Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg står registrert som jobbsøker hos nav og ulike bemanningsbyrå, og sender mange søknader hver uke. Men fikk en henvendelse fra ett firma som har sett min CV. Fikk tilbud om fast stilling, men jeg takket nei pga at jeg har 3 barn fra 1 til 8 år, og denne jobben er i utlandet, kundeservice. Nå har jeg fått beskjed om at nav stopper utbetalingene mine pga at jeg har sagt nei til jobben, har de lov til det?? Anonymkode: e3121...60a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Ja, det har de selvsagt. Det er et krav du selv godtok da du søkte om dagpenger, og det vet du. Anonymkode: f87cc...b6b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Ja, de har lov til det, men min erfaring er at de ikke gjør det når du har små barn og det er vanskelig å flytte hele familien... Egentlig står det vel i "kravet" fra nav som du har godkjent som mottaker av dagpenger at du skal ta enhver stilling uansett hvor, for å kunne brødfø deg selv. Men de tar noen hensyn i forhold til familie.. Anonymkode: 7f4fa...b5d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Her er reglene du skal følge og det står faktisk bare at du må akseptere stillinger i hele Norge, står ingenting om at du må akseptere stillinger i utlandet... Det må du sjekke opp. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/hva-vil-det-si-å-være-reell-arbeidssøker Anonymkode: 7f4fa...b5d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det har de selvsagt. Det er et krav du selv godtok da du søkte om dagpenger, og det vet du. Anonymkode: f87cc...b6b Så det gjelder utlandet og, det er jo ikke bare bare å flytte til et annet land Ikke hi Anonymkode: c5eff...696
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg står registrert som jobbsøker hos nav og ulike bemanningsbyrå, og sender mange søknader hver uke. Men fikk en henvendelse fra ett firma som har sett min CV. Fikk tilbud om fast stilling, men jeg takket nei pga at jeg har 3 barn fra 1 til 8 år, og denne jobben er i utlandet, kundeservice. Nå har jeg fått beskjed om at nav stopper utbetalingene mine pga at jeg har sagt nei til jobben, har de lov til det?? Anonymkode: e3121...60a Nei, ikke når du har legitim grunn til å takke nei. Kontakt dem i morgen for å få ordnet opp i det. Anonymkode: f18f0...5bb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det gjelder utlandet og, det er jo ikke bare bare å flytte til et annet land Ikke hi Anonymkode: c5eff...696 De kan ikke pålegge deg å flytte utenlands for å ta arbeid. Anonymkode: f18f0...5bb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 Det er en norsk kundeservice jobb i Spania, fast stilling. Men jeg må da ta barna ut av skole og barnehage, flytte helt til Spania, jeg og barna kan ikke spansk, vi må flytte fra alt av familie og nettverk, og har 2 uker på å finne bolig og skole/barnehage til barna. Har allerede fått stans i dagpengene pga at jeg takket nei hi Anonymkode: e3121...60a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er en norsk kundeservice jobb i Spania, fast stilling. Men jeg må da ta barna ut av skole og barnehage, flytte helt til Spania, jeg og barna kan ikke spansk, vi må flytte fra alt av familie og nettverk, og har 2 uker på å finne bolig og skole/barnehage til barna. Har allerede fått stans i dagpengene pga at jeg takket nei hi Anonymkode: e3121...60a Høres ikke riktig ut altså, slike jobber er for spesielt interesserte (kjenner et par stykker som har jobbet på slike steder et par år, men det er jo før de fikk barn og etablerte seg). Kontakt nav igjen i morgen, for det høres helt feil ut at du skal få stans i dagpengene for å ha takket nei til en jobb i Spania. De må ha trodd den er i Norge? Anonymkode: 7f4fa...b5d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en norsk kundeservice jobb i Spania, fast stilling. Men jeg må da ta barna ut av skole og barnehage, flytte helt til Spania, jeg og barna kan ikke spansk, vi må flytte fra alt av familie og nettverk, og har 2 uker på å finne bolig og skole/barnehage til barna. Har allerede fått stans i dagpengene pga at jeg takket nei hi Anonymkode: e3121...60a Det høres jo helt vilt ut. Har du akkurat fått stans? Hiv deg på telefonen så fort de åpner i morra Anonymkode: c5eff...696
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Nei, de var klar over at den var i Spania,men det er ett norsk registrert firma. Anonymkode: e3121...60a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 Er en uke siden jeg fikk stans i dagpenger, har klaget og ringt nav hver dag for å skjekke om det ikke er noe jeg kan gjøre. Ble henvist til sosialkontoret. Hi Anonymkode: e3121...60a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er en uke siden jeg fikk stans i dagpenger, har klaget og ringt nav hver dag for å skjekke om det ikke er noe jeg kan gjøre. Ble henvist til sosialkontoret. Hi Anonymkode: e3121...60a Det er sjelden jeg tenker at media er løsningen, men her tenker jeg faktisk det. Helt greit at nav kan kreve at du flytter på deg, men å kreve at en trebarnsmor flytter til Spania er helt på jordet. Det står heller ikke i kravene til nav, der står bare at du må akseptere enhver stilling i Norge. Jeg ville faktisk ringt tipstelefonen til TV2, for her må nav ha bommet noe veldig. Anonymkode: 7f4fa...b5d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #14 Skrevet 14. oktober 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er en uke siden jeg fikk stans i dagpenger, har klaget og ringt nav hver dag for å skjekke om det ikke er noe jeg kan gjøre. Ble henvist til sosialkontoret. Hi Anonymkode: e3121...60a Da hadde jeg gått til de lokale avisene, det er det eneste som fungere på den bandittgjengen i nav. Sitter mange ubrukelige personer i den sektoren der altså. Anonymkode: 614ab...ee8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #15 Skrevet 14. oktober 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er en uke siden jeg fikk stans i dagpenger, har klaget og ringt nav hver dag for å skjekke om det ikke er noe jeg kan gjøre. Ble henvist til sosialkontoret. Hi Anonymkode: e3121...60a Finnes det sosialkontor lenger? Anonymkode: c2990...272
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #16 Skrevet 14. oktober 2018 Oj det hørtes jo rart ut, men du får troppe opp på nav i morgen og høre om hjelp til flytting, skole og barnhage. Anonymkode: cbeea...c2a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 Her har NAV gjort feil! Som hovedregel må du være villig og i stand til å ta ethvert arbeid hvor som helst i Norge. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/hva-vil-det-si-å-være-reell-arbeidssøker Det står ingenting om at vi må flytte utenlands for å få jobb! Ta kontakt med NAV og spør om å få grunnlaget for vedtaket og ta samtidig kontakt med en advokat! Anonymkode: 41cda...f02
Oktavia Skrevet 14. oktober 2018 #18 Skrevet 14. oktober 2018 Dette er nok feil fra Nav sin side. Men når det er sagt så vil jeg informere om at det koster ca 4 tusen år mnd pr barn i Norsk skole der nede. Spansk skole koster 100 kroner pr år pluss 2000 kroner i skole materiell pr år. Offentlig barnehage er så godt som utelukket for kvinner som kommer fra voldelige hjem. Privat barnehage koster fra 3500 kroner for ca 4-5 timers dag. Pluss barnehage uniform og mat. Dette er prisene jeg betalte for 2 år siden. Hvilke firma har du fått jobb hos? Jeg ønsker selv å søke faktisk. Det passer ikke for alle nei, men jeg er på søken "hjem" til Spania igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå