Gå til innhold

Heia skyskraper-Røkke!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jeg helt enig i. Folk er så konservative her i landet.

https://www.nettavisen.no/meninger/arildronsen/heia-skyskraper-rkke/3423546227.html
 

Quote

 

Et 200 meter høyt hus på Fornebu? Snakk om signalbygg! Inn med anleggsmaskinene, så fort som mulig!

Nok en gang viser Kjell Inge Røkke seg å ligge et hestehode foran sin samtid. Den dramatiske rapporten fra FNs klimapanel forteller oss at framtidig bygningsmasse må være klimavennlig. 

Istedenfor frykt for gammel arkitektur, burde Røkkes idé møtes med entusiasme. De største trafikk-knutepunktene i Oslo burde markeres med hus i 200 meters høyde.

 

 

Anonymkode: bc649...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh. Syns det ser malplassert ut, alene utpå Fornebu. Midt i Oslo, kult, men ikke «på landet.» 

Anonymkode: fd089...595

Skrevet

Gjerne i Oslo, men ser ikke at det har noe å gjøre på Fornebu. Trafikken inn og ut er allerede krise fordi T-banen ikke er ferdig. Det er bare 1/4 eller 1/3 av boligene som er bygget, så det kommer 20.000 flere mennesker dit (eller er det tilsammen?). Litt usikker på tallene. Noen men ikke alle som jobber der kommer til å bo på Fornebu. Det blir mye mer trafikk enn det som er beregnet.

 

Anonymkode: cb11d...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...