Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg elsker å lese bøker, leser masse og ofte, både egne bøker og barnebøker. I går leste jeg en hel bok på 273 sider for barna, og de fryder seg. De leser masse selv også. Mamma og pappa er også veldig leseglade. Er det noen her som selv er glad i å lese, men som ser at barna ikke arver gleden? Anonymkode: a957d...792
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Ja, dessverre! Jeg har alltid lest, begynt å tidlig å lese bøker og har liksom bare regnet med at datteren også skulle finne gleden med bøker, men hun syns det er kjedelig🙄🤔 Innimellom har hun faktisk lest en bok, men selv om den falt i smak, så trigger ikke det leselysten, og jeg syns det er dumt, jeg føler hun går glipp av så mye🤔😅 Men jeg kan ikke tvinge henne, det eneste er at hun må lese en stund på kvelden når hun har lagt seg. Hun er 12 år nå, men lever fremdeles i håpet😄 Anonymkode: 40f85...63f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Samme her. Har altid elsket bøker! Jeg har hele veien lest mye høyt for barna mine, vi er jevnlig på biblioteket osv. Men de har slett ikke den samme gleden ved bøker. Anonymkode: 63932...42b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Det kan komme senere. Min ene leste knapt fra 14-18 Men er nå alltid med nesa i bok. Det handler mye om hva de får av preging opp til skolealder. Anonymkode: 5432d...398
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg elsker å lese. Har så mange bøker at jeg må rydde i de stadig for å få plass. Har et barn som elsker å lese og et som ikke leser i det hele tatt. Siste har store lærevansker, så tror det gjør mye med gleden. Anonymkode: af8b4...51e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har alltid vært glad i å lese, og har lest mye sammen med barna fra de var små. Har tre stk. Alle tre er gode lesere, noe som er en kjempefordel ift skolen, men interessen for lesing utenom det er veldig forskjellig. Eldste (nå 16) leser minimalt utenom lekser, og slik har det vært i årevis. Han elsket å bli lest for, men leser sjelden alene. De to andre sluker bøker og koser seg veldig med det! Anonymkode: c8aae...a46
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Kommer nok litt an på personlighet også. Introverte leser mye mer bøker enn ekstroverte. Sistnevnte kjeder seg lettere med bøker. Anonymkode: ebea0...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå