Gå til innhold

Hvorfor blir han plutselig stille å sur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært samboer med min nåværende i 8år nå. Litt opp og ned har det vært på de årene. Han er 40 og jeg 30. 

Igår var alt greit, han var egentlig overraskende blid. Tullet og det han pleier. Han har aldri vært den personen som spør meg om ting, om jeg har det bra osv... trist egentlig. Føler jeg trenger det av og til. 

Nå idag har han vært så kald, nesten ikke sagt et ord  etter han kom hjem. Jeg spurte nå på kvelden hva som var galt, å han svarer ikke... ser på TV og overser meg fullstendig. Jeg vet at jeg ikke har forårsaket noe idag. Det sier jeg til han, å da sier han "jeg er ikke sur.... ". Det værste er den kaldheten. 

Sånn er det av og til her hjemme. Plutselig er han "nede" igjen. Det går psykisk innpå meg... Han vil aldri snakke om noe, ikke om følelser, ikke om noe... 

Hvorfor gjør han dette? :( Tror ikke han er utro. Føler ikke det er det.... 

Anonymkode: 5d2f2...765

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1Noen er bare slik. Virker som de har en slags glede,(kanskje ubevisst), av å gjøre andre parten usikker. Man skal gjette og dulle med dem for å prøve å finne ut hva som er galt, om en har gjort noe galt osv osv. Kjempeiriterende. Hater når folk oppfører seg slik. Da blir jeg sur og kranglete selv. Kunne aldri holdt ut med  en slik partner i lengden. (Har prøvd). Mitt beste råd er å bare overse oppførselen , til han blir seg selv igjen eller forteller hvis der virkelig er noe galt.

Anonymkode: f6b48...a41

Skrevet

Kunne du tenkt deg å fortelle om at dette plager deg? Kanskje han vil forstå? Kanskje være litt ekstra blid, spørre om han vil finne på noe om du har energi til det?😊 det er jo da veldig unødvendig å ikke svare når du snakker med han.

Skrevet
På 11.10.2018 den 22.56, Anonym bruker skrev:

1Noen er bare slik. Virker som de har en slags glede,(kanskje ubevisst), av å gjøre andre parten usikker. Man skal gjette og dulle med dem for å prøve å finne ut hva som er galt, om en har gjort noe galt osv osv. Kjempeiriterende. Hater når folk oppfører seg slik. Da blir jeg sur og kranglete selv. Kunne aldri holdt ut med  en slik partner i lengden. (Har prøvd). Mitt beste råd er å bare overse oppførselen , til han blir seg selv igjen eller forteller hvis der virkelig er noe galt.

Anonymkode: f6b48...a41

Huff, du har opplevd det samme ja. Det er såå forbaska slitsomt! Er på dag 2 nå, han kom hjem overlykkelig (kjempeblid og ingenting har skjedd), noe som gjorde at faktisk jeg ble sur. Han kan jo ikke tro at det skal gå etter hans pipe hele tiden? 

Da jeg var sur så jeg masse, noe som Tydeligvis har gjort han sur igjen. Han sier ingenting, overser meg og er rett å slett bare kald. Hva er dette da? Sitter her og misunner par som har de gode samtalene i behold. Prat betyr mer enn mye annet i et forhold....! 

Skrevet
On 10/11/2018 at 10:34 PM, Anonym bruker said:

Har vært samboer med min nåværende i 8år nå. Litt opp og ned har det vært på de årene. Han er 40 og jeg 30. 

Igår var alt greit, han var egentlig overraskende blid. Tullet og det han pleier. Han har aldri vært den personen som spør meg om ting, om jeg har det bra osv... trist egentlig. Føler jeg trenger det av og til. 

Nå idag har han vært så kald, nesten ikke sagt et ord  etter han kom hjem. Jeg spurte nå på kvelden hva som var galt, å han svarer ikke... ser på TV og overser meg fullstendig. Jeg vet at jeg ikke har forårsaket noe idag. Det sier jeg til han, å da sier han "jeg er ikke sur.... ". Det værste er den kaldheten. 

Sånn er det av og til her hjemme. Plutselig er han "nede" igjen. Det går psykisk innpå meg... Han vil aldri snakke om noe, ikke om følelser, ikke om noe... 

http://www.korrekturavdelingen.no/og-eller-aa.htm

Anonymkode: 12ca3...be7

Skrevet

Du stiller deg rett foran ham og sier klart og tydelig

"Du har fått muligheten til å si hva som er galt eller hva som gjør at humøret ditt er dritt. Og når jeg snakker til deg våger du å overse meg. Du må gjerne være i dårlig humør, men når du ikke vil si NOE om det aksepterer jeg overhodet ikke at du overser meg. Slik bedriten og barnslig oppførsel kan du bruke på morra di, men aldri på meg igjen. Nå går jeg på kjøkkenet og når jeg kommer ut igjen forventer jeg at du enten forteller hva greia er, snakker normalt til meg eller rett og slett har forduftet fra felles oppholdsrom".

Man duller ikke med folk som ikke viser en respekt. 

Anonymkode: 122e1...716

Skrevet

Hadde bedt han forsvinne til han kan oppføre seg. Makan til oppførsel.

Skrevet

Kan ikke nytte. Når han er sur, så er han han sur og overser hele meg. 

Han sier ikke nå hvorfor han gadd å være sur hele dagen. Det er så tungt når det står på. Til linken over - ikke lest den... 🤔

Skrevet
På 11.10.2018 den 22.34, Anonym bruker skrev:

Mulig det bare er personligheten hans som er sånn, dessverre. Eller så har han en eller annen diagnose.

Jeg har vært sammen med en sånn mann og det kunne selvfølgelig ikke vare, jeg holdt på å gå fra vettet og ungene ble påvirket av han og trodde det var normal oppførsel, så når de begynte å behandle meg på samme måte som faren, så kastet jeg han ut. 

Du må nesten se det ann, evt søke hjelp på familievernkontoret. 

Anonymkode: d90f6...a79

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det bare er personligheten hans som er sånn, dessverre. Eller så har han en eller annen diagnose.

Jeg har vært sammen med en sånn mann og det kunne selvfølgelig ikke vare, jeg holdt på å gå fra vettet og ungene ble påvirket av han og trodde det var normal oppførsel, så når de begynte å behandle meg på samme måte som faren, så kastet jeg han ut. 

Du må nesten se det ann, evt søke hjelp på familievernkontoret. 

Anonymkode: d90f6...a79

Diagnose? 

Han er stort sett blid å i et greit humør, men av og til bare litt sur helt ut av det blå. 

Mange ganger når jeg prater til han, vil han ikke se på meg om du skjønner. Når han har bestemt seg for en ting, så skal det fullføres uansett.....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...