Gå til innhold

Hjelp. Masse blod i do..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for noen uker siden og etter det har jeg hatt vondt når jeg gjør nr.2. Det har vært litt blod på papirer etterpå. Men nå er det blitt verre 🙁🙁🙁🙁Vondt og masse blod på papiret og i do.

Jeg har ikke vondt i magen og jeg tok keisersnitt så det er ikke pga komplikasjoner i forbindelse med fødsel 

Hva skjer?

Anonymkode: 67e2a...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemorider? Er det friskt blod?

Anonymkode: d19f1...26d

Skrevet

Det kan være at skorpen fra morkaken har løsnet og da kommer det litt mer friskt blod før det roer seg igjen. 

Jeg hadde ks med første og hadde samme. 

Skrevet

Kommer blodet fra rectum eller vagina? 🤷🏻‍♀️ Det er vesentlig...

men om du har hatt vondt på do og blod på papiret, da gjetter jeg rectum? Isåfall kan det være sprukket hemoroide. 

Er du stresset så ring legevakten :)

Anonymkode: 52921...8ea

Skrevet

Regner med det er hemoroider, men det bør tas opp med lege for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 46924...5f7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hemorider? Er det friskt blod?

Anonymkode: d19f1...26d

Hva er hemorider? Masse friskt blod ja. Gjør vondt i utgangen når jeg driter (🙈🙈🙊)

Anonymkode: 67e2a...2bc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med det er hemoroider, men det bør tas opp med lege for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 46924...5f7

Kan det vente noen dager? Skal på 6 ukers kontroll om noen dager..

Anonymkode: 67e2a...2bc

Skrevet
4 minutter siden, Lille krøll skrev:

Det kan være at skorpen fra morkaken har løsnet og da kommer det litt mer friskt blod før det roer seg igjen. 

Jeg hadde ks med første og hadde samme. 

Det er ikke fra vagina 😕

Anonymkode: 67e2a...2bc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fra vagina 😕

Anonymkode: 67e2a...2bc

Da høres det jo ut som hemoroider. 

Ikke særlig behagelig 😢

Skrevet
1 minutt siden, Lille krøll skrev:

Da høres det jo ut som hemoroider. 

Ikke særlig behagelig 😢

Oj  er det farlig? Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 67e2a...2bc

Skrevet

Det kan også bare være en rift som gror av seg selv etterhvert. Har ofte det når jeg er gravid og veldig hard i magen.

Anonymkode: 3031d...827

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det vente noen dager? Skal på 6 ukers kontroll om noen dager..

Anonymkode: 67e2a...2bc

Ja.

Så lenge du ikke blør i mengder uten stans, så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 52921...8ea

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj  er det farlig? Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 67e2a...2bc

Nei, det er veldig normalt. Google hemoroider (Evt etterfulgt av etter fødsel)

Anonymkode: 52921...8ea

Skrevet

Hemoroider er ikke farlig, bare ubehagelig...

Finnes flere typer kremer da, både med og uten resept, og det kan godt vente et par dager.

Anonymkode: 46924...5f7

Skrevet

Hvem er det som ikke vet hva hemoroider er.. haha. Ikke farlig nei. 

Anonymkode: 715d8...cbf

Skrevet

Du bør absolutt ta kontakt med lege uansett hva, dette høres ikke vanlig ut.

Anonymkode: dfbae...d11

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fødte for noen uker siden og etter det har jeg hatt vondt når jeg gjør nr.2. Det har vært litt blod på papirer etterpå. Men nå er det blitt verre 🙁🙁🙁🙁Vondt og masse blod på papiret og i do.

Jeg har ikke vondt i magen og jeg tok keisersnitt så det er ikke pga komplikasjoner i forbindelse med fødsel 

Hva skjer?

Anonymkode: 67e2a...2bc

Det høres ut som hemoroider, men man bør  alltids ta en sjekk hos lege for å få en evt.bekreftelse. Hemoroider behandles med en krem som heter scheriprockt. Salvetuben  med den lange tuppen har bedre effekt enn f.eks stikkpillene. Men det kommer selvfølgelig Ann på hvor langt ute hemoroidene sitter.

Anonymkode: 8aef0...810

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør absolutt ta kontakt med lege uansett hva, dette høres ikke vanlig ut.

Anonymkode: dfbae...d11

Friskt blod er vel ingenting å springe til legen for? Hun skal jo uansett snart på kontroll... 

Anonymkode: 73950...e16

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Friskt blod er vel ingenting å springe til legen for? Hun skal jo uansett snart på kontroll... 

Anonymkode: 73950...e16

Hvis det er i mengder er det absolutt noe å dra til legen for

Anonymkode: 3a186...846

Skrevet

Opplever akkurat det samme. Hadde ks for to måneder siden og det er mye blod i do. Jeg vet det er pga rifter og hemorider. Man blir fort hard i magen etter ks fordi det er vondt å presse, og da har man det gående en stund. Se om blodet er friskt. Det er det her, og da er det som regel ingen fare. Du bør likevel sjekke, men ikke bekymre deg for mye. Jeg sjekket på 6-ukerskontroll, du kan fint vente til da.

Anonymkode: c0934...931

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...