og soyabønner

Vegetariske kilder som du kan kombinere for å få fullverdig protein er korn, ris, mais, bønner, erter, linser og nøtter.

Anonymkode: c17bd...c7b

Skrevet

Hvis du er glad i tunfisk, så inneholder det mye proteiner. Tror jeg leste at det er den proteinkilden du får mest valuta for pengene av, om du skjønner hva jeg mener (altså  mye proteiner til en billig penge).

Anonymkode: a8f14...5d6

Skrevet
På 14.10.2018 den 21.08, Anonym bruker skrev:

Soya bør unngås eller begrenses da det er omstridt, kan være hormonforstyrrende 

Anonymkode: b86eb...c6f

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Noen flere?

Hi

Quinoa er det eneste fra planteriket som inneholder alle essensielle aminosyrer, dette i motsetning til erter, bønner og linser som ikke har en fullverdig aminosyreprofil

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er glad i tunfisk, så inneholder det mye proteiner. Tror jeg leste at det er den proteinkilden du får mest valuta for pengene av, om du skjønner hva jeg mener (altså  mye proteiner til en billig penge).

Anonymkode: a8f14...5d6

Tunfisk tror jeg ikke jeg har smakt faktisk. Tenker du tunfisk på boks? Hvordan bruker man det, er det pålegg eller...? Tunfisk skal jeg teste :)  men hvilken tunfisk er bra? hvordan tilbereder jeg det?

Hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Soya bør unngås eller begrenses da det er omstridt, kan være hormonforstyrrende 

Soya spiser jeg ikke uansett pga lavt stoffskifte

Hi

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eksempler på proteinrik mat er:

Brød, melk, nøtter, kjøtt, kylling, egg, fisk, bønner, erter og linser.

Mat som inneholder fullverdig protein er kjøtt, fugl, fisk, egg, melkeprodukter, ost og soyabønner

Vegetariske kilder som du kan kombinere for å få fullverdig protein er korn, ris, mais, bønner, erter, linser og nøtter.

Anonymkode: c17bd...c7b

Takk :)

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Quinoa er det eneste fra planteriket som inneholder alle essensielle aminosyrer, dette i motsetning til erter, bønner og linser som ikke har en fullverdig aminosyreprofil

Oi, nå følte jeg meg litt grønn her :flau: Hva vil det egentlig si? Hva har det å si for kroppen?

Hi

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, nå følte jeg meg litt grønn her :flau: Hva vil det egentlig si? Hva har det å si for kroppen?

Hi

Hva lurer du på? Kroppen tar best opp proteiner fra animalske kilder, eks kjøtt, egg og kraft .

Erter, bønner og linser inneholder ikke alle essensielle aminosyrer, kan sammenliknes med ett alfabet der det mangler noen bokstaver, enkelt forklart 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...