Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Det eneste de skriver om i avisene er jo «mannen minutt for minutt», Tolga og skyskraperen til Røkke. Har verden gitt opp da eller? Det finnes jo null politisk vilje eller engasjement fra mediene sin side. Anonymkode: 12f33...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Folk er dritt lei maset om miljø og klima Anonymkode: 6c22d...b99
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg tror rapporten er så ubehagelig at de fleste ikke ønsker å forholde seg til den. Det er få som ønsker å betale for å lese om noe som vi føler vi ikke vet hvordan vi skal angripe. Da er det mer behagelig å sitte å lese om kjendiser som vi enten kan hylle eller fordømme. Anonymkode: 9ff4c...aea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Folk flest er ikke villig til å ofre noe. Anonymkode: f308d...b65
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk flest er ikke villig til å ofre noe. Anonymkode: f308d...b65 Jo, det tror jeg mange er, men ikke mange vil ofre mer enn andre. Så lenge vi ikke er sikker på at alle andre også vil bidra vil vi ikke gjøre vår del heller. Anonymkode: 9ff4c...aea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 22 minutes ago, Anonym bruker said: Jo, det tror jeg mange er, men ikke mange vil ofre mer enn andre. Så lenge vi ikke er sikker på at alle andre også vil bidra vil vi ikke gjøre vår del heller. Anonymkode: 9ff4c...aea Vi lever i et av de landene med høyest forbruk og forrurenser også mest. Da bør vi også ofre mer enn andre. Anonymkode: f308d...b65
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi lever i et av de landene med høyest forbruk og forrurenser også mest. Da bør vi også ofre mer enn andre. Anonymkode: f308d...b65 Jeg er helt enig i det, og jeg er villig til å gå mye ned i levestandard for å få det til, men bare om alle andre gjør det også. Anonymkode: 9ff4c...aea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig i det, og jeg er villig til å gå mye ned i levestandard for å få det til, men bare om alle andre gjør det også. Anonymkode: 9ff4c...aea Jeg er klar for å kutte mye. Har kuttet mye allerede. Skiftet fra stor SUV til liten elektrisk bil. Spiser ikke kjøtt eller meieriprodukter. Kuttet i ferie. Isolert huset ekstra i tillegg til varmepumpe. Kjøper mindre og mer gjenbruk. Jeg kan sikkert gjøre enda mer, men hva hjelper det når ikke politikerne gidder å snakke om det engang? Anonymkode: 12f33...ab7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er klar for å kutte mye. Har kuttet mye allerede. Skiftet fra stor SUV til liten elektrisk bil. Spiser ikke kjøtt eller meieriprodukter. Kuttet i ferie. Isolert huset ekstra i tillegg til varmepumpe. Kjøper mindre og mer gjenbruk. Jeg kan sikkert gjøre enda mer, men hva hjelper det når ikke politikerne gidder å snakke om det engang? Anonymkode: 12f33...ab7 Det er akkurat det. Vi kan ikke belage oss på at folk gjør så store endringer som nødvendig uten sikkerhet for at alle er med. Anonymkode: 9ff4c...aea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig i det, og jeg er villig til å gå mye ned i levestandard for å få det til, men bare om alle andre gjør det også. Anonymkode: 9ff4c...aea Og når alle tenker som deg, blir ingenting gjort. Snakk om ansvarsfraskrivelse. Jeg har gått ned i levestandard, nesten halvert forbruket. Kjøper det meste brukt eller arver. Kaster ikke mat. Reiser så og si aldri med fly. Paradokset i vår tid er at hvis alle/tilstrekkelig mange har et høyt forbruk, bruk og kast og reiser mye, så vil planeten vår gå under. Vil vi til sist utslette oss selv. På den annen side, hvis alle/tilstrekkelig mange lever som meg, så redder vi jorden, men vi dreper vår økonomien og mange bedrifter vil gå konkurs. Folk vil låne mindre penger og bankene går dårligere. Men MÅ man ha en kapitalistisk økonomi? Er det verd det? Problemet er at det finnes liten vilje til å tenke annerledes. Anonymkode: 04b80...dbd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig i det, og jeg er villig til å gå mye ned i levestandard for å få det til, men bare om alle andre gjør det også. Anonymkode: 9ff4c...aea Det der er bare en dårlig unnskyldning. Hvorfor er du ikke villig til å gå ned i levestandard, uten at alle andre gjør det? Anonymkode: 60838...cde
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #12 Skrevet 13. oktober 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er helt enig i det, og jeg er villig til å gå mye ned i levestandard for å få det til, men bare om alle andre gjør det også. Anonymkode: 9ff4c...aea Noen må gå foran og vise vei. Anonymkode: f308d...b65
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #13 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen må gå foran og vise vei. Anonymkode: f308d...b65 Men hvorfor meg? Hvorfor skal mine unger være de som ikke får reise på ferie, som ikke er være med på treningssamling med idretten, som må klare seg med gamle klær osv når alle vennene gjør det? Vi må få til et system som enten baserer seg på tvang, lønsomhet eller på at man får mye høyere status ved å ta miljøvenlige valg. Anonymkode: 9ff4c...aea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #14 Skrevet 13. oktober 2018 Fordi de fleste mennesker er dumme, politikere også. Vekst, vekst og atter vekst til verden går under! Vi mennesker er mestre i å fornekte virkeligheten og vil ikke endre oss, med mindre vi får noe ut av det. Så vi er dumme og egoistiske, derfor! Anonymkode: 9ef0f...150
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #15 Skrevet 13. oktober 2018 Jepp. Folk flest er noen brødhuer. Anonymkode: 4bd69...52a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #16 Skrevet 13. oktober 2018 43 minutes ago, Anonym bruker said: Men hvorfor meg? Hvorfor skal mine unger være de som ikke får reise på ferie, som ikke er være med på treningssamling med idretten, som må klare seg med gamle klær osv når alle vennene gjør det? Nettopp derfor kommer det ikke til å skje noe. Anonymkode: f308d...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå