Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Forholdet vårt trenger terapi. På grunn av en midlertidig økonomisk nedtur er psykolog ikke aktuelt. Er det egentlig vits i å dra på familievernkontoret? Ser for meg at der jobber det sosionomer med et tilleggskurs i familieterapi, og de kan da umulig være i stand til å hjelpe til med å løse våre problemer. Jeg vil ha løsningsforslag, ikke tips om å "lytte til hverandre" Anonymkode: 26986...5ad
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Du får ikke løsningsforslag der nei. Det er hjelp til selvhjelp; ulike måter å kommunisere på. Anonymkode: a0d29...44e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Det jobber mange ulike yrkesgrupper på familievernkontor, også psykologer. Om dere vil ha nytte av å gå dit, vet ikke jeg - men det er sannsynligvis forsøket verdt. Enkle løsninger får dere neppe. Anonymkode: fffcc...8d2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Forholdet vårt trenger terapi. På grunn av en midlertidig økonomisk nedtur er psykolog ikke aktuelt. Er det egentlig vits i å dra på familievernkontoret? Ser for meg at der jobber det sosionomer med et tilleggskurs i familieterapi, og de kan da umulig være i stand til å hjelpe til med å løse våre problemer. Jeg vil ha løsningsforslag, ikke tips om å "lytte til hverandre" Anonymkode: 26986...5ad På familievernkontorer jobber det både psykologer, barnevernspedagoger og sosionomer. Det er flere bv.pedagoger enn sosionomer der, OG de har jammen ingen "kurs i familieterapi". Det er bv.pedagoger med masterutdannelse innenfor familie-/parterapi, og de fleste har i tillegg spesifikke videreutdanninger. Altså; gjerne 3-4 års utdannelse ETTER bacheloren, totalt 5-7 år. Om du ønsker konkrete løsningsforslag så burde du ønske deg en bv.pedagog med slik utdannelse i stedet for en psykolog. Psykologen hjelper deg gjerne med å finne svaret selv, uten å være for konkret. Mens den andre yrkesgeuppen har en utdannelse som retter seg mot konkrete tiltak og løsninger, og er gode på konflikttemaer. Men dette er vel ikke godt nok for deg, de kan vel fortsatt ikke faget? Anonymkode: 6a65a...8cb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #5 Skrevet 5. desember 2018 Dessverre er familivernkontorene farget av ekstrem kvinnelig kjønnslojalitet. Til tross for all verdens utdannelse kommer par oftest svekket ut av en oppfølging der. Det er selvsagt på grunn av den feministiske ideologien som gjør at menn har vanskelig for å like sin rolle i det bildet. Man blir enig om noen tiltak som bare bidrar til å dra siste rest av motivasjon ut av mannen. Nei, kjøp dere et par øl litt popcorn og se en bra film isteden. Noen som har en annen erfaring? Anonymkode: 2f00a...857
Fru Banderas Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 På 13.10.2018 den 22.40, Anonym bruker skrev: Forholdet vårt trenger terapi. På grunn av en midlertidig økonomisk nedtur er psykolog ikke aktuelt. Er det egentlig vits i å dra på familievernkontoret? Ser for meg at der jobber det sosionomer med et tilleggskurs i familieterapi, og de kan da umulig være i stand til å hjelpe til med å løse våre problemer. Jeg vil ha løsningsforslag, ikke tips om å "lytte til hverandre" Anonymkode: 26986...5ad Hva begrunner du dette med? Har du litt lite kunnskap om hva en person med utdannelse i sosialt arbeid driver med, eller? 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dessverre er familivernkontorene farget av ekstrem kvinnelig kjønnslojalitet. Til tross for all verdens utdannelse kommer par oftest svekket ut av en oppfølging der. Det er selvsagt på grunn av den feministiske ideologien som gjør at menn har vanskelig for å like sin rolle i det bildet. Man blir enig om noen tiltak som bare bidrar til å dra siste rest av motivasjon ut av mannen. Nei, kjøp dere et par øl litt popcorn og se en bra film isteden. Noen som har en annen erfaring? Anonymkode: 2f00a...857 Oi, stakkars deg, du ble født 100 år for sent 😆
Gjest Marihønne Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 (endret) 58 minutes ago, Anonym bruker said: Det er selvsagt på grunn av den feministiske ideologien som gjør at menn har vanskelig for å like sin rolle i det bildet. Er det samme anonyme bruker som gjentatte ganger må trekke frem disse "skumle feministene" i samtlige forum i det siste?.. . Hvem gjorde deg så redd for feminister at du alltid må starte alle innlegg slik? Endret 5. desember 2018 av Marihønne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå