Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #1 Skrevet 11. oktober 2018 Har spurt her før, men... vi har søkt (eller mannen), far har «uttalt seg», hva nå enn det betyr, vi har vært på møte og hatt hjemmebesøk. Det er skrevet en rapport som er sendt til far for gjennomgang. Hvor lang tid har far på seg til å «uttale seg» om rapporten? Er det noen som vet? Anonymkode: d0d98...55a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #2 Skrevet 11. oktober 2018 Han skal ikke uttale seg om den.... han skal bare uttale seg om hvordan han stiller seg til adopsjon. Men han skal få alle dokumenter i saken som også omhandler han. Rapporten blir sendt videre til bufetat som skal ta en beslutning. Det tar ofte litt tid. Veldig vanlig med avslag.... så lurt å være forberedt på å klage. Det er 2 kriterier de må mene er oppfylt, det ene er om en adopsjon vil være til barnets beste og det andre er om kravet til oppfostring er oppfylt. Anonymkode: 876d1...ef7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #3 Skrevet 11. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han skal ikke uttale seg om den.... han skal bare uttale seg om hvordan han stiller seg til adopsjon. Men han skal få alle dokumenter i saken som også omhandler han. Rapporten blir sendt videre til bufetat som skal ta en beslutning. Det tar ofte litt tid. Veldig vanlig med avslag.... så lurt å være forberedt på å klage. Det er 2 kriterier de må mene er oppfylt, det ene er om en adopsjon vil være til barnets beste og det andre er om kravet til oppfostring er oppfylt. Anonymkode: 876d1...ef7 Sånn jeg forsto det skulle han få lese gjennom og komme med innspill? Er klar over kravene, men ser og i rapporten at den taler til vår fordel. Så bare å krysse fingrene. Har forstått at bufetat lokalt har 3 mnd på seg fra «saken er godt nok belyst» så er forberedt på at det tar tid. Anonymkode: d0d98...55a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #4 Skrevet 11. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: far har «uttalt seg», hva nå enn det betyr Anonymkode: d0d98...55a Forstår du ikke hva det betyr at far har uttalt seg? Anonymkode: 556ba...247
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #5 Skrevet 11. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han skal ikke uttale seg om den.... han skal bare uttale seg om hvordan han stiller seg til adopsjon. Men han skal få alle dokumenter i saken som også omhandler han. Rapporten blir sendt videre til bufetat som skal ta en beslutning. Det tar ofte litt tid. Veldig vanlig med avslag.... så lurt å være forberedt på å klage. Det er 2 kriterier de må mene er oppfylt, det ene er om en adopsjon vil være til barnets beste og det andre er om kravet til oppfostring er oppfylt. Anonymkode: 876d1...ef7 Sånn jeg forsto det skulle han få lese gjennom og komme med innspill? Er klar over kravene, men ser og i rapporten at den taler til vår fordel. Så bare å krysse fingrene. Har forstått at bufetat lokalt har 3 mnd på seg fra «saken er godt nok belyst» så er forberedt på at det tar tid. Anonymkode: d0d98...55a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2018 #6 Skrevet 11. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår du ikke hva det betyr at far har uttalt seg? Anonymkode: 556ba...247 Haha, jo! Men jeg forstår ikke om han har sagt at det er en strålende ide og gitt grønt lys, eller om Han har fått et skjema å fylle ut eller vært i samtale eller hva Anonymkode: d0d98...55a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 On 10/11/2018 at 9:45 PM, Anonym bruker said: Har spurt her før, men... vi har søkt (eller mannen), far har «uttalt seg», hva nå enn det betyr, vi har vært på møte og hatt hjemmebesøk. Det er skrevet en rapport som er sendt til far for gjennomgang. Hvor lang tid har far på seg til å «uttale seg» om rapporten? Er det noen som vet? Anonymkode: d0d98...55a hvis far skriver under går det som regel bra,ellers skal det svært mye til. her har vi prøvd i 6 år og barnet vil,men pappan nekter, han ser barnet 4 ganger i året under tilsyn Anonymkode: c9a70...bc5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: hvis far skriver under går det som regel bra,ellers skal det svært mye til. her har vi prøvd i 6 år og barnet vil,men pappan nekter, han ser barnet 4 ganger i året under tilsyn Anonymkode: c9a70...bc5 Ja jeg lurte mest på hva ordlyden betydde, og hvor lang tid far har på seg til å gjøre seg opp en mening. Det er i utgangspunktet han som har bedt om at mannen min skal adoptere, så jeg lurte bare hvor lang tid han har på seg til å «uttale» seg om dette. Anonymkode: d0d98...55a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 33 minutes ago, Anonym bruker said: Ja jeg lurte mest på hva ordlyden betydde, og hvor lang tid far har på seg til å gjøre seg opp en mening. Det er i utgangspunktet han som har bedt om at mannen min skal adoptere, så jeg lurte bare hvor lang tid han har på seg til å «uttale» seg om dette. Anonymkode: d0d98...55a å ja ,da er det jo litt merkelig, hadde hørt med han Anonymkode: c9a70...bc5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: å ja ,da er det jo litt merkelig, hadde hørt med han Anonymkode: c9a70...bc5 Jeg har ikke snakket med han på 5 år så tror ikke jeg skal spørre men skal be mannen ringe bufetat og høre til uka. Vet at den lokale Bufetat her skal få saken og at de har 3 mnd på seg, men finner ikke ut hvor lang tid far kan bruke... jaja. Får vel ringe og spørre de til uka Anonymkode: d0d98...55a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå