Gå til innhold

Har du et fullverdig liv?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et fullverdig liv er definert som et aktivt liv med jobb, familie, venner, hobbies og ferier ifølge Wikipedia.

Anonymkode: 6c534...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ufør...

Anonymkode: 5e845...16f

Skrevet

Nei. Ingen jobb, ingen venner, ikke råd til ferie. 

Anonymkode: c2f0a...76f

Skrevet

I følge Wikipedia: ja. I følge meg: nei

Anonymkode: d5534...37c

Skrevet

Har venner, jobb og hobbyer. Men ingen egen familie(utover familien jeg har skapt selv) det er litt sårt. Men jeg har det fint. 

Anonymkode: 5e275...b51

Skrevet

For det først, man bruker da ikke Wikipedia som kilde til noe som helst.

Anonymkode: 13049...19c

Skrevet

Ja, også etter den deffenisjonen, men jeg er ikke enig i den.

Anonymkode: 21903...d94

Skrevet

Enig med forrige anonym. Ja etter definisjon og ja etter min mening, og etter min mening er et fullverdig liv det man definerer det som selv. Ikke etter hva Wikipedia mener.

Skrevet

Jeg har jobb jeg liker, familie og utvidet familie som jeg er veldig glad i, et hjem jeg stortrives i og en kropp som virker. En mann som jeg kan snakke med og elske med jevnlig. 

Jeg driver med friluftsliv, finner på barnslige sprell, er aktiv og koser meg med bøker og strikking. Jeg er flink til å lage mat, og vi samler ofte folk hjemme hos oss til middag/ kveldsmat.. 

vi reiser på ferie, men sjelden til utlandet, selv om vi har råd til det. Vi har fokus på det vi kan gjøre i nærmiljøet, og trives med det.

Jeg har alt det jeg trenger, og mere til 💕

 

Anonymkode: 832b1...99e

Skrevet

Jepp det har jeg :)

Anonymkode: 1987b...23a

Skrevet

Aboslutt, jeg er ufør,men har en jobb, mange gode venner, fin familie, nydelig sønn, vi reiser på turer, og jeg har fotball som hobby,så synes jeg har et fullverdig liv

Anonymkode: 142a4...04d

Skrevet

Nei. Jeg har min lille familie, og utenom det mine foreldre og et sett med besteforeldre, ellers ingen venner eller sosialt liv. Er sykemeldt og på vei til aap. Treningen, som også var min store lidenskap og hobby klarer jeg ikke lengre pga sykdom. Økonomien er fullstendig skakkjørt og det er endel konsekvenser pga det, så slike ting som ferie er ikke et tema.

Så nei, jeg har langt ifra et "fullverdig" liv. Så alt jeg lever for er kun min lille familie, og jeg lever i håpet om et mirakel, som at jeg blir bedre og kan jobbe og tjene penger. 

Anonymkode: 43b7a...b88

Skrevet

Hvem er det som har laget den fasiten da? Sikkert mange som mener de har et godt liv uten at alle disse kriteriene er på plass. Du kan fex ha et subjektivt godt liv uten lønnet arbeid. Og hva menes med ferie? Utenlandstur eller simpelthen fri fra jobb?

Motsatt er det sikkert mange som kan krysse av i alle boksene, uten at de selv føler at de har et godt eller «fullverdig» liv (hva nå det betyr).

Skrevet

For noen begrensende kriterier. Jeg har ikke jobb, er ufør, dårlig helse og lite penger og er sjelden på ferie, men jeg har i høyeste grad et fullverdig liv 👍

Anonymkode: 0ef28...c0b

Skrevet

Haha, ja, wikipedia bestemmer jo hva som er fullverdig. =D

Selvfølgelig har jeg et fullverdig liv.

Anonymkode: f3dc9...7bc

Skrevet

Haha, nei det har jeg vist ikke, men jeg nyter livet mitt. 

Anonymkode: 29593...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...