Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre, veldig lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er snart 6 år og kommer i senga mi hver eneste natt, jeg blir så sliten av det, får aldri en god nattsøvn.

Jeg har sagt hvis han ligger 10 dager i egen seng skal han få legen han vil eller dra på leos,men hjelper ingenting.

Han har lys på rommet

Han ser bare fotball eller morsomme ting på youtube

Så skjønner ikke hva det er som er så skummelt .

trenger råd, ikke intressert i andre svar,enn tips til og få slutt på at han kommer. kommer bare til og overse andre svar

Anonymkode: f4e61...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen = leken

Skrevet

Han er liten og vil ha mammaen sin. Hva med en madrass på gulvet inne hos deg? Han kan legge seg der på kvelden en periode, eller bruke den hvis han kommer inn på natten. Denne tiden går over, og du kommer til å savne det lille vesenet som trenger deg og søker oppmerksomheten din. Eventuelt kan du sove inne hos ham en periode. Når han er klar for det kan du fortsette med belønningssystem. Er det ikke litt godt også, at å være nær deg betyr mer for ham enn leken han ønsker seg?

Anonymkode: 0e7f5...16b

Skrevet

Jeg støtter forslaget om madrass på gulvet på ditt rom. Det virket godt her. Nå er hun 7, og det blir bare sjeldnere og sjeldnere. 

Det vi gjorde i tillegg til madrassen, var å sørge for en konkret mengde tid til å være sammen med henne hver dag, satte på stoppeklokken og sa «dette er din tid, hva skal vi bruke den til». Vi hadde 20 minutter. 

Anonymkode: 58bf6...60a

Skrevet

Vi hadde oppblåsbar madrass som vi satt intill sengen. Etterhvert kom han så stille at jeg nesten ikke enset det, bare kjente hånden hans søke armen min for trygghet, og sov videre. Plutselig var det over. Madrassen står klar fordi fortsatt kommer han i perioder.

-Var sånn selv , husker jeg, til godt oppi barneskolen. Du glemmer den leken, og Leis lekeland, når en våkner på natten og er utrygg. Da blir det bare dobbelt så kjipt fordi man ikke klarer å la være å våkne, og vil jo gjerne ha leken, men ligger våken og er lei seg fordi man ikke «får det til»... 

Skrevet

Du klarer ikke belønne bort behovet for å trenge mamma'n sin. 

Tror du han gjør det for å plage deg? Være slem? Tror du ikke han har lyst på den leken eller å dra på Leos? Tror du ikke han føler på skuffelsen og irritasjonen din? 

Han er bare 6 år. Om du ikke sover godt med han i sengen må du gå for en ekstra madrass-varianten. Du er den voksne, det er ditt ansvar å ivareta han på en trygg måte og finne en løsning som ikke får han til å føle at han svikter og mislykkes. 

Anonymkode: 9f953...1da

Skrevet

ingen klarte og svare på det jeg spurte om... Er ikke plass til madrasse inni på rommet mitt.

hold det til det jeg spør om er dere snille

Skrevet

Jeg også sover dårlig med barn i senga. Flere netter på rad og jeg er helt ødelagt. Har søvnproblemer da. Jeg kjøpte en billig seng på Finn og satt inntil vår seng. I begynnelsen holdt vi hender, strøk på armen til hverandre. Behovet avtok rundt 8-9 år. 

Anonymkode: 0aad4...f89

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg også sover dårlig med barn i senga. Flere netter på rad og jeg er helt ødelagt. Har søvnproblemer da. Jeg kjøpte en billig seng på Finn og satt inntil vår seng. I begynnelsen holdt vi hender, strøk på armen til hverandre. Behovet avtok rundt 8-9 år. 

Anonymkode: 0aad4...f89

har dessverre ikke plass til noen seng inne på rommet mitt,da rommet er veldig lite

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

ingen klarte og svare på det jeg spurte om... Er ikke plass til madrasse inni på rommet mitt.

Vi svarer jo! At du ikke får det svaret du ønsker er ikke noe du bør sutre over. 

Ingen her har en magisk oppskrift på hvordan du skal trygge ungen din til å ligge i egen seng uten å gi han følelsen av å bli avvist av sin mor. 

Det er ditt ansvar som mor å gi ditt barn den beste omsorg. 

Skrevet

Ingen barn på 6 år trenger å sove sammen med moren sin. Det er slitsomt å ha sengen full av unger. Så lenge de har dørene åpne mellom rommene og ungen føler seg trygg bør han jo ikke være redd. Dette blir jo en uvane og barnet lærer jo ikke å sove selv. Har dessverre ingen gode tips, annet enn å følge barnet tilbake til sengen når det skjer . 

Anonymkode: 183da...713

Skrevet

Det er det de har gjort. At du ikke opplyste om at det ikke er plass til ekstra madrass i hi, er din feil. Uansett virker det som at du har en ufyselig holdning sånn generelt. Da er det ikke så lett å gi råd. Men det er ikke sikkert at det er så skummelt, kanskje han bare synes det er vanskelig å ligge alene midt på natta. 

Anonymkode: 10a2a...b4f

Skrevet

Jeg svarte faktisk nøyaktig på det du spurte om, samtidig som jeg forsøkte å gi deg perspektiv på hvorfor belønning i materialisme ikke fungerer sett fra vinkelen til en som selv kom inn til foreldrene på barneskolen.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen barn på 6 år trenger å sove sammen med moren sin. Det er slitsomt å ha sengen full av unger. Så lenge de har dørene åpne mellom rommene og ungen føler seg trygg bør han jo ikke være redd. Dette blir jo en uvane og barnet lærer jo ikke å sove selv. Har dessverre ingen gode tips, annet enn å følge barnet tilbake til sengen når det skjer . 

Hva han bør og ikke bør spiller jo liten rolle all den tid han er redd...

Anonymkode: 33df0...a10

Skrevet

Er det plass til at du kan ligge på hans rom en periode? Bare til vanen med å stå opp og komme inn til deg er brutt. 

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

TUSEN TAKK kjære deg for et sikkelig svar.

Jeg blir vannvittig sliten av at han ligger hos meg, han er en glad, trygg og omsorgsfull gutt, jeg er så stolt og elsker han over alt på jord,men jeg blir så sliten når han aldri sover i sin egen seng.

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Er det plass til at du kan ligge på hans rom en periode? Bare til vanen med å stå opp og komme inn til deg er brutt. 

ikke i senga hans, så blir litt vondt og ligge på gulvet,men tror jeg rett og slett skal begynne og følge han inn i senga hver gang han kommer,så jeg får sove.

Han har ikke noe bra av og ha en sliten og overtrøtt mamma heller

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir vannvittig sliten av at han ligger hos meg, han er en glad, trygg og omsorgsfull gutt, jeg er så stolt og elsker han over alt på jord,men jeg blir så sliten når han aldri sover i sin egen seng.

Da takker du, altså. Når du får et svar fra en som er helt enig med deg i at ungen bare får skjerpe seg og la være med å bli redd om natten. Den halte leder den blinde.

Anonymkode: 33df0...a10

Skrevet

Hei,

Jeg har pleid å si til barna at de kan få ligge i vår seng til vi legger oss. Det har vært en god løsning! Barnet sover godt når vi bærer det inn noen timer etterpå. Det hender at det sover helt til morgen og om det kommer tilbake i 05 tiden, sover vi greit noen få timer ihvertfall. På den måten aksepterer barnet, er min erfaring. Vi har også premiert dem med kr 5 per natt hn sover i egen seng. Fungerer også. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ingen SPØRSMÅLSTEGN i teksten din. Men det virker som du lurer på hva du skal GJØRE for at dette skal slutte. Noe som gjør det rart at du svarer slik:

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

på et innlegg som bare støtter deg i at du selvfølgelig er sliten og at ungen får ta seg i sammen. Du var altså ute etter at noen skulle klappe deg på skuldera og si at det er synd på deg, istedet for at folk faktisk gir gode råd? Ikke plass på rommet ditt og du får au-au av å ligge på madrass. 

Anonymkode: 9d4cf...369

Skrevet

Snart 6 år.. Akkurat begynt på skolen da ? Ikke rart han han har mareritt. 

Anonymkode: 3029f...c22

Skrevet
7 hours ago, koro51 said:

Hei,

Jeg har pleid å si til barna at de kan få ligge i vår seng til vi legger oss. Det har vært en god løsning! Barnet sover godt når vi bærer det inn noen timer etterpå. Det hender at det sover helt til morgen og om det kommer tilbake i 05 tiden, sover vi greit noen få timer ihvertfall. På den måten aksepterer barnet, er min erfaring. Vi har også premiert dem med kr 5 per natt hn sover i egen seng. Fungerer også. 

han kommer på nattan. fra han legger seg er det ingen problem i egen seng

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

han kommer på nattan. fra han legger seg er det ingen problem i egen seng

Tror ikke at du helt forstod hva jeg mente. Det blir et kompromiss at han får sove i din seng når hans natt skal starte, kanskje tilfredsstiller en slik løsning, det behovet han har, for å sove i din seng. 

Skrevet
7 hours ago, koro51 said:

Tror ikke at du helt forstod hva jeg mente. Det blir et kompromiss at han får sove i din seng når hans natt skal starte, kanskje tilfredsstiller en slik løsning, det behovet han har, for å sove i din seng. 

det er det nok ikke . har prøvd det

Skrevet

Jeg fikk ikke ligge i mine foreldres seng, ble sendt tilbake til min seng hver gang. 

Den følelsen av å bli avvist glemmer jeg aldri, og bestemte meg for at den følelsen skal aldri mine barn kjenne på. 

Kan du legge deg i hans seng når han har sovnet hos deg? Eller legge deg på madrass hos han. 

Han er bare 6 år. En liten gutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...