Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Hei ladies som kan fortelle meg om den, positive negative takk Anonymkode: 8c62c...fe4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Bare søk her på forumet, det ligger masse info Anonymkode: 02933...362
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har forløpig bare brukt min en gang. Den var ikke ubehagelig, kjente den omtrent ikke. Følte meg mye renere med den i. Jeg har ikke fått til det vakuumet som gjør at ingen blod kommer forbi, så jeg måtte ha bind i tillegg. Men satser på at jeg får det bedre til neste mensturasjon. Det blir litt grisete når du tar den ut, så ville ikke tatt den ut uten vann tilgjengelig Anonymkode: 2f9dd...43d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Samme som over og i tillegg: Du slipper det sølet med bind/tampong. Hender min lekker litt når den er helt full, men det er jo bare å tømme den oftere når man blør mest. Jeg bruker den hele tiden hvor jeg ellers har brukt bind/tampong, også på natten. Herlig å slippe at bindet lekker og blodsøl i sengen. Det eneste negative jeg kommer på, er når man ikke har tilgang på vann, men hvor ofte er nå det, det er jo det samme med bind/tampong. Pleier å legge litt papir nedi toalettet før jeg tømmer den, særlig når jeg ikke er hjemme. Synes det er litt ekkelt å gå ut av toalettet når det er en stripe blod etter meg helt nedi toalettet, under vannet liksom. Anonymkode: 4f642...ab4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Bortkastet penger for min del. Prøvd og prøvd, men i dag havnet den i søpla. Anonymkode: 4f3a6...1a0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 For min del var det litt kronglete i starten, men etter litt øvelse (to sykluser) er jeg nå så dreven at både å sette den inn og ta den ut er gjort på et blunk. Og selv før jeg kom så langt så syntes jeg det var verdt det når jeg kunne slippe å tenke på det i 12 timer. Merker jo nesten ikke at jeg har mensen lenger. Et stort pluss for min del er at den kan sitte inne når jeg tisser. Med tampong måtte jeg alltid bytte når jeg skulle tisse fordi ellers ble den kliss våt. Har lest at den også skal kunne sitte inne, men da er det nok ett eller annet som ikke er helt riktig med anatomien min. 😛 Jeg bestilte den største størrelsen først, siden jeg er 35 og har født, men syntes den var litt ubehagelig av og til. Så jeg prøvde den minste, og syntes det funket bedre. Men fikk begge på plass, og begge holdt tett. Anonymkode: f3bc8...df7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Samme som over og i tillegg: Du slipper det sølet med bind/tampong. Hender min lekker litt når den er helt full, men det er jo bare å tømme den oftere når man blør mest. Jeg bruker den hele tiden hvor jeg ellers har brukt bind/tampong, også på natten. Herlig å slippe at bindet lekker og blodsøl i sengen. Det eneste negative jeg kommer på, er når man ikke har tilgang på vann, men hvor ofte er nå det, det er jo det samme med bind/tampong. Pleier å legge litt papir nedi toalettet før jeg tømmer den, særlig når jeg ikke er hjemme. Synes det er litt ekkelt å gå ut av toalettet når det er en stripe blod etter meg helt nedi toalettet, under vannet liksom. Anonymkode: 4f642...ab4 Her kommer den berømte dobørsten inn i bildet😉 Anonymkode: 049f3...b7f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: For min del var det litt kronglete i starten, men etter litt øvelse (to sykluser) er jeg nå så dreven at både å sette den inn og ta den ut er gjort på et blunk. Og selv før jeg kom så langt så syntes jeg det var verdt det når jeg kunne slippe å tenke på det i 12 timer. Merker jo nesten ikke at jeg har mensen lenger. Et stort pluss for min del er at den kan sitte inne når jeg tisser. Med tampong måtte jeg alltid bytte når jeg skulle tisse fordi ellers ble den kliss våt. Har lest at den også skal kunne sitte inne, men da er det nok ett eller annet som ikke er helt riktig med anatomien min. 😛 Jeg bestilte den største størrelsen først, siden jeg er 35 og har født, men syntes den var litt ubehagelig av og til. Så jeg prøvde den minste, og syntes det funket bedre. Men fikk begge på plass, og begge holdt tett. Anonymkode: f3bc8...df7 Det er noe feil et sted om tampongen blir våt når du tisser altså... Anonymkode: a9901...7bb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe feil et sted om tampongen blir våt når du tisser altså... Anonymkode: a9901...7bb Godt mulig, men det hjelper jo ikke meg. 😛 Anonymkode: f3bc8...df7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #10 Skrevet 15. oktober 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er noe feil et sted om tampongen blir våt når du tisser altså... Anonymkode: a9901...7bb Neida. Det er det ikke. Urinrøret kan hos enkelte kvinner være nær eller i åpningen til vagina. Dessuten kommer det an på vinkelen. Anonymkode: 377f5...ea1
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #11 Skrevet 15. oktober 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er noe feil et sted om tampongen blir våt når du tisser altså... Anonymkode: a9901...7bb Akkurat det samme skjer med meg. -Har dog funnet en teknikk når jeg holder tråden bakover (uten strekk), og lener meg selv laaangt fremover, da kan det gå bra ...Har vært sånn siden før jeg fikk barn. Anatomien er forskjellig fra person til person -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har forøvrig en plan om å prøve menskopp nå når jeg får tilbake mens etter barn nummer to, så dette var en interessant tråd. -Om noen leser dette, er det noen kopp som er bedre en annen syntes dere? Anonymkode: 60b63...0a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #12 Skrevet 15. oktober 2018 Ladycup anbefales. Kan ikke anbefale menskopp nok. Forandrer faktisk livet litt. Anonymkode: 4abc4...72f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #13 Skrevet 15. oktober 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Akkurat det samme skjer med meg. -Har dog funnet en teknikk når jeg holder tråden bakover (uten strekk), og lener meg selv laaangt fremover, da kan det gå bra ...Har vært sånn siden før jeg fikk barn. Anatomien er forskjellig fra person til person -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har forøvrig en plan om å prøve menskopp nå når jeg får tilbake mens etter barn nummer to, så dette var en interessant tråd. -Om noen leser dette, er det noen kopp som er bedre en annen syntes dere? Anonymkode: 60b63...0a9 Jeg har prøvd ladycup og organicup. Ladycup var lettere å sette inn men vanskeligere å få ut. Tror det er fordi organicup er mykere, og "spretter" dermed ikke like lett ut igjen fra bretten når man setter den inn, men er på den andre siden lettere å få til å slippe vakumet når man skal ha den ut. Men nå når jeg har øvd litt og funnet rette teknikken så går det fint å sette på plass organicup også. Foretrekker den alt i alt, men begge funker. Har ikke hatt noen lekkasje med noen av dem. Anonymkode: f3bc8...df7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #14 Skrevet 15. oktober 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er noe feil et sted om tampongen blir våt når du tisser altså... Anonymkode: a9901...7bb Ikke nødvendigvis. Hos noen er faktisk uinrørsåpningen inne i skjeden. Anonymkode: e4f08...152
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #15 Skrevet 15. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ladycup anbefales. Kan ikke anbefale menskopp nok. Forandrer faktisk livet litt. Anonymkode: 4abc4...72f Så enig. Det to et par sykluser med plundring, men da jeg fikk den rette teknikken visste jeg at jeg ALDRI ville gå tilbake til tamponger. Jeg trenger ikke å tenke på mensen hele dagen (hender jeg ikke kommer på at jeg har den før jeg oppdager koppen når jeg dusjer om kvelden), jeg har aldri soppinfeksjoner lenger, mensen varer en dag kortere (ikke spør meg hvorfor, men det gjør den), og jeg er aldri tom når mensen kommer overraskende, slik jeg opplevde med tamponger. Fungerer utmerket både å svømme og sove med. Anonymkode: e4f08...152
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #16 Skrevet 15. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Neida. Det er det ikke. Urinrøret kan hos enkelte kvinner være nær eller i åpningen til vagina. Dessuten kommer det an på vinkelen. Anonymkode: 377f5...ea1 Man tisser vel ikke oppover i skjeden uansett? Tampongen ligger jo langt inn.. Anonymkode: a9901...7bb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #17 Skrevet 15. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man tisser vel ikke oppover i skjeden uansett? Tampongen ligger jo langt inn.. Anonymkode: a9901...7bb urinen treffer tråden, og så trekker det inn Anonymkode: 60b63...0a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #18 Skrevet 15. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har prøvd ladycup og organicup. Ladycup var lettere å sette inn men vanskeligere å få ut. Tror det er fordi organicup er mykere, og "spretter" dermed ikke like lett ut igjen fra bretten når man setter den inn, men er på den andre siden lettere å få til å slippe vakumet når man skal ha den ut. Men nå når jeg har øvd litt og funnet rette teknikken så går det fint å sette på plass organicup også. Foretrekker den alt i alt, men begge funker. Har ikke hatt noen lekkasje med noen av dem. Anonymkode: f3bc8...df7 Tusen takk for utfyllende svar Anonymkode: 60b63...0a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #19 Skrevet 15. oktober 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: urinen treffer tråden, og så trekker det inn Anonymkode: 60b63...0a9 Eh.. nei? Tisser ikke på tråden heller. Anonymkode: a9901...7bb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #20 Skrevet 15. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh.. nei? Tisser ikke på tråden heller. Anonymkode: a9901...7bb Man gjør jo nødvendigvis det hvis urinrøret er i skjedeåpningen. Anonymkode: b61ec...1d4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #21 Skrevet 15. oktober 2018 36 minutes ago, Anonym bruker said: Eh.. nei? Tisser ikke på tråden heller. Anonymkode: a9901...7bb Hehe, men herregud. Hvis noen sier de opplever dette så ta dem på ordet. Tror ikke noen lyver om akkurat dette Anonymkode: 4abc4...72f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #22 Skrevet 15. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh.. nei? Tisser ikke på tråden heller. Anonymkode: a9901...7bb Som 1d4 skriver, så kan anatomien gjøre det ja. Hos meg er ikke urinrøret i skjeden, men nært nok til at det treffer, selv om tråden holdes unna. Ta en titt på et vagina atlas eller noe, så ser du at alle er ikke som deg Anonymkode: 60b63...0a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #23 Skrevet 15. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, men herregud. Hvis noen sier de opplever dette så ta dem på ordet. Tror ikke noen lyver om akkurat dette Anonymkode: 4abc4...72f Ja men da er det jo noe feil slik jeg sa da😜 Anonymkode: a9901...7bb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #24 Skrevet 15. oktober 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men da er det jo noe feil slik jeg sa da😜 Anonymkode: a9901...7bb Det er ikke noe feil. Vi er forskjellige... Noen har blondt hår, noen har kortere ringfinger, noen har skjev fortann...det er ikke noe feil med de, men vi er forskjellige i hele kroppen Anonymkode: 60b63...0a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #25 Skrevet 15. oktober 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men da er det jo noe feil slik jeg sa da😜 Anonymkode: a9901...7bb Du prater mer enn du har vett til, altså. Anonymkode: 02933...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå