Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2018 #1 Skrevet 12. oktober 2018 Bare utnytter deg /ringer kun når de trenger noe eller kutte de ut å bli venneløs ? Hadde ikke trodd det skulle bli et vanskelig valg, men det er det. Ensomhet er skremmende. Anonymkode: b3646...509
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2018 #2 Skrevet 12. oktober 2018 Prøv å bygg opp nettverket andre steder, for så å fase ut. Skjønner problemstillingen forresten... Anonymkode: ad4c1...ba2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Litt morsomt, fikk mld av en "venninne" i dag, har ikke hørt fra henne på minst et halvt år, jeg ga henne opp for lenge siden pga dette. Altså, hun fadet meg ut lenge før det, for jeg ville ikke bruke alle helger på å feste og lete etter mann. Jeg fant min mann, og da var jeg ikke så interessant lengre. Men uansett, i dag fikk jeg mld der hun spør om tips om en oppgave, og forslag til å løse/skrive den. Jeg ble helt paff, og svarte bare veldig generelt i stikkordsform, skulle ønske jeg var tøff nok til å si hva jeg mente i stedet, men det verste er at hun ikke takket en gang etterpå🤔😂 Snakk om å føle seg brukt gitt🙄😅 Anonymkode: 31fd2...c5d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Litt morsomt, fikk mld av en "venninne" i dag, har ikke hørt fra henne på minst et halvt år, jeg ga henne opp for lenge siden pga dette. Altså, hun fadet meg ut lenge før det, for jeg ville ikke bruke alle helger på å feste og lete etter mann. Jeg fant min mann, og da var jeg ikke så interessant lengre. Men uansett, i dag fikk jeg mld der hun spør om tips om en oppgave, og forslag til å løse/skrive den. Jeg ble helt paff, og svarte bare veldig generelt i stikkordsform, skulle ønske jeg var tøff nok til å si hva jeg mente i stedet, men det verste er at hun ikke takket en gang etterpå🤔😂 Snakk om å føle seg brukt gitt🙄😅 Anonymkode: 31fd2...c5d Men kutt de ut, de tilfører deg ingenting positivt, og da er det ikke verdt å kalle det er vennskap heller. Anonymkode: 31fd2...c5d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg har så smått begynt å prøve å finne andre venner og har også fått god kjemi med noen, men det har liksom vært så vanskelig å bare helt droppe folk man har kjent nesten fra barndommen, selv m de bare er venner med meg for å ut ytte tjenester osv. Men å fase de ut når jeg har bygget et nytt nettverk med nye venner, det var egentlig en god ide Jeg merker at jeg begynner å bli lei av å hele tiden skal måtte stille opp, og hvis jeg sier nei, så blir folk sur. Det sliter på både fysisk og psykisk og familien mener selvfølgelig jeg må sette foten ned og det prøver jeg sånn forsiktig, selv om det ikke har fungert så bra til no.. Har spesielt en venninne, som jeg mener må mangle sosiale antenner helt. Hun spør ikke om jeg kan, hun kommanderer meg. Og det er ikke snakk om at vi er ung og uerfaren, dette er en dame på snart 50 . Jeg har vært syk en hel uke og det har jo vært høstferien så barna har også fri, men de klarer seg jo litt selv. Det ringte ustanselig på mobilen her en dag. Jeg skrev en mld på messenger til hun det gjelder, at jeg fortsatt var syk, det visste hun egentligt. Og jeg forklarte at jeg fortsatt var sengeliggende og at jeg faktisk hadde lagt meg for natten og at jeg ikke orket snakke i tlf, men dama gav seg ikke, plutselig begynte mobilen å ringe ustanselig igjen, så her måtte lyden av. Da jeg logget meg på fb neste dag, hadde det haglet inn med meldinger og videochatter, og hvor hun på melding skrev at siden jeg hadde fri, så hadde jeg faktisk tid til å kjøre henne og ungene til en avtale de skulle til tidlig på morgenen den dagen. Vel jeg leste meldingen lenge etter den såkalte timeavtaler hun og ungene hadde hatt og siden har hverken tlf eller messenger fått fred. Kan ikke skjønne at "normalt oppegående" folk kan holde det gående sånn med venner.. Kjenner jeg har nådd toppen når det kommer til dette kvinnemennesket, skjønner også godt hvorfor andre venninner av henne lyver om ting de skal, de er sikkert like utbrent på henne som meg. Hun er egentlig veldig godhjertet når hun engang går inn for å være hyggelig og det er disse få episodene som gjør at jeg har hatt litt vanskelig for å bryte helt ut, men jeg har fått mer enn nok og hun ene her er no en av de jeg blir nødt å fase ut før jeg har fått bygget meg et ordentlig nytt nettverk. Anonymkode: b3646...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå