Gå til innhold

Graviditet og nattevakter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 12 uker på vei når jeg skal jobbe 2 nattevakter på rad som sykepleier. Jeg jobber kun 2 nattevakter per 12 uker. Ingen på jobb vet om graviditeten. 

Hvilken hensyn bør jeg ta når jeg jobber nattevakter som gravid? 

Jobbet du nattevakter da du var gravid?

Anonymkode: 69dd0...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også gravid sykepleier, jobber som vanlig på somatisk sykehus. Tar ingen spesielle hensyn. Hvis du jobber på psyk med evt utagering så ville jeg vært forsiktig ift spark mot mage. 

Anonymkode: 6b4e3...700

Skrevet

Det er vel en liten økt sjanse for abort ved nattarbeid, så på sykehuset her får de ansatte selv velge om de vil jobbe nattevakter ved positiv test.

Jeg har venninner som har jobbet natt hele svangerskapet, og jeg har venninner som har sagt ifra så fort de har blitt gravide og fått tilrettelagt arbeidstid for å slippe nattearbeid.

Jeg tror mye avhenger av hvordan akkurat din kropp takler nattearbeid, for det er veldig forskjellig fra person til person.

Anonymkode: d0cae...575

Skrevet
På 14.10.2018 den 21.17, Anonym bruker skrev:

Det er vel en liten økt sjanse for abort ved nattarbeid, så på sykehuset her får de ansatte selv velge om de vil jobbe nattevakter ved positiv test.

Jeg har venninner som har jobbet natt hele svangerskapet, og jeg har venninner som har sagt ifra så fort de har blitt gravide og fått tilrettelagt arbeidstid for å slippe nattearbeid.

Jeg tror mye avhenger av hvordan akkurat din kropp takler nattearbeid, for det er veldig forskjellig fra person til person.

Anonymkode: d0cae...575

Da jeg var sykepleierstudent i praksis så kastet jeg opp 7 ganger etter at jeg kom jeg fra nattevakt nr 2. Kan dette indikere at kroppen min takler dårlig å jobbe natt?

HI

Anonymkode: 69dd0...fc0

Skrevet

Jeg har ren nattevakt, forje svangerskap så søkte jeg om svangerskapspenger og fikk det innvilget. Da jeg ikke ønsket å risikere noe. Var en stressende jobb og var helt alene på vakt.

Babyen vil bety mye mer for deg enn det en jobb noengang vil gjøre det. Så snakk med sjefen din om du ikke ønsker å ta nattevaktene. Du kjenner deg selv og kroppen din best. 

Anonymkode: adb16...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...