Gå til innhold

Hva skjer med søsteren min? Noe er galt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke veldig nær min søster. Hun har mildt sagt en veldig spesiell personlighet. Hun er alle ytterpunkter av hva et menneske kan være. I tillegg har hun alltid skrøna mye og jeg som kjenner henne ser veldg godt på henne når historier hun forteller går fra å være sanne til å bli overdrevet. Jeg har lurt på om hun kan ha en diagnose men som en ikke fagperson så kan ikke jeg mene noe om det. 

Hun kan i perioder drikke mye og da kommer det MYE dritt ut av henne. Både til meg og øvrig familie. Hun selv sier at hun bare alltid er ærlig, men jeg tenker at hun er mer slem enn ærlig. Hun kan feks ringe en tante når hun er full og ta henne for noe hun sa for to år siden. 

Hun har også blitt verre og verre med årene og vanskeligere å hanskes med. Nå er hun åpenbart i en vanskelig periode og det merkes. 

I går fortalte hun en morsom historie med noe hun har opplevd på FB. En skikkelig gøyal historie. Problemet er bare at dette ikke har skjedd henne, det har skjedd min venninne. Historien er såpass unik/rar og det er noen momenter i historien som er lett å kjenne igjen for de som har hørt den. Problemet mitt er ikke at hun forteller dette og «juger» litt. Problemet mitt er at når hun gjør dette så tror hun at det har skjedd henne. Vi har vært i situasjoner tidligere der andre har sagt, - denne historien har jo JEG fortalt deg. Hvorpå min søster bl

Anonymkode: f9891...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykket post for fort. 🙄

hvorpå min søster blånekter og «legger frem bevis» på at hun har rett. Jeg som kjenner henne godt jeg ser at hun i de situasjonene er veldig forvirret. Etter hun blir konfrontert med å stjele historier så legger hun vedkomne for hat i lang tid. 

Dette går i perioder, hun har gode og dårlige perioder. Jeg vet at dette vil komme når jeg ser hun øker alkoholinntaket. Da er hun i en dårlig periode. Så mitt spørsmål, hva er det som skjer når hun «stjeler» fra andre og hun har gjort denne historien til sin?

Jeg er oppriktig bekymret. Og tidligere så har hun kanskje stjålet deler av ting og endret på litt, nå er det bare en blåkopi av den historien hun har hørt. 

Hun har også delt bilder på FB og påstått det er hennes bilde. En gang havnet hun i en skikkelig krangel med eier av et bilde som tente på alle plugger. 

Noen innspill?

Anonymkode: f9891...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...