Gå til innhold

Må alltid ta lørdagshandelen alene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å storhandle inn til uka på lørdager og det er alltid jeg som gjør det. Mens jeg er ute og handler er mannen hjemme og gjør som regel ikke en dritt, sitter foran en skjerm eller lignende. Når jeg endelig kommer hjem etter 30-40 minutters tid med 4-5-6 bæreposer som skal bæres inn, så er det ingen som møter meg og døra og spør om å hjelpe til heller. Så skal alt settes inn i skap, hyller, kjøleskap og fryser. 

Når jeg går i butikken så ser jeg flere menn som gjør storhandel og ikke minst mange par som gjør det sammen, og ser ut som de har det hyggelig, hjelper hverandre og diskuterer hva de skal kjøpe inn for uka. Her hjemme er alt overlatt til meg og mannen kunne ikke brydd seg mindre. Jeg merker at jeg er så møkk lei. "Håper" andre også har det sånn som meg??

Har foreslått noen ganger om han ikke skal være med, men det gidder han ikke. At han skal hjelpe meg når jeg kommer hjem med å bære inn og sånt har jeg ikke spurt om, men det burde han jo klart å skjønne av seg selv. Er så lei!!

Anonymkode: bb980...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp handlingen en uke og ta med ungene på restaurant, så kan han sitte der og sulte

Anonymkode: 9118f...7a4

Skrevet

Har dere ikke barn? Eller er de store? Her er barna små, og jeg nyyyyyter et par timer alene på butikken. Tar meg ofte 20 minutter med en kopp kaffe også, når jeg er ute. Hjemme blir det ikke gjort noe, men han ser jo etter barna. 

Det er en selvfølge for meg at vi lager handleliste sammen, og hjelper hverandre å pakke ut. 

Har du prøvd meny.no? Da slipper du å gå i butikken, og får varene på døren. 

Skrevet

K o m m u n i k a s j o n!

Kle av deg martyr-frakken! Du skriver at du har foreslått at dere skal dra sammen. Foreslått?? Neste gang sier du: "Vi drar og handler, vi kjører om senest en halvtime, eller før, så fort du er klar." Han trenger da ikke få noe valg, dere er vel to voksne i husholdningen, med felles ansvar? 

Anonymkode: 46d59...87b

Skrevet
13 minutter siden, Leverpostei skrev:

Har dere ikke barn? Eller er de store? Her er barna små, og jeg nyyyyyter et par timer alene på butikken. Tar meg ofte 20 minutter med en kopp kaffe også, når jeg er ute. Hjemme blir det ikke gjort noe, men han ser jo etter barna. 

Det er en selvfølge for meg at vi lager handleliste sammen, og hjelper hverandre å pakke ut. 

Hvor mye ekstra tar de for levering?

Anonymkode: 611c8...a85

Skrevet

Jeg hadde blitt helt svett av parhandling. Har med handleliste og middagene for uka er allerede bestemt. Jeg bruker butikkturen som en liten pause uten unger på slep. Jeg får hjelp når jeg kommer hjem, men da ber jeg ofte om det.

Be om at han hjelper å pakke ut. Er ingen fan av «det burde han forstå uten at jeg sier det».

Anonymkode: 10817...452

Skrevet

Vi handler på nett.

Anonymkode: 64a1c...9e4

Skrevet

Her handler jeg sammen med barn og mann. Etter jobb igår dro vi på handel. Minste sitter i handlevogna og eldste hjelper til. Både jeg og samboer rydder på plass når vi kommer hjem.

Jeg kan også dra kun med barna.

Anonymkode: 7f712...96c

Skrevet

Vi handler på meny, får det hjemkjørt for 59 kr. 

Før handlet mannen og jeg litt om hverandre, men nesten aldri sammen.... 

Anonymkode: 6d3ca...9f6

Skrevet

Jeg handler alene - med glede. 

Vet ikke hva han gjør mens jeg er borte. Men alt i alt deler vi vel husarbeid 50-50. Det hender jeg er litt lei og ber ham bære inn. Men jeg rydder ut. 

Det er jeg som lager mat hjemme, det er vi alle enige om at er en god løsning. Han rydder etterpå. 

Har vurdert kolonial.no, men liker egentlig godt å handle selv. 

Anonymkode: 29696...962

Skrevet

Vi handler sammen, men oftest gjør han det, jeg lager handleliste. Bærer og legger det inn i skap gjør han og, men tør å stille krav, er ingen dørmatte. 

Anonymkode: 2d9b3...2db

Skrevet

Jeg handler, gir han posene og der han sette det inn. Enkelt og greit. Jeg får kjøpt det jeg vil i fred og slipper noen som henter ting vi ikke trenger, maser om at jeg bruker lang tid eller syntes jeg er for pirkete på frukt og grønt. Og han får noe å gjøre når jeg kommer hjem. Har vel skjedd en gang at han ikke fulgte med og lot varene stå ute, men da fikk han værsegod å dra og kjøpe alt det som var blitt dårlig pga varmen.

Anonymkode: 3c06a...70e

Skrevet

Jeg handler stort sett alltid. Lager meny og handleliste.. Setter på plass og lager maten.

til gjengjeld får jeg bestemme hva vi skal spise, og det er det vel verdt 😊

Anonymkode: 97367...95b

Skrevet

Sammen som regel 😊 og om. Jeg reiser alene hjelper han meg inn med varer og sette på plass. 

Anonymkode: a3f76...907

Skrevet
2 timer siden, Leverpostei skrev:

Slik har jeg det også. Herlig å rusle rundt å handle alene. Tar meg også gjerne en kaffekopp og en stille stund for meg selv. Når jeg kommer hjem er det mannen og barna som pakker ut og setter på plass. Og det å gå alt på plass, er det jeg liker minst. Så jeg er storfornøyd med ordningen vår.

Anonymkode: 96bd4...e30

Skrevet

Jeg handler også alene. Det går fortere, og da husker jeg på alt. Men jeg får gjerne hjelp med posene når jeg kommer hjem (vi bor i 3. et.), og vi er ganske flinke til å dele på ting ellers. Alternativet ville ha vært alle fire på handletur, og det hadde bare tatt lang tid og vært et mas. Jeg tror du overromantiserer lørdagshandelen. 

Og du må jo spørre om hjelp! Ikke alle skjønner sånt av seg sjøl. Gi ham et spark bak og krev at han tar et tak. 

Skrevet

Her i huset er det stort sett jeg som handler inn, bærer inn og rydder alt på plass. Men min mann sitter ikke foran en skjerm og gir ingenting imens. Og jeg tenker at det kanskje kan være der mye av problemet ditt ligger, hi? Hvis han for eksempel hadde vasket alle gulvene mens du var borte eller noe, så hadde du ikke før at det var så urettferdig at du handlet alt alene?

Skrevet

Mannen min gjør 90 % av husarbeid, men handling og matlaging er mine oppgaver. Vi har ikke langt å gå fra bilen, så om det er mange poser går jeg to ganger. 

Men matyrrollen er det få som kler. Vil du ha hjelp, gir du beskjed. Han har ikke skjønt det av seg selv ennå, hvorfor tror du at han plutselig skal se lyset?

Anonymkode: c123c...e55

Skrevet (endret)

Kom akkurat hjem fra en Sverige-tur. Måtte pakke ut selv :) Fikk ikke hjelp heller :) Men hadde helt klart fått det om jeg hadde spurt. 

Endret av MrGoodMan
Skrevet

Jeg tror nok at det kan hende at du rosemaler familiehandelen på lørdager. Det er ikke bare søte og harmoniske par som kosesnakker om hva de skal handle om,  smiler og ler mens barna deres oppfører seg perfekt. Det er nok nærmere sannheten at familiehandling på lørdager er preget av stress, tynne nerver, uenighet, småkrangling mens barna løper rundt, sutrer og skriker.

Anonymkode: ddf26...057

Skrevet

Haha, å ha med mannen på matbutikken er jo et mareritt ;) Han blir hele tiden "borte", går rundt og finner ting som frister, putter allverdens som ikke står på lista i kurven så det blir jo kjempedyrt atpåtil....

Så handlingen gjør jeg gjerne alene altså, men mannen gjør jo andre ting da, så jeg slipper irritere meg over at han sitter foran en skjerm og sløver (det gjør han aldri)

Anonymkode: bcf23...6e9

Skrevet

Nyter alenetiden når jeg handler, får hjelp når de ser meg komme inn døren med poser -hvis ikke så spør jeg om hjelp, og får det.

Lager ukeplan med innkjøp sammen iløped av helgen. 

Nå når han har vært i perm så har han handlet hver mandag. 

I skrivende stund har jeg meldt meg frivillig til en tur på kiwi etter noe vi glemte, mest fordi jeg har en podcast jeg vil lytte til i fred 😅😉

Skrevet

Handler på kolonial vi! Utover det er det mannen som stort sett handler fordi jeg ikke er noe fan av butikker, hvertfall ikke på lørdager. Og ikke storhandllng. Gå sammen er like dust som hente unger i bhg sammen. 

Anonymkode: 8f385...695

Skrevet

Handlar stort sett alltid åleine, og trives med det. Får ofte hjelp med å rydde på plass varene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...