Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Har en femteklassing her som lever for helger og ferier og hver dag er lei seg for at hun skal på skolen. Hun er god på skolen, men har hatt noen utfordringer sosialt. Vi er i dialog med skolen om det. Bare lurer på hvor vanlig det er åvære skolelei i femte.. Anonymkode: f6a86...02b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 De liker det meste ved den, men ikke alt. "Skole" er jo ikke bare en ting. Det er et sted, en byggning, læretene, vennene, ulike fag, lekser, lekeaparater, møtested osv. Selvfølgelig er det ting eer de ikke liker så godt. Det er en del av hverdagen. Heldig vis har jeg barn som generelt er ganske fornøyde med livene sine og som prøver å forandre det de ikke liker. Anonymkode: 908c6...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 En hater skolen, en liker den veldig godt og en er nøytral. Trinnet til den som hater skolen er i et prøveprosjekt med leksefritt og det hjelper MYE. Anonymkode: a7420...42e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 2. klassingen er veldig glad i skolen, 7. klassingen syns det selvfølgelig er best med skolefri, men hater ikke skolen, 9. klassingen er som 9. klassinger flest, best med fri, men greit med skole. Anonymkode: 14a47...d06
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Har også en som er skoleflink, men som sliter litt sosialt og som gleder seg til helger og ferier. Tror det kan være mer vanlig enn man tror. Men ungen liker seg også på skolen, selv om noen dager er tyngre enn andre. Anonymkode: ddc5a...821
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Mine liker heldigvis skolen veldig godt. Den yngste begynte på privatskole nå i høst, og stortrives, etter mye dritt i offentlig skole. Anonymkode: a5660...361
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Har tvillinger på barnetrinn, de hater skolen. Det er pga voldelige medelever, mye bråk og uro i klassen. Anonymkode: 33ace...f6c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 Har en i 2.klasse som ikke liker seg så godt på skolen.Han synes det er vanskelig og mye jobbing,itellegg til at de må sitte så mye i ro.Han har tatt evnetest i 1-klasse i forbindelse med utredning å den viste at han ligger litt under gjennomsnittet,så det vil være vanskeligere for han å lære seg ting enn det er for andre barn.Men de har jo hatt kartleggingsprøve i 1.klasse å den viste at han ikke trenger noe ekstra oppfølging i fag enda hvertfall så det er vi skal lettet over Men sånn ellers så trives han godt på skolen å føler seg endelig trygg der.I barnehagen gikk han i tre år uten å bli trygg ifølge de ansatte der :O Så veldig betryggende å se hvor trygg han er på de i klassen og lærerene Anonymkode: e3bb5...398
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #9 Skrevet 15. oktober 2018 13-åringen er veldig glad i skolen, kjempeflink og pliktoppfyllende og aldri noe negativt å si. 10-åringen har en slags skolevegring og det er rett og slett helt forferdelig. Det er en kamp å få ham på skolen og jeg begynner å få en depresjon av hele situasjonen. Vi har fått en del hjelp underveis men det har aldri stabilisert seg. Det er ikke lett å forstå seg på ham, han har ikke lærevansker og har venner og flinke lærere. Hadde ALDRI sett for meg at vi kunne ha havna i en slik situasjon - og hva det gjør med meg som mamma og menneske. HELDIGE er dere som har barn som bare drar på skolen hver dag med den største selvfølge😞 Anonymkode: dd31c...8b6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2018 #10 Skrevet 15. oktober 2018 Har en i tredjeklasse som trives godt på skolen. Men nå har vi en helt eksepsjonell skole har jeg forstått. De arbeider hele tiden med pro-inkludering i stedet for antimobbing, de er på med en gang om en forelder melder sin bekymring for noe med eget barn (som lesevansker osv). Har snakket med veldig mange foreldre fra alle trinn, og alle er fornøyd med skole og klassemiljø. Så det går faktisk an! Vi har tydeligvis fått samlet alle de gode lærerne og rektor på ett og samme sted, for ved annen skole her i byen er foreldrene ganske misfornøyde, det er mye mobbing, klassemiljøene er elendig, og de fleste barna gruer seg til skolen. Så i min erfaring har skolen, lærerne og klassemiljøet ALT å si for hvordan barna har det både på skolen og i hverdagen. Anonymkode: 61432...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå